Krångliga marsvin
När jag ska klippa klorna på dem så hackar dem tänder åt mig, dem gillar det inte alls och är aldrig stilla.. Hur ska jag göra? Samma sak när jag ska klippa dem. Då piper dem och lixom hoppar till. Det blir hur ojämnt somhelst. Och jag kan inte bli klar. :(
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Jag brukar muta mina grisar. De får pellets endast som godisbitar och oj vad de sköter sig bara de får gottis😉
Mina är också riktiga ålar men de har lärt sig att matte har godis så ålar de sig för mycket ger jag de en bit som de tuggar på en stund och passar på där emellan att klippa ^^ Det tar en stund och jag tar killarna olika dagar.
Mina killar är lika jobbiga men jag försöker bara att snabba mig med att klippa dom lilla Zero piper som det värsta när man väl ska klippa klorna
jag brukar vira in mina i en handduk, klipper sedan klorna.man bör vara två så kan en hålla marsvinet och den andra klipper.
Jag virar in mina i en handduk/filt, och vänder på dem i mitt knä, så får min bror klippa klorna. Är man snabb och tyst går det bra 🙂
du får aldrig ge upp, ett riktigt bra tips för då lär de sig att det lönar sig att hoppa omkring. kan ta ett bra tag innan det slutar men ge inte upp. de brukar få godis medan så att det har annat att tänka på. pilla med tassarn, klorna och pälsen ofta så att de vänjer sig vid det. håll aldrig pälsen spänd när du klipper, det räcker med att du håller pälsen rack så tycker de inte om det. håll den så att den böjer sig mycket och klipp försktigt med en vasss, kort sax.