Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 816 ggr
[Elin24]
0

Mitt marsvin tror jag e dräktigt:)

Hej sen  ca.1,5mån tillbax smet min hane in till min hona "lillan" och jag lät dom gå tillsammans sen separerade jag dom och nu har hon blivit väldigt tjock och jag tror och hoppas hon är dräktig .hon är päronformad baktill och om man håller händerna runt magen på henne så kan man känna "sparkar" /rörelser …..;)

hur länge brukar dom va dräktiga?
ska man ge honan något speciellt foder??

när ska man isåfall separera ungarna från mamman?
hur ser man när det är dags att föda?

tacksam för alla svar/hjälp:)

Fridaaaa
0

Du har ju redan en likadan tråd 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Elin24]
0

men jag vill ha lite olika svar på dom frågorna;))

[Elin24]
0

har någon några råd eller svar på mina frågor? tacksam för all hjälp jag kan få:)

Fridaaaa
0

#2 Men det kan man ge i din andra tråd ;)

Moppie
5

#4 Vill hon starta en ny tråd får hon väl det! ;)

Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden  och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3

PiggieVille
2

Om jag var du skulle jag kontakta närmaste uppfödare och be om råd. Då har du även någon att kontakta om något går fel

[Cocomo]
0

Läs artiklarna här på Mif och sök upp gamla trådar med liknande ämne och sen som #6 säger, se om du har någon uppfödare i din närhet som du kan be om råd och få hjälp av! :)
Lycka till med dina grisar och hoppas att allt går bra! 🙂

Fridaaaa
2

#5 Ja om det handlar om olika saker 😉 Men de brukar säga att det är onödigt att skapa likadana trådar när man redan har en som handlar om samma sak 😉 Annars skulle det bli överflöd med likadana trådar i forumen 🙂 Är därför. Större chans dessutom att få svar om man har en tråd, där allting är samlat, så mest fördelar med det 😛

TS: Lycka till!

[Elin24]
0

Tack så mycket för alla bra svar:)

[JollyJustin]
1

Du verkar inte bry dig så mkt om marsvinen o verkade skriva massa osanna saker o grejer som inte hängde ihop på förra tråden.

Tycker synd :(