FLASK SVÅRIGHETER! HJÄLP
Hej!
Jag har två unga pojkar hemma hos mig. Som inte kan lära sig dricka ur flaska. Det är jätte svårt att hålla vattnet rent när det är i skål. Är det någon som har ett bra tipps på att lära dom dricka ur flaskan! Akut hjälp tack :D
Är de vana att dricka ur flaska?
Hur högt upp sitter flaskan? Kommer det vatten ur flaskan? (kan ibland bli stopp om man har otur).
Hur länge har du haft marsvinen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är inte vana, bara några månader gamla..
Den sitter lagom lågt och ja de kommer vatten. :/
Ibland om man lossar "korken" från flaskan lite grann så börjar det droppa på vissa flaskor, du kanske kan ha det så ett tag tills de lärt sig? Mitt marsvin dricker knappt vatten eftersom att han äter så mycket gurka men det är ju olika.
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
aah, ja jag försöker att få dom och förstå, eller vad man säger. Visar dom att vattnet kommer dör och försökt få dom att dricka genom att hålla flaskan vid munnen :/
Det finns marsvin som aldrig rör vattenflaskan, och andra som dricker mängder. Hursomhelst behöver man inte vara orolig att de skall törsta ihjäl. Ofta räcker den vätska som finns i de grönsaker man ger. Vill de dricka så hittar de vattnet själva i flaskan, och behöver inte lära sig det.