Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 878 ggr
MoaIndra
0

Bråk mellan hanar

Är det vanligt att en kastrerad hane och en okastrerad hane bråkar? Om dem börjar bråka kan man då få dem att sluta bråka på något sätt? Hur i så fall?

Wilmazz
0

Oj, jag brukar som jag alltid skriver ta lite "lukta gott" (ngn form av parfym, jag använde min egen Body Shops, mysk, pyttelite) och rör runt med den över ryggen och bakåt.

Att jag väljer parfymolja framför Eu de toilette är att jag tycker det känns mildare och att effekten ändå blir den samma.

Så till reviren.

Jag har tre hanar i en bur-hittlls går det alldeles utmärkt.

De har var sin sovplats, var sin skål när de får mat och de ska få var sin vattenflaska. Då har de "sin egen plats"  att "Ta hand om"

Att sedan ligger och trycker på samma sovplats mellanåt ser jag bara som positivt. Men ibland VILL inte någon av dem dela sovplats och då går de till en annan. Men de är ganska unga så vi får väl se hur det går.

Det är det rådet jag kan ge. Fungerar inte det så delar jag på dem.

MoaIndra
0

Tack

Fridaaaa
2

Om de är kastrerade eller inte spelar ingen roll då hanigheten inte brukar försvinna hos marsvinshanar efter kastreringen, enbart förmågan att fotplanta sig.

Är det bråk så att de slåss eller bråk att de tjabbar? För tjabb är vanligt bland hanar i perioder. Jag hade inte särat på dem om de inte slåss.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaIndra
1

Tack :)