Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 717 ggr
Toffsen
4

Hur lyckades hon?:0

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag klockan 7 vaknade jag av att mamma viskade herregud,herregud lilla gumman ute vid marsvinens bur(Jag vaknar väldigt lätt). Jag fick ju panik och ropade på mamma, hon sa att Lackritz hade ramlat ur buren när hon skulle ge de mat, eftersom att de skriker väldigt vid 7 tiden(dem brukar få mat vid den tiden på vardagarna). Buren står på ben, men som tur är ramlade hon i mammas knä. Jag fattar inte hur hon lyckades, de fanns inget hon kunde stå på där, buren kanterna är 30 cm höga och Lackritz är ett litet marsvin, hon är ju ingen unge eftersom hon är 4år men hon är liten. På nått sätt måste hon ha lyckats hänga sig och kravla över kanten och göra en kullerbytta ner i mammas knä, inget hindrar väl ett marsvin som vill ha mat på en gång. Vi kollade på henne en stund när hon va i buren, hon gick normalt, och började äta så fort hon fick maten, så hon verkar ju inte ha ont eller vara rädd. Och idag så får pappa åka och köpa plexiglas på en gång när jan har vaknat och ätit frukost, och sätta fast så att de inte kan hända igen…….

westblom
0

Jag har en hona som blir så uppspelt när jag kommer med grönsaker hon  ska alltid ha först och hon hoppar så högt att hon  lätt kan komma över kanten  men det har hon inte gjort ännu , jag har även varit med om att marsvin har hoppat över varför vet jag inte men jag tror att dom kan ha blivit skrämda , när marsvin blir riktigt rädd då kan dom hoppa högt det tror man kanske inte men så är det.😉