Mina små marsvinsbebisar! :)
Hej alla! Har inte varit inne här på länge. Men nu kommer en uppdatering. :) Siat ja skrev så var jag på jakt efter två små marsvinshanar. Men precis idag så har kah varit och hämtat två små hönor som ja föll för :) där ser man att man inte kan planera något sånt ;) Här kommer iallafall lite bilder till döm som vill se :) Jag har dom i sovrummet just nu, för katterna satt och spanade på buren och bebisarna är så rädda ännu att som inte törs röra sig i buren. Har bara haft dom i några timmar. Hoppas dom känner sig trygga inom kort :)
Riktigt söta små grisar! :)
Åh jisses så söta!
Kommer de från uppfödare? Har de inte namn redan? 🙂
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Tyvärr så kommer som från djuraffären. En lång historia kort så har jag letat och letat efter omplaceringsmarsvin och uppfödare i närheten. Och tillslut hittade jag en uppfödare som väntade en kull varav jag skulle köpa två tjejer. Men när kullen föddes så åt mamman på alla bebisar så dom dog. En otroligt hemsk upplevelse. Och det var sista kullen hon hade planerat. Så istället för att leta i flera månade till så föll ja för dom här två tjejerna på djuraffären. Hoppas verkligen att dom förblir friska och går leva ett långt liv. Ska försäkra dom idag :) Så dom har inga namn ännu, nej. Några förslag vore jättebra :)
Så söta! :)
Och jag som undrade var du tog vägen, Thunders kull är ju född nu och livs levande. Ser att jag inte var med bland dina alternativ fastän du visade sånt intresse, hade uppskattat om du hört av dig. Trist att det skulle bli djuraffär trots att du engagerat dig så för att hitta uppfödare, men hjärtat styr man ju inte. Lycka till med dina små honor!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Det var inte dina bebisar ja pratade om. Var i kontakt med en annan uppfödare. Du sa att du skulle höra av dig ifall thunder var gravid. Du hade mitt telefonnummer och vi hade både pratat i telefon och smsat så trodde att du skulle höra av dig på telefon eftersom du tydligt märkte att jag inte var inne på den här sidan. Så att ja inte hörde något mer från dig fick mig att tro att hon inte var gravid, så jag letade vidare.
Jag förstod det, det var vad jag menade med att inte längre var bland dina alternativ. Hur ska jag ha märkt att du inte var inne på den här sidan? Att du inte svarade på ett mejl har jag överseende med, det kan ha hänt något eller vad som helst. Men för mig känns det naturligt att någon som är på jakt efter marsvin på ett forum fortsätter besöka forumet. Personligen tycker jag att det visar på brist av engagemang från din sida, men jag tänker inte bråka. Jag blir bara så besviken när folk visar stort intresse och man tycker sig ha hittat en kanonköpare - och sedan har människan hux flux köpt marsvin någon annanstans utan att höra av sig. Som sagt, lycka till med dina små flickor. De är då underbart söta!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
Att jag inte svarade på nåt av dina mejl borde ha fått upp en tanke i ditt huvud om att ja inte varit inne på sidan. Jag trodde du skulle höra av dig på telefon, för det känns lite mer seriöst enligt mig, samt att du hade mitt nummer. Men de blev väll fel i hela kommuniktionen. Är väldigt glad över mina småtjejer. Den ena har redan visat dig vara en pratglad liten gris :) Hon låter så fort hon går runt i buren.
Absolut - jag trodde att du hade fullt upp med flytt. Naturligtvis hade jag ringt så småningom, ungarna är trots allt bara en vecka. Men man har ett gemensamt ansvar, eller hur? Att jag inte hörde av mig på telefon borde väl ha kunnat få dig att kika in här (du annonserade trots allt på forumet) ellet för den delen - slängt iväg ett sms. Ska man prata seriositet hurvida man hör av sig så hade jag inte sålt till dig eftersom du inte hörde av dig alls av intresse för Thunder överhuvudtaget. Men jag råkar vara medveten om att saker kan komma emellan, att man glömmer eller att man tappar intresset. Men då hör man av sig. Tack för mig :)
Åh herregud. Varför skulle ja höra av mig om henne när du skulle höra av dig ifall hon ens var gravid eller inte? För det visste du inte ens. Svårt att ta de här på meddelande istället för att förstöra mitt inlägg med ditt tjafs?
Måste bara tillägga att ja dessutom skrev såhär till dig: "Du får gärna ringa eller smsa mig istället för att skriva här då det är svårt att hålla koll på när man får ett svar :) 07384***** Ha en bra dag! /Melanie"
Jag ber om ursäkt. Var på riktigt dåligt humör och blev helt enkelt besviken på att du valde djuraffärsmarsvin istället för att kolla läget med mig. Att ha hanar ur kommande kull mer eller mindre tingade kändes som en trygghet eftersom dom är svårsålda. Jag hade i ärlighetens namn missat det där meddelandet eftersom du smsade mig kort därefter. Tack för mig, en andra och sista gång.