Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: utställningar
Läst 2789 ggr
Sandra-B
0

Landskrona 30 november 2013

Den 30 november är det utställning i Landskrona (Folkets hus).
Sista anmälningsdag är imorgon!

Ras

BIS junior-domare är Pernilla Holmberg (dömer juniorer och vid behov senior abessinier, klippt, guide, ost samt grupper.

BIS-domare är: Bettan Gileborn Sundberg (dömer seniorer, klippt, guide, ost samt grupper).

Hjälpdomare är: Helena Rehnström (dömer vid behov korthår och strävhår, i första hand seniorer och i andra hand juniorer).

Pet

BIS-domare: Eva Harderup

Hjälpdomare: Mimmi Sidenmark (dömer hanar vid behov).

Övrigt

Maskerad med valfritt tema; Miss och Mister Sydväst utses.

Den som vill komma och titta får gärna göra det, det kostar ingenting!

Vilka härifrån kommer till utställningen?
Vilka djur tar ni med och i vad ska ni ställa ut dem?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sandra-B
0

Jag och eventuellt min systerdotter kommer!

Jag tar med tre stycken som alla tre ställs i ras och pet.
(Är det anmälan på plats för maskeradklass? Står inget om det i annonsen vad jag kunde se, men det finns heller inte som val i webbanmälan. Det brukar väl vara anmälan på plats, så jag antog det…).

• Algot (Sweet Dream's Lovely Sir Neon von Wish), 2.0 mån, teddyhane.
  • Alice (Sweet Dream's Lady Walice Wish), 24.0 mån, teddyhona.
  • Elvis (Sweet Dream's Can't Help Falling in Love), 46.5 mån, teddyhane.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Onyxia
0

Jag kommer! 😃 Har dock inte anmält än, utan brukar sitta och dra på det ända in i slutet… Just den här gången funderar jag på att anmäla några teddy till ras för första gången. Har ingen direkt erfarenhet över vilka som är "bra" och vilka som är "mindre bra", så jag får nog en bra lektion av domaren vilket känns spännande. Jag har väl mina aningar, men vi får se… 😉

Det blir troligtvis dessa som följer med:

• Saphira's Chioma, Eng crested pe white, 6 mån - Ras & pet
  • Saphira's Navi, Nonself black fox, 8,5 mån - Pet
  • Saphira's Nita, Teddy, 6,5 mån - Ras
  • 4-ever Epic Win, Teddy, 2,5 mån - Ras
  • Saphira's Irmelin, Teddy, 3,5 mån - Ras

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

Sandra-B
0

Vad kul att du kommer! Hade nästan räknat med det :-)

Fast, det där med att ställa teddysar tycker jag att du kan fundera vidare på - vill inte ha mer konkurrens än vad som är absolut nödvändigt *hihi* ;-P

Jag brukar normalt inte heller anmäla förrän sent samma dag som anmälan går ut, men ska iväg imorgon och är rädd att glömma det när jag kommer hem så det var lika bra att få det gjort idag.

**SMF 237 Sweet Dream's 

tantnett
0

Jag har anmält idag  😃

Jag kommer med CuMan Tixmucuy "Tixen", han jagar för tillfället Guldpet utnämningen  😉   Så han är anmäld till Pet samt även Ost.

Sen har även med mig en liten debutant, Cuy som jag döpt till Undercover hon är 6 mån vid utställningen. Hon är anmäld till Pet och Guide.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Lyan
1

Jag kommer!

Har anmält GP Dovv, GP Trumpeta Garnet *Chache*, Yokan, Bamiras Colourful Question *Inari*, GP Ai och GP Xíexie

[texel]
2

Jag är i tyskland som utbytesstudent JUST den veckan *suck* Aja. Det är sista utställningen på året. Vet ni vad det betyder? Plackat (stavning?) kommer kanske delas ut! Vi här på iFokus har bra chanser eller? Vi får hoppas att: Sandra-B får bästa teddy, Onyxia får bästa nonself, Tantnett får bästa skinny, Lyan får bästa pet och min lilla Bubblan får bästa klippta :) Hopppas ni får det trevligt!

Onyxia
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3; Haha, när allt kom omkring blev det inte en massa teddys för mig i alla fall ;) Regget har inte kommit på lillkillen och den äldre honan har nog inte tillräckligt med stuns i pälsen för att kunna hävda sig(?). Men en liten teddy blir det, lilla fröken Irmelin :)

SMF 470 Saphira's
- Teddy

Sandra-B
0

#7 Vad trist trots allt :-( Måste säga att jag många gånger fortfarande har svårt att hänga med i vad domarna vill ha… När jag tycker att djuren är i dålig form och jag funderat på att stanna hemma - då får de bra kritik, de djuren jag tycker är fina och förväntar mig bra kritik på - de får kassa poäng… Ibland är vi "överens" men många gånger inte. Då får du ta och ställa lite teddysar nästa gång istället då :-) Söt tjej! Hur gammal är hon?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

#7 Men vilken liten prinsessa! Irmelin behöver väl bara sticka in nosen på utställningen för att charma hela domargänget. Vilken härlig blandning av färger i pälsen!

Blicken hon ger oss är lite som från en motvillig kändis - aningen kameraskygg; som om hon inte så gärna vill hamna i rampljuset. Eller är jag alldeles ute och cyklar?

Lycka till på utställningen, Irmelin! Jag håller tummarna för dig och matte.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

tantnett
0

#6 Denna gång får Skinnysarna stanna hemma. Har med mig en CuMa "Tixen" och en Cuy.

#7 Vilken ljuvlig liten kalaspuff! 😃

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Sandra-B
0

Dags att sova tror jag, klockan ringer om knappt tre timmar… Kommer att vara helt slut imorgon! Djuren är dock färdiga sedan "länge", började i ordentlig tid denna gång - för en gångs skull. Däremot förberedelserna för det lotteri som "min" förening ska ha på julmarknaden på söndag har verkligen dragit ut på tiden. Trots "deadline" gällande inlämning av vinster (den 17 november!) till lotteriet har styrelsekamrater ändrat fram och tillbaka ända tills idag (läs fredag 29 november). Ibland blir man trött (och då menar jag inte gör att man är uppe halva natten för att pricka av listor, ändra vinstplaber och dylikt!). Tur att systerdottern är med imorgon så att jag kan sitta och vila (/sova) ett tag imorgon - i bästa fall i alla fall. Känner mig i alla fall taggad inför imorgon, längesen jag var på utställning nu ju :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

NinaS
0

Lycka till allihop! Hoppas ni får en trevlig dag! :)

Sandra-B
0

Seg start, hoppas att det går lite snabbare när det väl kommer igång. Det är skoj i alla fall och det är inte alltför många djur och utställare så det blir förhoppningsvis en lugn och behaglig dag. Kan jag behöva som sovit knappt två timmar i natt…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Nu är det lunch, har Alice kvar att ställa i Pet, sen är det maskerad och final kvar. Hoppas att det går fort - jag vill hen och sova! För sova/vila kan jag inte här - däremot har systerdottern slocknat på den ena soffan… Inte riktigt som jag hade tänkt det ;-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

En riktigt lyckad utställning idag! Eller vad säger du, Emmy? ;-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

NinaS
0

Hur gick det? *nyfiken*

Onyxia
1

För mig gick det riktigt bra den här gången, så det var lite extra kul :) Och roligt att träffa alla som vanligt!

Niffer's Lionheart, Nonself lilac fox - 1/1 88p cert
Gizmos Kolbakur, Nonself black fox - 1/1 88p cert
Saphira's Irmelin, Teddy - 2/2 88p cert BIRjr-R

SMF 470 Saphira's
- Teddy

NinaS
0

#17 Det var inte illa! Stort grattis!

Lyan
0

#15 Absolut :-D

#17 Grattis igen!

Här gick det superbra :-D

Xíexie fick silverkort i både pet och klippt och hon blev även bästa klippta med 91p!! :-O :-D Ai fick bara 88p.

Sedan fick Ai och Dovv silverkort i pet och kammade hem både BIS 2 och BIS 3 :-D

Yokan fick åter igen möta superdanskarna Mufasa och Colossus (stavning?) och fick därför inget silverkort men han fick ett HP för att han också var superbra men mötte så extremhård konkurrens.

Chache fick nöja sig med att vara lite allmänt söt men det tar vi igen nästa gång!

Sedan fick Jai och Yohnny följa med för att se om någon skulle vilja ha mina vackra pojkar men icke :-( Jai var lika glad för det och verkade tycka att det var väldigt roligt att vara med för han fick en egen liten hage att hoppa in och ur för han bara rymde ur transporten hela tiden XD

Sandra-B
0

Här gick det strålande! :-) Algot debuterade i utställningssammanhang på sin 13-veckorsdag och då han ju är väldigt stor (650 gram) är han tyvärr rätt långsmal för tillfället och hans skuldror är inte mycket att prata om - vilket så klart påpekades i både ras och pet och även påverkade bedömningen/resultatet. I pet gick det inte speciellt bra alls, men han uppförde sig oerhört bra - något han faktiskt fick ett hederspris för. I ras fick han fin kritik, med det räckte "bara" till 87p denna gång (något som var väntat). Elvis blev i pet 1/1 med silverkort och fin kritik. Han blev dock inte placerad i finalen. I ras blev han också 1/1, fick 88p (hade han inte haft en liten glesare fläck från en liten skada där pälsen är på väg tillbaka hade det blivit en poäng till sa domaren) och cert. Han blev även BIR-r men placerade sig inte i finalen. Alice placerade sig inte så bra i pet, min fick 90p och bra kritik, något silverkort blev det inte eftersom det var för många i klassen för att hennes placering skulle ge något. I ras blev hon 1/1 på 89p, fick cert och blev BIR, oplacerad i finalen. Certet som Alice fick igår blev hennes tredje så numera kan hon titulera sig som svensk champion! Det slutar dessutom inte där, SCH Sweet Dream's Lady Walice Wish är min första egenuppfödda champion!! :-D Alla tre ställde även upp i maskeraden då systerdottern ville ställa dem där, de vann inte men fick vars en rosett ändå :-) Jag är med andra ord mer än nöjd med dagen, även om jag var grymt trött både där och efteråt. Kunde inte ha varit en mycket bättre dag gällande utställning, faktiskt :-) Grattis till er, Emmy och Sofie - väldigt kul att det gick bra för flera av oss på MiF! :-D En bild på BIR samt BIR-r teddy, SCH Sweet Dream's Lady Walice Wish samt Sweet Dream's Can't Help Falling in Love, under BIS-finalen.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

En bild (som tyvärr vänder sig) på Alice bedömningssedel också, med det fina guldfärgade klistermärket ;-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

HumlanochJuvel
1

Grattis allihop till fin fina resultat :D

Lyan
0

#20 Grattis igen!

#22 Tack!

#6 Det var tomt utan någon texel :-(

NinaS
0

#19, 20 Grattis, grattis!

kodex
1

Stort grattis till allihopa! Jag kan fortfarande inte komma över att jag inte kan vara med i Landskrona längre…men jag kanske gör något studiebesök någon gång? :P

Lyan
0

#25 Tack!

Det får du göra! Det är tomt utan dig också!

Onyxia
0

Tack för gratulationerna :) Håller med om att det blev en lyckad dag för Mif's representanter!

Grattis till er med! :D

#20; Fiiiina❤️ Elvis är ändå min favorit. Vilken stilig kille han är!

#25; Klart du ska komma på studiebesök :) Då blir vi glada!

SMF 470 Saphira's
- Teddy