Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 539 ggr
Maelis
0

Intresse för kastrater?

Hej allihop! Jag har en kompis som engagerat sig i en liten marsvinshane som haft otur med två olika hem. Hon ringde mig för att kolla om jag kunde ta hand om honom men det går tyvärr inte. Nu undrar jag om ni tror att man hjälper den här hanen om man kastrerar honom? Då kan han ju bo med både hanar och honor. Jag har själv en kastrat som jag tycker verkar ha ett toppenliv. Hur ser intresset ut för kastrater? Är de enklare att omplacera? Tacksam för hjälp att fundera kring detta. Jag är dock redan medveten om risker och kostnader med kastrering.

Frida B
0

Jag tror de är enklare att omplacera eftersom de går ihop med både hanar och honor.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

bohan85
0

jag tror också det är mycket enklare! Jag har själv en kastrat som bor med 3 honor och de trivs verkligen ihop!

Lyan
1

Tyvärr verkar intresset vara nästan dött för kastrater för tillfället. Har två härliga killar till salu med lågt pris men väldigt svalt intresse.

Dock tror jag ändå att det kan vara lättare att placera honom om han är kastrerad eftersom han då kommer kunna bo både med bebishane och honor.

Jag har just nu tre kastrater med honor och en nykastrerad och de tre är mycket mer avspända och trivs bättre än hanparet jag har så jag håller med om att det är ett toppenliv att vara kastrat (vet naturligtvis att det finns många hanpar som trivs perfekt med varandra också). Kommer med tiden kastrera de tre intakta hanar jag har också.

Maelis
0

Tack för alla svar! Den här lilla hanen finns i Stockholm. Jag vet inte om det gör hans chanser att hitta ett hem större eller mindre?