För femton år sedan...
Nu vid 20:30-tiden för femton år sedan föddes dessa småttingar hemma hos oss. De blev uppfödningens första kull och en stor anledning till varför jag valde att börja föda upp marsvin. Mina fina små alpacapojkar <3
Vi blev erbjudna att låna en alpacahane till min peruanhona, men då jag inte ville ha lockiga långhår så tvekade jag. Efter att ett par uppfödare kollat hennes stamtavla så garanterade de att det skulle bli peruaner - ut kom två fina och lockiga gossar som var precis vad jag ville ha efter att ha haft deras pappa hemma i ungefär sex veckor. Tänk vad det kan ändras på kort tid! ;-P
Mamma till dem var mitt absoluta favoritmarsvin av alla som jag har haft, kan fortfarande sakna henne trots att det den 6 april var tio år sedan hon dog…
Det finns ingen som min Lovisa och jag tvivlar på att det kommer att finnas någon som henne igen <3
Tyvärr är inte bilderna de bästa, de togs på den tiden då man använde vanlig kamera och den vi hade fick man ställa in manuellt. Tyvärr.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Sweet Dream's Alexander var den som föddes först. Han vägde 118 gram.
Han bodde kvar här hela livet och vann en del priser på utställningar.
Den 29 januari 2003 dog han lugnt och stilla i sin bur, där han bott med sin bror och deras vän Casper.
**SMF 237 Sweet Dream's

Sweet Dream's Amadeus kom sist (attt båda namnen börjar på A är faktiskt bara en slump). Han vägde 102 gram.
Ingen av killarna blev stora, de vägde runt 900 gram som vuxna, utan att vara tunna.
Amadeus lyckades ta ett cert och vann även lite andra priser när han ställdes ut.
Han fick en inflammation i mellanörat, vilket resulterade i att han höll huvudet snett. Det gick inte att behandla trots flera försök med antibiotika. Varken vi eller veterinären tyckte att han verkade må dåligt så han fick leva med ett snett huvud och det gjorde han i flera år.
Fram till sin död den 8 mars 2002 bodde han med sin bror och deras teddykompis Casper, som föddes i min andra kull (den 12 maj 2000).
**SMF 237 Sweet Dream's

En bild på de fina föräldrarna också :-)
Malaxi's Waldorf och Bumbelbie's Lovisa.
**SMF 237 Sweet Dream's

Avslutar med en av mina favoritbilder på mina marsvin, på underbart söta Lovisa <3
**SMF 237 Sweet Dream's
Åh vad fint! Det är roligt att läsa om olika marsvins historier. Väldigt fina marsvin ♥
Åh så fina, och roligt att titta tillbaka på gamla minnen! :)
#4 Är oerhört lik min lilla gris här hemma😍
Vilka härliga ulltussar du hade! Man glömmer aldrig de där första favoriterna.
Mitt första marsvin Putte är den jag minns med mest värme. Tyvärr finns det bara papperskopior av våra bilder på honom, så jag kan inte visa hur han såg ut. Fast det är hans härliga personlighet jag minns bäst..
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare