Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 441 ggr
rosamandarin_
0

Hur många marsvin har du haft?

Skriv bara :p

paronskrutten
0

10

Helena

EllaB
0

märtha är mitt första

dreamiz
0

20 (19 av dom har jag nu)

idipidi
0

Ingen aning…  Generad

Ska man räkna med alla ungar och så också..?  I så fall gissar jag på runt ett hundratal.

TRASAN
0

jag har nu ca: 34st

KvirrZ
0

#2 Om du inte vet det så måste man ha två marsvin ihop :)

Jag har mina 2 grabbar, det är dom två jag haft :)

- Mvh Emma

rosamandarin_
0

Håller med #4, jag har också mina grabbar ihop xD

Och jag har bara hafft dom marsvinen, förutom ett till vi köpte fast det var en tjej som jag inte fick behålla så länge. Efter som att hon var en tjej och vi skulle hs två hanar… Jädrans djur affär xD

rosamandarin_
0

alltså har jag haft 3 om man räknar med henne

Chippers
0

Runt 20-25 kanske (?) om man räknar bort ungarna. Annars många fler. *ler*

Abico
0

22 st, med ungar och hela kalaset ^^

Hanna 

anzzen
0

4

[Liinda]
0

5 stycken och det är dom jag har nu :)

Thea-Cazzy
0

Thea och Cazzy är mina 2 första :)

svampi
0

Jag har bara haft dom två som jag har nu men jag har haft andra djur tidigare.

Limpan
0

jag har haft 3 men en dog på julafton kl 5.00 Gråter såå nu har jag baar två men de e jäätte snälla och e jätte sööt :)

Prinz du kommer alltid att finnas i mitt hjärta (L)

Blondi3
0

har haft två som tyvärr somna in *sakna*

nu har jag två busungar :) mina pojkar .. hihi

[Theriss]
0

7 som dött och 9 som jag har nu. Och om man räknar med ungar som dött blir det några till.

Stormviskaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oj oj oj ja det vet jag inte dte är ett stort antal men skulle kunna gissa på ca 150 st med ungar också..

paronskrutten
0

Oj, jag skulle aldrig föda upp så många marsvin att jag tappade räkningen, kommer man inte ihåg dom utan avlar för att ställa ut är det väl ingen mening, spec. om man inte ens kommer ihåg sina djur.

Helena

idipidi
0

Ärligt talat så kommer jag ihåg varenda unge som fötts här och skulle kunna rabbla dem. Däremot minns jag inte exakt alla marsvin jag köpt och haft. Det trodde jag aldrig skulle bli ett problem, men efter att ha haft marsvin 15 år så glömmer man. Eller ja, jag kan inte på rak arm rabbla upp alla och känna mig säker påatt jag inte missat någon. :/

Men Stormviskaren, du har väl inte haft så många marsvin? Eller har jag missat något…? Du har väl just börjat föda upp?

L8sson
0

jag har haft marsvin hemma som jag har hjälp en uppfödare .. hade dom hemma för att tama ner dom för att vi skulle ställa ut dom :P så jag har haft ett antal hemma :) men egna så har jag haft 2 st ..

Stormviskaren
0

20# jag och min mamma har fött upp tillsammans fast utan att regga ända sen jag var 2 1/2 år gammal så vi har haft massor. men nu för två år sen började jag regga och ställa ut. så vi har haft marsvin i ca 12 år..

Achatina
0

Över 100 iaf..

3velina
0

alltså herrejösses vad många marvsin vissa av er har haft!

jag har iaf bara haft 4st marsvinSkrattande

Abico
0

#24 - Det blir ju ett par stycken när man väl kommit igång. Säg att man har två honor ihop, så dör den ena så man får köpa en till, men så dör den ena av dom osså får man köpa en till, sen får dom ungar och ja det rullar på bra XD

Hanna 

fulfisk
0

Jag och min bror hade 3 när vi var yngre, de var köpta från djuraffär och dog sorgligt nog efter bara ett par månader. Jag minns fortfarande när han kom in till mig och berättade att Zingo låg och sov på ett jättekonstigt sätt och jag skulle röra vid honom och han var helt iskall :'(

Nu har jag 3 stycken friska och glada svin :) Ingen av dem från djuraffär.

Ellinor_ludde
0

Själv har jag haft 2 st, min favorit var en nonself black himalaya, vid namn Sigge, men nu har jag inga för tillfället men ska nog skaffa 2 st till hösten/vintern, förmodligen en skinny och en virvel eller långhår :D

ElinM
0

7 om man räknar med dem jag har nu :)

3velina
0

#25 ja, jag förstårGlad men det låter som en otrllig siffra; över 100. Då måste man väll ha haft många ungar hela tiden och sådär, eller?

idipidi
0

#29 Nja.. jag har haft marsvin sen -92, och fött upp i väldigt liten skala sedan -99. Det blir ändå en hel del. :)