Varulvsleken omgång 4.4
OMGÅNG 4.4 KÖR STRAX IGÅNG!
Denna omgång medför flera nyheter och förändringar. Det är därför viktigt att du läser genom det här inlägget noga!
Rollerna är nu lottade, introduktionen skriven (se inlägg #1) och nu ska bara rollerna skickas ut till de anmälda.
Om du inte fått något PM om några timmar så ta kontakt med mig via PM.
FRÅGOR OCH LIKNANDE
Frågor eller liknande hänvisas till aktuell frågetråd eller via PM till lekledaren.
FRÅNVARO - OBSERVERA FÖRÄNDRINGAR
Vid frånvaro ska detta meddelas lekledaren via PM innan frånvaron. Lekledaren kan, med hänsyn till leken, välja att inte godkänna frånvaron och då istället kalla in en ersättare som tar över den aktuella rollen.
Den som inte skrivit något i tråden på 36 timmar (observera den ändrade tidsgränsen!) eller missar två lynchningar i rad eller missar tre lynchningar totalt (observera det senare tillägget!) blir diskvalificerade och en ersättare kallas in för att ta över den aktuella rollen - om inte frånvaron är meddelad och godkänd av lekledaren.
ERSÄTTARE
Vi har tidigare använt "sist ut - först in"-metoden, det innebär dock att det riskerar att ta lång tid att få in en ersättare då lekledaren dels ska hålla koll på i vilken ordning deltagare vid behov ska komma tillbaka men framförallt för att lekledaren först måste ta reda på om deltagaren som åkt ut först vill komma tillbaka, invänta svar och därefter meddela deltagaren vilken roll som gäller och efter det meddela i ledtråden. Vill deltagare ett inte så gäller samma för den som står tvåa på listan.
När vi började med denna lek här på MiF hade vi en lista i anmälningstråden, där man (efter att man åkt ut) kunde skriva upp sig om man var intresserad av att vara ersättare. Även de som missat att anmäla sig eller de som vill prova på leken kan anmäla intresse som ersättare.
Denna omgång tänker jag testa detta sätt då jag känner att det förenklar för lekledaren.
NY ROLL DENNA GÅNG - BACK-UP
Denna omgång har jag tagit in en ny roll, för att försöka att jämna upp kampen mellan det onda och det goda lite. Generellt sätt så är det enklare för de onda att vinna, denna gång ska det förhoppningsvis bli lite svårare.
Back-up är en god roll och ersätter helt enkelt en av de goda nyckelrollerna (ängel eller siare) när en av dessa dör. Det är den som dör först, oavsett om det är som varulvsoffer eller som lynchningsoffer, som blir ersatt. Back-upen kan i uppdateringen själv se när denne träder in i sin nya roll, men får även ett PM från lekledaren när så sker. Om ersättaren blir siare så får ersättaren reda på vilka deltagare som den ursprungliga siaren tagit reda på identiteten på samt vilka roller de har. Om ersättaren blir ängel får ersättaren reda på vilka deltagare som den ursprungliga ängeln har skyddat.
Lycka till båda sidor!
DELTAGARE DENNA OMGÅNG
01. Tjattehonung
02. Lady P
03. Nitra98
04. Mirinda
05. Elin-Li
06. Svarttusch
07. strindberg07
08. Slemmis
09. Bello_O
ROLLER DENNA OMGÅNG
1 varulv
1 varulvsdemon
1 ängel
1 siare
1 back-up
4 bybor
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

INTRODUKTION
Natt 1
Det var kallt. Årets första snö höll långsamt på att falla. Den lade sig som ett vitt täcke på marken.
Byns invånare var inne i sina stugor. I alla fönster lyser ljus och stjärnor. Första advent var igår. I stugorna pågår förberedelser inför julen som snart är här.
Några går ut för att de djuren mat. Det syns konstiga fotspår i den nyfallna snön. Spår från någon sorts djur som ingen i byn känner igen. Fotspåren är stora och man kan se tydliga spår av stora och vassa klor.
De här mystiska fotspåren gör byns invånare fundersamma. Vad är det egentligen för något som kommit till deras by?
De funderar på det här medan de fortsätter med julstöket.
Vad ingen lade märke till är att där djurets fortspår börjar slutar ett annat spår, en människas fotspår…
Det är natt!
Deadline onsdagen den 4 december klockan 21:00
DELTAGARE DENNA OMGÅNG
01. Tjattehonung
02. Lady P
03. Nitra98
04. Mirinda
05. Elin-Li
06. Svarttusch
07. strindberg07
08. Slemmis
09. Bello_O
ROLLER DENNA OMGÅNG
1 varulv
1 varulvsdemon
1 ängel
1 siare
1 ersättare
4 bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Oj vad trött man är! Mycket att göra så här i jultider men idag har jag hunnit allt jag skulle; bakat lussebullar, pyntat klart stugan och såklart börjat småpyssla med julklappar ;)
Det ska bli skönt med en god natts sömn… Go'natt alla kära grannar!
Only the dead fish follow the stream...
Nu är det adventfint även i min lilla stuga! Det är så mysigt med juletid tycker jag. Imorgon ska jag fortsätta med julbaket. Ska bli både saffranskladdkaka, saffransbullar och pepparkakor! När det är färdigt får ni gärna komma och fika :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Vad skönt att ha första advent överstökad, stugan är julpyntad och baket klart. Nu ser jag fram emot lite lugnare dagar i väntan på jul. Men lite orolig är jag över spåren jag såg när jag skulle mata hästen, som efter stora tassar? Kan det ha gått förbi en björn? För säkerhets skull ställde jag hästen i stallet och låste om henne, så hon är trygg i natt. Nu ska det bli skönt att sova.
Nu är allt julpynt uppe, det enda som saknas är granen och alla paket därunder. Men det får komma fram dagen innan julafton. Julbaket är nog det mysigaste med julen; Lussekatter, pepparkakor och mammas specialrecept på lussesnäckor! Mums!
Jag kommer väldigt gärna på lite fika Svarttusch! Jag tar med lite eget julbak också!
Vad roligt att du vill bjuda på adventsfika, Svarttusch! Jag kommer gärna, Jag kan ta med mina struvor. De blev jättefina i år.
Nu ska jag måla några julkort. Det blir mer personligt med handmålade kort. Var lade jag nu listan med alla som ska få ett?
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Får jag också komma, Svarttusch? Jag kan ta med något att bjuda på också.
#7 Alla är välkomna :D Du får gärna ta med fika, det kan aldrig bli för mycket fika på julen :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag vill också komma, men vet inte om jag hinner. ahh måste bli klar med allt julpyntandet och julbakandet!!
mvh slemmis
Kom när du hinner slemmis! Nu har jag precis tagit ut sista plåten pepparkakor så nu ska jag vila lite i soffan!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Svarttusch, saffranskladdkaka låter jättespännande, jag ser fram emot att träffas och fika i morgon! Jag tar med glögg. :)
vilken lyx!!!!😍
mvh slemmis
#8 Tur det, för jag upptäckte nyss att jag gjort en dubbel sats på både pepparkakorna och lussebullarna! Får stå och baka länge då…..
När ska vi komma, Svarttusch?
Nu måste jag gå och lägga mig. Är jättetrött efter allt målande. Men det blev fina kort, så jag är nöjd med kvällens jobb.
God natt alla!
Brrr en sån kyla! Men nu ska jag börja julpynta! Eller… imorgon. Jag kommer också Svarttusch:) Men nu, god natt allesammans;)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Ja först måste vi sova, men imorgon efter dagssysslorna är ni alla varmt välkomna :D
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
God natt allihopa! Då ses vi imorgon då! :D
Godnatt bybor!
God nat alla bybor. Nu är det dax att krypa i säng efter en lång dags slit:)
// Elin-li,

Ledsen att det inte blev någon uppdatering igår, jag hade grym huvudvärk och lyckades somna. Har precis vaknat… Jag tar en kort uppdatering nu då jag är inne via telefonen. Byns invånare var rätt trötta efter att ha julstökat nästan hela dagen. De bestämde sig för att lägga sug tidigt. Några av dem hade dock svårt att släppa tanken på dessa konstiga stora fotspår som synts där ute. Det var fyra stycken i byn som stannade uppe länge. Två av dessa kände till varandra och de kände till vad dessa spår betyder. En av de övriga försöker ta reda på vad som går att få reda på angående invånarna i byn och den fjärde gör vad som går att göras för att skydda invånarna från hotet som känns nära. Byns beskyddare, skyddsängeln, gav sig iväg ut i natten för att lägga sitt skydd över den av byns invånare hon kände behövde det mest. Samtidigt smög två bestar omkring och undrade vart de skulle gå. De kände en doft som de bara inte kunde motstå och begav sig ditåt. De kom fram till stugan strax efter att ängeln gått in igen. När de försökte ge sig på stugan gick en stöt genom deras kropp. De försökte igen men stöten blev bara värre och värre för var gång de försökte sig på stugan - sista gången de försökte blev stöten så stark att de tappade lite av sin ulvpäls! De fick se sig besegrade denna gång, men var så säkra- de tänker inte ge upp! När Nitra98 vaknade på morgonen undrade hon vad det var som hänt utanför hennes stuga. Där var sot i den vackra nyfallna snön, där var fullt av konstiga fotspår runt stugan och där låg någon konstig brun-grå päls. Detta var hon tvungen att visa de övriga i byn - det var dags för dem att vakna. Nitra98 sprang ner för byns lilla väg, bankade på dörrarna och skrek att folk skulle vakna. Det finns varulvar i byn - vad ska de hitta på?! Deadline: fredagen den 6 december klockan 21:00.
**SMF 237 Sweet Dream's
Å det var verkligen skönt med en god natts sömn efter gårdagens julstök! Men…Vad i allsindar är det som har hänt utanför stugan? Det där är ju inte björnspår, det ser mer ut som vargspår men så stora vargar finns ju inte? Om inte… Men hjälp, jag trodde inte de fanns på riktigt men kan det vara varulvar? Jag måste genast väcka de andra i byn! Bybor, hjälp, vakna!!!
Åh Nitra98 vilken hemsk syn det måste varit när du vaknade! Men vilken tur att du hade skydd. Men varför gick dem till dig? Och hur kunde ängeln veta att du var i fara? Skönt att du klarade dig i alla fall! Hoppas fortfarande du orkar komma förbi på fika senare. Men man blir ju lite orolig nu när man fått reda på att det finns varulvar. Undra vilka de är, och vad de gör i vår fina by :O
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Nitra, du lever! Det bevisar att vi har en skyddsängel i byn. Fantastiskt att du klarade dig! Du har inte hört eller märkt något under natten?
Nitra, vad underbart att du klarade dig! Men vem kan göra någonting så hemskt?
// Elin-li,
Usch ja, det var verkligen otäckt att vakna och se detta! Jag har inte hört något alls i natt, jag sov som en stock, jag hade visst änglavakt!
Svarttusch, jag kommer gärna, nu vågar jag inte vara ensam och jag hoppas att även ni andra kommer! Kanske någon har en aning om vem som kan göra så här.
Men jisses! Vilken tur att du hade änglavakt! Jag kommer gärna och fikar. Jag tar med lite eget bak också. Men vilken tid ska vi träffas? Du måste berätta allt du kommer ihåg nitra98!
Men att man vaknar och ser det här? Vad hemskt Nitra! Jag kommer fortfarande Svarttusch, alla som kommer, kanske ska vi ta en stund att prata om detta?
Men oj! Vad är det som händer? Har något odjur försökt bryta sig in hos Nitra? Men fyy, vad hemskt! Stackars dig, Nitra! Men vilken tur att inget hemskt hände, har alltid trott att det finns en ängel i vår by och nu är det bevisat. Tack älskade ängel!
När det gäller fikat vill jag väldigt gärna komma, kan ta med lite hemkokt glögg och pepparkakor. När ska vi ses?
Åh, Nitra! Vad skönt att du klarade dig! Det finns något riktigt otäckt i byn. Men också någon riktigt god och stark som skyddade dig. Vi får ses hos Svarttusch och prata om vad vi ska göra.
Säg när vi ska komma Svarttusch!
Jag vill helst inte gå ut ensam. Kanske kan vi gå några tillsammans hem till Svarttusch?
Klockan 18 kanske det passar? Jag rekommenderar verkligen att man slår följe när det är som det är! Hur ska vi veta när de slår till nästa gång?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag följer gärna med! om jag får förstås;) 18 passar för mig.
// Elin-li,
Självklart är du välkommen Elin-Li :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Tack så mycket svarttisch:)
// Elin-li,
18 passarför mig med
Det blev visst inget kl 18.🤔 Det är en timme sen nu.
Oj nu är det snart dax att rösta. Hur tycker ni?
// Elin-li,
Ja, något måste då göras i alla fall.
#36 Deadline är först kl 21 i morgon fredag.
Ja oj här sprang tiden iväg. Jag var hemma klockan 18 och fortsatte julpyssla lite. Snart är det jul här hemma med! Men kladdkakan står i kylen så vi kan ta fikat när det passar er andra bättre :) Förstår om man inte vågar sig ut nu efter natten…
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
oj. det måste varit väldigt traumatiskt för dig Nitra!! jag är inte säker på om jag vågar gå hem till Svarttusch när det finns såna elaka, läskiga och farliga djur ute!
mvh slemmis
Jo det är klart du ska komma slemmis, jag tror att alla ska dit. Vi kan ta sällskap dit, jag vill inte heller gå ensam. :)
Om inte annat kommer vi behöva träffas för att komma överens om hur vi ska agera nu när vi har varulvar i byn.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag kommer nu, Svarttusch. Jag känner att jag behöver prata med andra om detta.
Jag kommer också! om jag får sällskap på vägen!!!
mvh slemmis
Jag kommer jag också.
Slemmis, jag tag gärna sällskap:)
// Elin-li,
Jag kommer nu, Svarttusch. Jag känner att jag behöver prata med andra om detta.
Jag lägger min röst redan nu då jag inte tror att jag kommer hinna senare.
Min röst hamnar på tjattehonung. Går mest på min magkänsla såhär tidigt i tävlingen då jag inte har någonting egentligen att gå på.
// Elin-li,
Det är otroligt svårt att veta vem denna varulv skulle vara. Kan det verkligen vara någon av mina snälla grannar? Nej, det kan det väl inte vara?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Nej det tror jag inte… men vi måste komma fram till ett resultat.
Hur ska jag kunna tro något ont om en av mina trevliga grannar? Det här är ju inte klokt. Har någon sett eller hört något misstänkt?
Nej, allt har verkat som vanligt tycker jag. Förutom… ja ni vet.
Jag springer till dej nu Svarttusch! Hoppas att alla är kvar!? Jag har varit och julhandlat och har precis slagit in sista paketet. Jag tar med lussesnäckorna! 🙂
Äntligen framme! Hejsan allihop! 😃 Jag har ingen aning om vad vi ska göra. Vi kanske måste gå på bara magkänslan ikväll… tyvärr.
Jag röstar lite senare och ser vad som händer! Vad ni andra skriver, så kanske man kan få sej ett litet hum iallafall.
Hm… känns så hemskt att vi ska börja anklaga varandra, kära grannar… men det får ju inte hända något hemskt igen, tänk om dom så kallade varulvarna slår till igen och denna gång lyckas… Det får bara inte hända! Kom igen nu grannar så att vi kan ta fast den skyldige!
Själv är jag väldigt tveksam… Det finns ju inte så mycket att gå på i nuläget… Hur tänker ni, älskade grannar?
Jag har fortfarande svårt att tro att det skulle vara någon av mina grannar som gjort detta?! Hur ska man tänka egentligen.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Magkänslan är väl det enda man kan följa just nu, men min mage verkar ha svårt att bestämma sig… Den velar mellan slemmis, Miranda och Elin-Li, tyvärr, men jag kan inte motivera varför…
Jag vill gärna veta vad ni andra tänker… ?
Snart är det dags att bestämma sig. Har ingen aning om hur jag ska tänka jag heller.
Hm jag tror jag röstar på ****strindberg07***** Jag har ingen riktig motivering,jag får gå på magkänsla.Men det är så hemskt att behöva anklaga sina egna grannar! Det borde finnas en annan lösning.
Eftersom deadline är så nära beslutar jag mig för att rösta på Miranda, med ingen annan motivation en magkänsla… Hon är ju även en van och duktig spelare så om det skulle vara hon som var en av ulvarna så skulle hon veta precis hur hon skulle göra för att lura oss bybor…
Åh jag vet inte heller hur jag ska rösta!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#59 Sämsta motiveringen jag hört!😛
Bra! Då kunde jag bestämma mig:
Lady P får min röst.
Jag måste hålla med Mirinda om att det var en dålig motivering. Därför väljer jag också att lägga min röst på Lady P, kanske är det en ulv som försöker styra omröstningen?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#61 och #62 tråkigt att det blev så här! Jag lovar att jag inte är bland de onda! Det skulle verkligen vara tråkigt om någon oskyldig åker dit :(
Å vad pinsamt, jag tittade på Idolfinalen och glömde helt bort deadline! :(
Du också Nitra!? Jag kollade inte på Idolfinalen, men ett annat bra program.
Kollade på idol jag med…;(

DAG 1
Invånarna i byn var så glada över att Nitra98 faktiskt hade klarat sig undan det mörka hotet, ett hot som blivit identifierat som inget mindre än varulvar! Genom spåren som syntes i snön hade de kunnat komma fram till att det var två stycken ulvar som härjade i byn.
De bestämde sig för att läsa på allt de kunde om varulvar. Vad är det för något, hur gömmer de sig och viktigast av allt - hur avslöjar man dem och hur utrotar man dem?
Den information de hittade sa att varulvar är ett vargliknande djur som även kan anta människoskepnad. På nätterna blir de förvandlade till varulvar och på dagarna syns de i sin mänskliga skepnad. Varulvar är helt omöjliga att avslöja när de är i sin mänskliga skepnad och nästintill omöjliga att se och komma ifrån levande när de är i sina ulvkläder. Enda sättet att utrota varulvar är att döda dem…
Det kom också fram information om att i varje varulvsflock finns en varulv som är lite värre än de andra, denna varulv kallas för demonen. När demonen dör kan denne förvandla en av byns goda invånare till att bli varulv. Att hitta demonen tidigt är alltså viktigt för invånarna i byn om de vill öka sina chanser att överleva.
Även information som ger byns invånare hopp hittades. I varulvsdrabbade byar finns vanligtvis en sorts skyddsänglar, som har makten att varje natt skydda en av byns invånare undan varulvarnas attack. Precis detta som hände med Nitra98 under föregående natt.
Det bor också någon som kan se individers rätta natur, som kan få reda på om invånarnas själar är goda eller onda. En så kallad siare.
Rätt snabbt slog det invånarna i byn att om de ska ha minsta chans att överleva så måste de utrota varulvarna som tagit fäste i byn. För att göra det så gäller det att döda någon…
De bestämde sig för att rösta om vem som skulle dö först, väl medvetna om att två av rösterna mer än gärna ville se en oskyldig bybo död…
- Jag tror att Tjattehonung är skyldig; sa Elin-Li.
- Jag är oskyldig, men jag tror att strindberg07 är ond; sa Tjattehonung
- Det tror inte jag, det måste vara Mirinda; sa Lady P när hon gjorde sin röst hörd.
- Röstar du på mig så röstar jag på dig, Lady P; sa Mirinda.
- Jag tror också att Lady P vill ont; sa Svarttusch.
De övriga fyra som skulle vara med och rösta syntes aldrig till så det slutade med att Lady P fick flest röster denna dag.
Hon bedyrade sin oskuld, men ingen lyssnade på henne. Med ett skott från det medhavda geväret sjönk hon livlöst ner på marken.
Invånarna väntade på att hon Lady P skulle förvandlas, vilket hon också gjorde - men inte alls på det sätt som invånarna trodde. Den livlösa kroppen omgavs plötsligt av ett ljust och vitt sken och från fjärran hördes sagolik musik, vingar synliggjordes på hennes rygg och Lady P flög långsamt upp mot den blåa himmelen.
Grattis! Ni har just dödat er ängel!
När en av byns invånare var på väg hem passerade hon förbi utanför vad som hade varit Lady Ps stuga. När hon var utanför såg hon ett konstigt ljus inne i stugan och bestämde sig för att undersöka vad det var. Där fanns en sorts brygd som lyste blå-vitt och vid sidan låg en lapp:
"Till dig som detta finner
värm det tills dess att det rinner
Sen drick snabbt upp det
då kommer en känsla så het
Du kommer att göra väldigt gott
du måste dricka detta blott
Nu kan du ej längre tveka
du är inte en av byns veka
Ty, idag runnit har mitt blod
denna brygd ska ge dig nytt mod
Du står nu nästan helt alena
att byn från allt ont kunna rena
Detta ger dig en kraft stor och god
att skydda byns goda från den flod
Av ondska som genom världen far nu
i vår by de finns nu dessa tu
Drick nu, var ej brydd
detta ger dig kraften att ge er nytt skydd
Du kan inget av detta berätta, ty
då är risken att det för dig inte blir någon morgon ny"
Hon värmde brygden vid elden som fortfarande brann i spisen. Tvekade ett tag, hon läste lappen igen. Var detta ett knep av varulvarna eller var det en sista god gärning från Lady P, som ju visat sig vara byns goda skyddsängel, den som räddat livet på Nitra98?
Hon tittade på brygden, den rann nu. Skulle hon eller skulle hon inte? Hon vågade inte prata med någon om detta, vågade inte riskera sitt liv. Efter att ha läst lappen igen bestämde hon sig. Hon höll för näsan, för oj så illa det luktade, innan hon snabbt som attan svalde allt. Fy vad det bränner i munnen, i halsen, i magen. En konstig känsla i hela kroppen, vad är det egentligen som händer. det kittlar bak på ryggen.
Vad var det egentligen som hände? Hon han knappt ens tänka sin fundering innan det stod klart för henne - hon har precis förvandlat sig själv till en ny skyddsängel…
Det är NATT!
DEADLINE: Söndagen den 8 december klockan 21:00
DELTAGARE DENNA OMGÅNG
01. Tjattehonung
02. Lady P (lynchad dag 1, ängel)
03. Nitra98 (attackerad av ulvar natt 1, skyddad av ängeln)
04. Mirinda
05. Elin-Li
06. Svarttusch
07. strindberg07
08. Slemmis
09. Bello_O
ROLLER DENNA OMGÅNG
1 varulv
1 varulvsdemon
1 ängel
1 siare
0 back-up
4 bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
ojdå glömde rösta!😞
mvh slemmis

INFORMATION FRÅN LEKLEDAREN!
- Ni fyra (Nitra98, strindberg07, Slemmis, Bello_O) som inte deltog i dagens lynchning måste delta nästa gång (kommer att vara på tisdag klockan 21:00). Om ni missar då också kommer ni att ersättas i leken.
- Lady P - om du vill ha möjlighet att komma tillbaka till leken, som ersättare vid behov (täcka upp någon annan roll om det behövs) kan du anmäla dig till det i anmälningstråden där det finns en nygjord lista för just det ändamålet.
- Idag har samtliga deltagare varit aktiva - perfekt!
Tänk på att det inte får gå mer än 36 timmar utan aktivitet (om det inte meddelas lekledaren innan frånvaron).
**SMF 237 Sweet Dream's
Tråkigt, tråkigt, tråkigt att det blev så här… (kanske var lite klumpigt gjort från min sida…) Men det finns ju fortfarande en chans för er kära bybor! Synd att inte alla röstade… Kom igen nu alla, speciellt ni goda, om ni inte röstar finns det stor chans att ulvarna vinner och det vill vi ju inte ;)
Hej då älskade bybor och leta rätt på dom skyldiga!
*svävar upp till himlaporten*
Neej! Lady P jag tänder ett ljus till ditt minne!
Lady P, vår ängel! Hur ska vi klara oss utan dig?
Ånej!! Älskade ängel, hur kunde det gå så illa? :( Nu måste vi verkligen samarbeta bättre om vi ska ha en chans att överleva det här hemska som sker!
Kära ängel, vila i frid…
Nej, varför just ängeln? Hur ska det gå utan dig?
Nej, nej, nej! Hur kunde det gå så illa?
Jag hade ju ingen aning om vem jag skulle rösta på. Det kunde ha blivit vem som helst. Så röstade Lady P på mig… Det var ju enda skälet till att jag lade min röst på henne.
Förlåt kära ängeln!
Åh nej, jag känner mig hemsk :( Är det tacken ängeln får när hon skyddar Nitra98? Jag är otroligt ledsen och upprörd, jag ville verkligen inte lyncha ängeln, i dessa tider behövs hon verkligen!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
VÅRAN ÄNGEL!!! Hoppas hon får det bra vart hon nu är!😭
mvh slemmis
Åh nej! Inte vår ängel!
// Elin-li,
Vad ska vi göra utan ängeln…? :(
Så hur ska vi göra bybor? Vi vill ju inte gärna döda fler oskyldiga! :/
Vi måste hålla ögon och öron öppna nu och försöka avslöja dessa hemska bestar!
Jag vet inte om jag alls vågar sova nu… Varulvar går lösa och istället för att bli av med en dödade vi en oskyldig bybo :(
Hälsningar Malin <3
Min hemsida

PÅMINNELSE! Varulvar, siare och back-up (byns nya ängel) - deadline är ikväll klockan 21:00, om drygt två och en halv timme. Innan dess ska ni som inte redan har PM:at era val göra det. Här har varit strömavbrott under kvällen, strömmen är tillbaka men internet verkar inte fungera. Är inne på telefonen via 3G nu. Om inte internet fungerar ikväll blir det en ytterst kort uppdatering med enbart den viktigaste informationen. Bara så att ni alla vet det.
**SMF 237 Sweet Dream's

Jag har tyvärr inte fått tillbaka mitt internet, så det blir en kort och tråkig uppdatering via telefonen :-( NATT 2 Varulvarnas offer denna natt var Tjattehonung, som den nya ängeln dessutom valde att skydda! Det blev alltså inget varulvsoffer denna natt heller! Jag tror aldrig att jag varit med om detta någon gång tidigare! Det är nu DAG! Deadline är på tisdag den 10 december klockan 21:00. Ni som inte röstade i förra lynchningsröstningen MÅSTE delta denna gång - om inte så kommer ni att ersättas.
**SMF 237 Sweet Dream's
Jippie! Där fick ni så ni teg era bestar! :P Då VET vi att två stycken är goda; nitra98 och tjattehonung! Berätta om du såg Eller hörde något tjattehonung, berätta allt, så att vi inte lynchar en god bybo! Någon som vill komma över på lite fika och prata om allt som har hänt de senaste dagarna?
Tack ängel! Du fick in en riktig fullträff inatt! Om vi dessutom lynchar en varulv idag så har vi stora chanser att vinna!
Å Tjattehonung, du klarade dig, vad underbart! Och tack, tack kära ängel, vad skulle vi gjort utan dig!
Strindberg07, jag kommer i alla fall men vill gärna slå följe med någon.
Oj vilken tur Tjattehonung att du hade änglavakt! Nu får de väldigt svårt varulvarna *jublar*.
Strindberg07 jag kommer också gärna och fikar, men jag försöker nog ta följe med Nitra98, om jag får?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Ja vad bra Svarttusch, då går vi tillsammans dit :)
Åh, vilken tur vi har haft, och såå duktiga änglar vi har här!
Vilken fantastisk ängel vi fått! Lika klok i sitt val som den vi miste.
Jag hoppas du hämtat dig nu Tjattehonung. Är så glad att du klarade dig från de där bestarna.
Strindberg07, du har rätt. Nu måste vi prata ihop oss så det blir rätt. Jag kommer gärna.
Vad roligt att ni vill komma! Kan alla kl. 19:30 ikväll?
Jag kan strindberg07! Vi ses väl där allihop?
Jag kommer också!! men vilken tur vi har, att ha fått såna otroligt bra änglar!!
mvh slemmis
19:30 borde funka, jag hoppas jag kan komma.
Har plockat fram bullar, nybryggt te och kaffe. Sitter och myser med marsvinen i väntan på att den första av alla bybor ska komma!
Nitra98, ska vi traska över till Strindberg07 nu? Jag är otroligt sugen på fika och vågar inte vara hemma själv längre :(
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Nu kommer jag, Strindberg! Jag tar med mig lite pepparkakor och lussebullar.
Ja gör det tjattehonung! Ingen brådska allesammans, jag har i stort sett hela kvällen på mig att prata och fika! :)
Förlåt att jag är sen, men jag passade på att baka ett par chokladbollar att ta med:)
Jag blev också lite sen, ska vi gå Svarttusch eller hann du gå före? :)
Ledsen att jag inte dök upp i tid. Internet har lagt av. Sitter och fumlar på en mobil. Vad tror ni andra om situationen? Vi vet två som är goda. Kanske kan siaren bidra med info? Ju mer vi skriver desto lättare har siaren att få fram sitt budskap utan att ta alltför stora risker. Men allas tankar och ideer är viktiga.
Och jag somnade på soffan! Det här julstöket tar knäcken av mig, och med oron för varulvar blir det ju bara värre. Något måste ju göras. Än så länge har vi haft tur att ängeln skyddat de som ulvarna valt, men den turen kan man inte lita på för evigt. Så vi måste försöka komma på vilka de skyldiga är. Frågan är om man kan se några ledtrådar i tråden? Kanske har siaren tipsat om någon?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Vart tog Elin-Li vägen, har någon sett till henne?
#104 jag har inte sett till henne. Jag vet inte riktigt hur vi ska tänka…? (Skriver imorgon om hur jag tänker om allting, min mobil börjar bli "trött", eller vad man ska säga… )
#104 Nej, det var länge sen jag såg till henne. Känner mig väldigt osäker. Det finns än så länge inte så mycket att gå på.
Detta är svårt, jag har misstankar mot några men jag vet inte hur jag ska rösta.
Detta är svårt, jag har misstankar mot några men jag vet inte hur jag ska rösta.

INFORMATION FRÅN LEKLEDAREN!
- Elin-Li har meddelat mig att hon tyvärr inte hinner vara med denna omgång.
- Lady P har anmält sig som ersättare och kommer därför att kallas in för att ta över Elin-Lis roll.
**SMF 237 Sweet Dream's
ja ängeln kan inte alltid skydda oss=( men jag röstar på strindberg07, jag lottade bara för jag vill inte anklaga nån. för då kan det hända som de gjorde med ladyp!
mvh slemmis
Jag har misstankar mot två stycken av er, men vill inte säga vilka riktigt än. Jag måste tänka lite innan jag lägger min röst.
Nu har jag tänkt lite grann iallafall, och min röst faller på slemmis. Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag röstar rätt nu! Ledsen slemmis, men går bara på magkänslan idag, finns typ inget att gå på!
(Jag röstar nu så att jag inte glömmer senare, kanske ändrar min röst).
Vad svårt det är när man inte alls vet vem som skulle kunna vara ulv. Antingen så är det bra skådespel eller så är jag dålig på att läsa människor. Jag får fundera ett tag till på hur jag ska rösta, vill inte rösta på fel person, och tror inte jag kan hålla med någon av de som röstat hittills…
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag röstar på ******mirinda**** Varför var du så snabb med att anklaga Lady P? Det verkar ganska ulvigt enligt mig.

PÅMINNELSE • Deadline är ikväll klockan 21:00 • Ni fyra (Nitra98, strindberg07, Slemmis, Bello_O) som inte röstade förra gången _måste_ delta i denna röstning!
**SMF 237 Sweet Dream's
#114 Jag undrar om du har dåligt minne, Tjattehonung. Jag anklagade inte Lady P alls. Det var hon som röstade först på mig och mitt enda skäl till att rösta på henne var just det. Jag hade ingen aning om vem jag skulle rösta på. Kolla tillbaka så ser du att jag egentligen inte hade några misstankar mot någon.
Kanske ska jag göra som Strindberg07 och lotta. Jag vill helst inte det. Men det här är som ett lotteri ändå. Det känns som om det inte finns något konkret att gå på.
Mirinda det var inte jag som lottade, det var slemmis! Jag röstade på den som jag är lite misstänksam mot.
(Roligt att vara tillbaka)
Det känns jättejobbigt att rösta på någon utav er, älskade grannar! Man kan fortfarande inte gå på mer än magkänslan… Och min säger slemmis, älskade pålitliga slemmis… Jag hoppas på sätt och vis att magkänslan har fel, inte kan väl en så trevlig granne förvandlas till ett monster?! Men ingen mer oskyldig ska behöva bli attackerad igen nästa natt så…
Jag röstar på slemmis…
Jag väljer att rösta på Bello_o då hon varit borta misstänksamt länge. Jag önskar jag hade mer att gå på, men det är väldigt misstänksamt när någon håller sig borta så länge.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Usch, jag får riktigt ont i magen nu när jag måste anklaga någon om kanske visar sig vara oskyldig. Men man kan ju inte veta, och någon måste jag chansa på! Eftersom Tjattehonung blev anfallen efter att ha röstat på Strindberg07 så tänker jag att hon kanske var inne på något. Det är det absolut enda jag har att gå på just nu, så min röst faller alltså på Strindberg07! Förlåt om jag har fel.. :(
#117 Förlåt - tog fel där. Har övervägt att lotta, men det bär mig emot. Men vad i hela fridens dagar ska jag göra för att kunna bestämma mig? Är så rädd att det blir fel igen.
Måste fundera lite till.
Ta inte för låg tid på dej bara Mirinda! 😉

DRYGT 15 MINUTER TILL DEADLINE!
**SMF 237 Sweet Dream's
Måste rösta…. Kan inte bestämma mig… Vad göra?🤪
Gå på magkänslan!!
Jag lägger en röst på Bello_O, så får lotten avgöra. Totalt nollställd på vem som kan vara skyldig. Sorry!
(sorry har mycket skolarbete:/) Men nu är jag här iaf!
till er som har rösat på mig vill jag bara säga att jag är oskyldig. men jag har ju också röstat på nån….
mvh slemmis

DAG 2
Byns invånare har hört talas om varulvar och de kan inte riktigt förstå vilken tur de har haft de senaste nätterna. Två gånger har varulvarna attackerat och båda gångerna har ulvarna fått se sig besegrade av byns skyddsänglar.
De har dock mist en vän, ängeln Elin-Li (som tidigare var Lady P) som de flesta ansåg vara mystisk. Det var hon förvisso, men inte på det viset som de trodde.
Byns invånare hade dock tur igen och en av dem hittade en lapp och en brygd från ängeln vilket förvandlade upphittaren till just ängel.
Denna dag var invånarna i den lilla byn dock inte alls överens om vad de skulle ta sig för.
Tjattehonung tror att Mirinda har något att dölja.
Nitra98 och Slemmis la sina röster på strindberg07.
Mirinda och Svarttusch vill se Bello_o försvinna från byn.
Lady P och strindberg07 vill hellre lyncha slemmis.
Bello_o uteblev även från denna lynchning.
I och med att de inte alls var överens så kom de fram till att lottning var det bästa alternativet för att avgöra vem som ska falla offer för lynchningen denna dag.
Det stod mellan strindberg07, Bello_o och slemmis.
Lotten avgjorde att Bello_o är den som lynchas denna dag. Hon försökte att få byns invånare att låta bli, hon bedyrade sin oskuld men inget hjälpte. Någon lyfte den medhavda bössan och sköt skoningslöst Bello_o. Hon var död innan hennes kropp nådde marken. Hur länge de än väntade så hände ingenting och de tvingades inse att de dödat en vanlig bybo.
Det är NATT!
- Varulvarna ska meddela sitt val, via PM, till lekledaren
- Ängeln ska meddela sitt val, via PM, till lekledaren
- Siaren ska meddela sitt val, via PM, till lekledaren
**DEADLINE: Onsdagen den 11 december klockan 21:00
**OBSERVERA ATT DEADLINEN ÄR I MORGON!
DELTAGARE DENNA OMGÅNG
01. Tjattehonung (attackerad av ulvar natt 2, skyddad av ängeln)
02. Elin-Li (tidigare Lady P; lynchad dag 1, ängel)
04. Mirinda
05. Lady P (tidigare Elin-Li)
06. Svarttusch
07. strindberg07
08. Slemmis
09. Bello_O (lynchad dag 2, bybo)
ROLLER KVAR DENNA OMGÅNG
1 varulv
1 varulvsdemon
1 ängel
1 siare
0 (1) back-up
3 (4) bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Nej, inte en oskyldig till! Stackars Bello_O som inget ont hade gjort.
Vila i frid🌺
Och mina misstankar mot Mirinda lindrades INTE nu. Men vila i frid Bello_o! Jag trodde aldrig att du var ond.
Vila i frid finaste Bello_O!
Ånej Bello_O, så tragiskt! Vila i frid….
Nej!! Inte ytterligare en oskyldig!! Varför händer det här?! Och nu kommer ännu en natt som varulvarna kommer ströva fritt… Hoppas vår underbara ängel fattar rätt beslut igen!
Vi får hoppas på det Lady P!!
Så här ser min "wanted-lista" ut:
Onda:
Mirinda tror jag är ond, då hon nästan aldrig har haft svårt att rösta förut. Dessutom tycker jag att hon inte direkt ger sej in i diskussioner så mycket.
Slemmis tror jag är ond, då hon säger att hon är oskyldig till alla som har röstat på henne.
Jag tycker att ni båda verkar lite skumma.
Ni andra tror jag är goda. Jag hoppas att ni inte tar illa upp av det här Mirinda och slemmis, men det är så jag tror att det är. Men jag kan lika gärna ha fel! Det säger jag ingenting om, men det är så här jag tror att det är.
Lycka till bybor, ni klarar det här!

PÅMINNELSE Det är mindre än tre timmar till deadline. Ulvar, Ängel och Siare ni ska göra era val och meddela mig.
**SMF 237 Sweet Dream's

15 MINUTER TILL DEADLINE!
Ni som inte kontaktat mig än bör göra det snarast.
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag tycker Strindberg07 verkar lite purken för att jag inte röstade på Slemmis. Hon var väldigt ivrig att trycka på när jag tvekade in i det sista om vem jag skulle rösta på. Till slut visste jag mig ingen annan råd än att rösta på Bello_O för att jämna ut röstningen. Det blev en lottning mellan de tre som hade två röster var.
Oturligt nog föll lotten på den oskyldiga Bello_O. Det kunde lika gärna ha blivit Strindberg07 eller Slemmis. Men de kan ju också vara oskyldiga bybor. Hade jag röstat på en av dem så hade jag riskerat att lägga den avgörande rösten på en oskyldig. Så det var för att undvika det jag röstade som jag gjorde.
Jag har sannerligen tvekat om vem jag skulle rösta på många gånger förut. Det vet du inte särskilt mycket om Strindberg07. Att jag har svårt att rösta denna gång beror på att det skrivs väldigt lite i diskussionerna innan röstningarna. Det blir liksom ingen riktig fart. Som jag var inne på tidigare så lägger det hinder i vägen för siarens möjlighet att få fram budskap till oss andra.
De enda som inte behöver tveka kring var de vill ha rösterna är varulvarna. De hänger gladeligen på så fort någon oskyldig får en röst. Det gör mig tveksam till Strindberg07´s iver. Men är Strindberg07 ond så är Slemmis god. Men det kan lika gärna vara tvärtom, vilket jag starkt betvivlar. Slemmis var väldigt tydlig med att hon lottade sin röst. Men Strindberg drev rätt hårt mot Slemmis. Varför kan man fråga sig.
Mirinda, jag skrev som jag skrev pga att JAG tror att det är så! Och på vilket sätt tycker du att jag drev röstningen hårt mot slemmis? Det vill jag gärna veta! Det enda jag skrev var att jag fick på magkänslan. Och i inlägget min "wanted-lista" så tycker JAG att det verkar skumt att skriva: " Till er som röstade på mej, så vill jag bara säga att jag är oskyldig". Det är vad jag tycker!
Det är otroligt olyckligt att vi lynchat ännu en bybo, måtte ängeln vara på vår sida i natt.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida

NATT 3 Ulvarna var på riktigt dåligt humör denna natt. Ännu hade de inte fått i sig någonting att äta. Deras magar värkte av hunger och deras instinkter att få jaga gjorde sig mer och mer påminda för varje minut som gick. Oj vad de undrade vad de skulle hitta på denna natt. Vem kan de ge sig på utan att riskera att ängeln skyddar även den personen? De gjorde sitt val och tillsammans gick de bort mot stugan. De testade försiktigt att ta sig in, vilket gick bra. För att inte riskera att bli avbrutna denna natt slängde de sig över sitt utvalda offer. De slet henne i stycken direkt och började glufsa i sig. På morgonen såg byns invånare att det såg konstigt ut i en av stugorna. De gick dit för att kolla läget. Där, i en blodpöl, hittade de resterna som fanns kvar av bybon strindberg07. DET ÄR DAG! Det är dags att rösta inför lynchningen. Deadline är fredagen den 13 december klockan 21:00 (jag hoppas att det fungerar trots att det är Lucia).
**SMF 237 Sweet Dream's
Nej, det är bara inte sant! Jag skulle precis till att svara dig Strindberg07 för att reda ut det missförstånd som uppstått. Och så får jag veta att varulvarna dödat dig. Nu får vi aldrig veta hur den andra tänkte.😕 Vila i frid, kära granne!
Jag var lite misstänksam mot dig, det vill jag inte sticka under stol med. Men jag misstänkte dig inte så mycket så att jag röstade på dig. Och du var en ivrig och tuff varulvsjägare. Tydligen så pass hotande för varulvarna så att de tog dig. Det tål att tänkas på.

Ser att jag glömde deltagarlistan igår…
DELTAGARE DENNA OMGÅNG
04. Mirinda
06. Svarttusch
07. strindberg07 (vaulvsoffer natt 3, bybo)
08. Slemmis
ROLLER KVAR DENNA OMGÅNG
1 varulv
1 varulvsdemon
1 ängel
1 siare
0 (1) back-up
2 (4) bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Lycka till nu bybor! Ni kommer att klara det! *ser ljuset*
Nej, nej, nej! Inte älskade strindberg07! De här varuvarna är verkligen hemska!
Nu är jag verkligen misstänksam mot Slemmis och jag börjar även känna en liten oro över Svarttusch… Dom skulle jag nog kalla mina "huvudmisstänkta" om jag vågar uttrycka mig så…
Vi vet i alla fall säkert att Nitra98 och Tjattehonung är goda. Och jag har ändrat min åsikt mot Miranda, jag tror faktiskt att hon är god, för hon verkar väldigt mån om att få tag på dom riktiga brottslingarna.
Själv vet jag ju också att jag är god och jag hoppas att ni andra bybor tror mig…
Nu hoppas jag att det blir lite mer diskussion den här gången, så att vi verkligen får fatt på dom onda!!
Ånej, strindberg07, så fruktansvärt! :( Ååå vad trött jag blir på de där otäckingarna, nu måste vi verkligen få tag på dem!
Jag vrider och vänder på allt nu så jag blir alldeles snurrig… Kan någon av mina trevliga, hjälpsamma och omtänksamma grannar verkligen förvandlas till ett kallblodigt odjur om natten?
Några misstänker ju Slemmis men hon var väldigt tidig att rösta i senaste lynchningen och det tycker jag verkar otaktiskt om hon skulle vara en ulv så jag tror faktiskt att hon är oskyldig.
LadyP var först ut att rösta i första lynchningen (som Elin-Li) så jag lutar åt att hon också är oskyldig.
Då återstår Svarttusch och Mirinda. I första lynchningen så röstade ju Mirinda på Ängeln (LadyP), visserligen gick hon mot strömmen då för ingen annan hade ju röstat på henne, men det kan ha varit ett listigt försök att framstå som oskyldig genom att "hämndrösta" som hon gjorde. Svarttusch hakade på Mirinda vilket i så fall talar för att de samarbetar.
I andra lynchningen gick Svarrttusch mot strömmen genom att rösta på oskyldige Bello_O men även där kan det ha varit ett försök att spela oskyldig. Och Mirinda hakade på under förevändning att hon jämnade ut oddsen, men om det nu är Mirinda och Svarttusch som är ulvar så spelade det ju ingen roll för dem vilken av de tre som fick rösterna som blev lynchad i slutändan, för de skulle ha tagit en god i vilket fall och då såg det ju bra och oskyldigt ut att jämna till det lite.
Men det kan så klart vara taktik även av LadyP och/eller Slemmis att rösta först i lynchningarna för att därigenom framstå som oskyldiga, men det känns som lite väl övertänkt?
Just nu misstänker jag alltså Svarttusch och Mirinda. Men vi skulle verkligen behöva siarens åsikt här! Men kanske hon inte vet något, eller så får hon inte fram sitt budskap? Eller har hon försökt och jag har missat det?
Jag vet verkligen inte.
Tänker jag ytterligare ett varv så kanske Slemmis visst är varulv och gärna ville försöka styra röstningen i en viss riktning i den andra lynchningen och var därför ivrig att lägga sin röst tidigt. Då är Svarttusch fortfarande också misstänkt för hon kan ha försökt styra bort rösterna från Slemmis genom att gå emot strömmen som sagt, men då hade det ju varit smartare att rösta på någon av de andra som redan fått en röst.
Det är otroligt tråkigt att jag blivit misstänkt. När jag röstade på Bello_O så handlade det om att jag var inte tillräckligt säker på någon av de andra för att lägga den avgörande rösten. Nu blev det tyvärr så att Mirinda också la sin röst på henne så att hon blev lynchad i och med lottning. Men jag är helt säker på att det var rätt sätt att göra i det tillfället. Jag funderar istället på om det är Mirinda som är klädd i ulvakläder, och jag undrar idag om det var rätt att försvara henne i den första lynchningen.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Oj så mycket ni har tänkt!
#147 Lady P - jag känner igen mig i dina funderingar. Jag fick på ett tidigt stadium för mig att Svarttusch kunde vara ond. Att hon röstade med mig mot vår första ängel skulle i så fall inte vara så konstigt. För det var ju jag som lade den första rösten (pinsamt nog för att jag inte kunde välja utan "gav igen") och då framstod jag ju som mest skyldig till ängelns död. Det borde passa en varulv.
Men sen lade Svarttusch en ensam röst på Bello_O och då verkade hon ju vara god. Särskilt nu när det visat sig att åtminstone Strindberg var god. Var det så att Svarttusch inte ville lägga den tredje och fällande rösten på Strindberg för att hon var rädd för att bli misstänkt? Eller är hon god?
Slemmis röstade inte alls första dagen och sen röstade hon på Strindberg, som hon sade att hon lottat fram. Så Slemmis vill inte gärna visa vad hon tänker. Vad kan det bero på? Är det bara en slump eller ett medvetet val? Jag skulle vilja att Slemmis lägger korten på bordet och talar om vem hon misstänker. För hittills har hon just inte sagt något konkret.
#148 och #149 Nitra98, jag skulle vilja att du förklarar en sak för mig. Varför tycker du att man framstår som oskyldig om man röstar tidigt?
I Elin-Lis fall kan jag säga att hon röstat först så gott som varenda gång tidigare. Det är helt enkelt så hon gör. Ibland kan det vara en nackdel att rösta först (en del gör det för att de helt enkelt inte hinner vara med i diskussionen strax före lynchningen). Risken är stor att man får de andra emot sig om man inte är där och kan försvara sig. Men det gäller ju både goda och onda. För varulvarna är det en fördel om en av dem röstar tidigt och kan styra andras röster åt det håll de ludna vill.
Jag tycker att det är jättebra att diskussionen blir mer livlig och att flera engagerar sig i varulvsjakten.
Mirinda, jag överanalyserar kanske men jag tänker att som varulv blir man lätt lite genomskinlig om man lägger första rösten, jag förstår ju att det är bra om man kan vara tidig och styra lite men jag skulle nog inte själv rösta först av alla om jag var ulv. Men jag kan naturligtvis vara helt ute och cykla, alla tänker såklart inte lika och det tar jag ju upp i mitt andra inlägg (#149).
Och jag är ju ny i byn och vet inte hur Elin-Li brukar göra. :)
#152 Att vi har olika spelstil är en av de saker som gör leken så kul och spännande.🙂
Jag känner igen tänket som gör att man ibland tänker runt alla fyra hörn och kommer tillbaka till punkten man började på. Att krångla till det för mycket helt enkelt.
Vad mina misstankar beträffar så är det för tillfället Slemmis som jag är väldigt osäker på. Jag skulle vilja att hon delar sina tankar med oss.
Svarttusch tycks ha blivit misstänksam mot mig nu, trots att vi röstat lika båda gångerna. Andra kopplar ihop oss och tror att vi är ulvar. Varför kan man kanske förstå. Båda gångerna blev de vi röstade på lynchade och visade sig vara oskyldiga. Men om vi nu vore ulvar båda två; tror ni andra verkligen att vi så uppenbart skulle hålla med varandra och rösta likadant i hälarna på den andra? Riktigt så klantig är i alla fall inte jag när jag är ulv.
Haha, ja jag tänker och tänker så det går alldeles runt i huvudet! Och ändrar mig fram och tillbaka men tänkte skriva emellanåt hur jag tänker för tillfället i alla fall och hoppas att det blir vilda diskussioner så vi kommer någonstans och förhoppningsvis kan knipa de rackarns ulvarna. 😃
Jag känner själv att jag koncentrerar mig på Mirinda, Svarttusch och Slemmis här, av någon anledning misstänker jag inte LadyP men hon kanske är värst av alla? 🤪
stackars strindberg som först blir röstad på och sen uppäten av dem hemska, fula, bajskorviga ulvarna! anledningen till att jag röstade så tidigt förut va för att jag inte skulle missa deadline som förra gången.
jag har inte nån riktig misstänkt, men jag får vänta lite.
mvh slemmis
Jag är fortfarande misstänksam mot Mirinda, men vet inte riktigt hur jag ska tänka här….
#156 Ja du envisas med att misstänka mig, Tjattehonung. Men vad är det som gör dig så misstänksam? Du har ju ditt på det torra i o m att ängeln skyddade dig en natt. Så jag misstänker absolut inte dig. Du får gärna ha dina tvivel på min hederlighet. Jag ber dig bara att se dig omkring och överväga andra alternativ.
Jag har klurat en del på Lady P´s roll, som Elin-Li hade förut. Elin-Li sade inte så mycket (fast hon röstade faktiskt på dig Tjattehonung😉) Lady P verkar ha tänkt till ordentligt. Det hon säger verkar stämma överens med hur jag själv tänker. Dessutom har jag en känsla av att du är god, Lady P.
Mina misstankar mot Slemmis har blivit starkare. Hon verkar väldigt angelägen om att styra våra tankar åt ett visst håll - bort från sig själv. Det var ju faktiskt hon som röstade först på Strindberg, men utan att ge någon motivation. Och i första röstningen lade hon ingen röst. Sammantaget gör det mig väldigt osäker på var jag har Slemmis.
Siare! Du måste gå ut med vad du vet. Även om du inte lyckats sia en varulv, så vet du väl tre goda vid det här laget. Jag förstår om du är rädd att avslöja dig för varulvarna. Men tänk på att även ängeln då kan förstå vem du är och skydda dig. Vi har en skicklig ängel i byn.
Här är en lista på hur jag (miss)tänker:
Goda:
Mig själv, Lady P
Tjattehonung (attackerad av ulvar natt 2, skyddad av ängeln)
Nitra98 (attackerad av ulvar natt 1, skyddad av ängeln)
Miranda (har liknande misstankar som mig, jag är rätt säker på att hon är en vanlig bybo)
Och eftersom det bara finns två deltagare kvar och det finns bara två onda måste det va:
Onda:
Svarttusch (Har inte deltagit i diskussioner och visar alltså inte hur hon tänker, fikat vid första lynchningen kan ha varit en bluff…)
Slemmis (Har inte haft något motivation vid röstning, är inte ensam om det men i det här fallet känns det misstänkt, Strindberg07 misstänkte henne och blev lynchad…)
Jag instämmer helt och hållet med Lady P. Enda skillnaden mellan hennes inlägg #158 och det jag skulle kunna skriva är jag skulle ha bytt plats på våra namn.🙂
Kan inte sluta grubbla på varför jag inte kan hitta siarens budskap hur jag än letar i det som sagts.
Den enda möjliga förklaringen är att siaren inte har mer att berätta än det som alla kan förstå ändå. Men då har h*n haft otur och inte lyckats sia någon av varulvarna. Eller så har siaren en taktik som jag bara inte förstår.
Jag är av en annan åsikt. Mirinda börjar jag bli orolig för, vet ännu inte om det är befogat eller ej. Tjattehonung och Nittra98 är vi ju säkra på är goda, det underlättar ändå lite.
Så då står det mellan Mirinda, Lady-P och Slemmis. Två av dessa är varulvar, frågan är ju bara vilka?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag lägger min röst nu eftersom jag måste iväg ett tag och är osäker på om jag kommer hem i tid.
Min röst går till Slemmis. Mina skäl har jag redan berättat.
Jag håller fast vid min röst från förra gången och röstar alltså då på Slemmis
Min röst hamnar på Lady P. Hon går väldigt hårt ut med sina anklagelser, kanske för att bilda opinion och hoppas på att slinka undan?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag röstar än en gång på *****Mirinda***** Anledningen är att hon två gånger i rad nu röstat på oskyldiga bybor. Dessutom dog Strindberg efter att ha misstänkt henne.
Jag måste lägga min röst på Svarttusch, då går jag mest på magkänsla.
Tiden är snart ute. Rösterna är spridda. Jag håller fast vid Slemmis eftersom inget dykt upp som fått mig att ändra uppfattning.

DAG 3
Det var dags att försöka dräpa en varulv. Än så länge har turen inte varit på de godas sida när det har gällt att peka ut ulvarna, däremot så har de å andra sidan haft väldigt tur när det gäller vilka änglarna har skyddat.
Trots det så var det svårt för invånarna att släppa vad som hänt med deras vän strindberg07 under föregående natt. Hon var borta, för alltid - på ett sådant brutalt sätt.
Invånarna i byn var fast beslutna att hämnas, men de var väldigt oense om vem de skulle avrätta.
Nitra98 lägger sin röst på Svarttusch.
Svarttuschs röst hamnar på Lady P.Lady P misstänker _slemmis.
_Slemmis, som inte dykt upp för röstningen, för en röst även av Mirinda.
Mirinda får en röst av Tjattehonung.
Det blev med andra ord en majoritet för att lyncha Slemmis denna dag, inte mer än en röst men ändå 50 procent.
Med ett skott avslutades Slemmis liv. Framför byinvånarnas ögon förvandlades Slemmis till en hårig best.
Grattis den goda sidan, ni har lyckats döda er första varulv!
Det är NATT!
- Varulvarna ska meddela sitt val, via PM, till lekledaren
- Ängeln ska meddela sitt val, via PM, till lekledaren
- Siaren ska meddela sitt val, via PM, till lekledaren
DEADLINE: Söndagen den 15 december klockan 21:00
DELTAGARE DENNA OMGÅNG
04. Mirinda
06. Svarttusch
07. strindberg07 (varulvsoffer natt 3, bybo)
08. Slemmis (lynchad dag 3, varulv)
ROLLER KVAR DENNA OMGÅNG
0 varulv
1 varulvsdemon
1 ängel
1 siare
0 (1) back-up
2 (4) bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Wow, där fick vi en fullträff! Röstningen fick mig att tänka om helt, men nu har vi en chans!
Jaaa!🙂Äntligen blev det rätt. Nu ska jag fira med en stor kopp glögg.🥳 Om ni vågar er ut en stund så bjuder jag gärna - har nybakade pepparkakor också. Men vill ni hålla er inne nu när mörkret fallit kan ni titta över på dagen i morgon istället.
Yes! Äntligen! Nu är på på väg åt rätt håll :D Nu måste vi bara luska ut vilken den sista varulven är.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Äntligen! Jag visste det!
Nu finns det bara en ond kvar, dock den farligaste… Och ni vet säkert redan vem jag misstänker…
Mirinda- jag kommer gärna över i morgon och firar lite. Har bakat en liten tårta som jag kan ta med mig.
Hoppas det finns fler bybor som kan tänka sig att komma :)
Dock så är det ju en till natt vi måste klara oss igenom… Hoppas verkligen vår älskade ängel lyckas skydda den som behöver det mest!
Själv tänker jag gå och lägga mig med geväret i sängen, jag tänker inte ge upp utan en fight!
Go natt kära bybor och hoppas att ingen får något otrevligt besök under de mörka timmarna!
Jag hoppas att vi båda får se solen gå upp i morgon, Lady P. Du har all anledning att ta med dig geväret i sängen. Önskar att jag också hade ett. För jag är övertygad om att just vi två står högt upp på den där bestens lista av bybor den vill hugga tänderna i. Vi såg ju till att döda den första.
Ängeln får ta sig en rejäl funderare på vem som ska skyddas i natt.
Tror inte jag kommer att kunna sova en blund. Inte har jag något skjutvapen - om det nu hjälper mot en varulv - men jag kommer att barrikadera mig i huset. Jag har redan spikat igen alla fönsterluckor.
Det kommer att bli en lång natt för oss alla i byn. Den som lever allra farligast borde vara vår siare. Jag hoppas innerligt att ulven inte lyckas ta dig i natt, så att du går i graven innan du kan hjälpa oss att få bort otyget som drabbat vår by.
Som Lady P säger är den sista ulven farligast. Det är en demon som, när den dör, kan göra en god själ ond. Då behöver vi vår siare som kan genomskåda den stackare som drabbas av demonens förbannelse.
Underbart! Äntligen blev vi av med en otäcking! Det måste firas men jag får väl göra det ensam bakom låsta dörrar för jag vågar inte gå ut i mörkret själv när det fortfarande springer otyg därute. Men i morgon hoppas jag att vi kan träffas allihop och fira ordentligt! :)
#173 Du är välkommen hem till mig i morgon på glögg och pepparkakor. Nu gäller det bara att överleva natten.
Mirinda, tack! Om allt går väl i natt så kommer jag i morgon och tar med något gott.
Det är svårt att somna nu när man vet att en varulv fortfarande härjar fritt… Lämnar nog ljuset tänt inatt…
Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Somnade på soffan när jag såg på TV, för typ åtta timmar sedan och vaknade precis… Svårt att somna om nu, men jag ska försöka i några timmar till i alla fall. Av den anledningen blir det ingen ordentlig uppdatering idag, tyvärr. Varulvsdemonen valde idag att attackera Tjattehonung, som offrade sitt liv för att skydda en annan av byns invånare. Tjattehonung var ned andra ord byns ängel. DEADLINE är tisdagen den 17 december klockan 21:00 (eller när någon har fått en majoritet av rösterna!).
**SMF 237 Sweet Dream's
Ni kommer att klara det bybor….Det vet jag!
Tack, du osjälviska ängel! Du skyddade någon som inte kunde försvara sig själv och gav ditt liv för vår by.
Jag vet att du hade tänkt om när det gäller mig. Nu ska jag kämpa till sista blodsdroppen för att hedra ditt minne.
Kära grannar, idag ska vi röka ut den där lömska demonen.
Åh nej, inte Tjattehonung! Och inte vår ängel! Nu har vi bara siaren kvar, men jag har otroligt svårt att tolka siarens signaler. Snälla siare, försök igen! Vad vet du?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
NEJ!! Inte Tjattehonung, älskade ängel!! Var säker på att antingen jag eller Mirinda skulle blir attackerade i natt… Men istället var det vår kära ängel som råkade illa ut :'(
Eftersom jag är tvärsäker på vem som är boven tänker jag rösta redan nu… Svarttusch får min röst den här gången!
Ånej Tjattehonung, du modiga, osjälviska ängel! Vila i frid…
Nu är jag less på varulvar, nu ska de bort! Jag känner mig också säker och röstar redan nu på Svarttusch!
Jag ska göra processen kort. Finns inte mycket att diskutera. Vi vet alla att demonen som smög runt i mörkret och nu försöker locka fram vår siare heter Svarttusch.
Oj här haglar rösterna snabbt. Det är synd att ni känner så. Jag väljer att rösta på Lady P
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Väntar på uppdatering…

Jag skrev en ordentlig uppdatering inatt, men precis när jag tryckte "publicera" stängde datorn av sig… Orkade inte starta om den och skriva om uppdateringen då och idag har min dator varit ute på äventyr, men här kommer den sista och avslutande uppdateringen för denna omgången - precis lagom för att ladda inför julomgången, där jag hoppas att många av er har anmält sig! :-)
DAG 4
Denna dag var de som röstade helt på det klara Svarttusch och ingen annan var den fruktade varulvsdemonen.
Trots att hon försökte försvara sig och skyllde på siaren Lady P gick ingen på det och Svarttusch blev dagens offer.
När den döda kroppen föll till marken blev den helt mörkt, det gick inte ens att se sin egen hand framför ansiktet. När byns invånare försökte att tända de facklor de bar med sig så slocknade de omedelbart.
Det började blåsa riktigt, riktigt ordentligt och rätt vad det var så blev hon alldeles kall och det berodde inte på varken mörkret eller den kraftiga blåsten, utan något extremt ont som hade väckts till liv i henne - hon var den nya varulven.
Plötsligt blev vinden helt stilla och det blev åter ljust. Lady P, Nitra98 och Mirinda tittade på varandra innan de skyndade hemåt, rädda för vad som hänt.
Det blev natt
NATT 5
Lady P satte sig vid sin kristallkula och försökte att sia vem av hennes vänner som blivit ond. Hon såg vem det var och att varulven var på väg. Hon insåg att det inte fanns någon tid, varken för att fly, gömma sig eller få stöd från den andra i byn som fortfarande var god. Hon satte sig lugnt och väntade på sin granne som en gång varit hennes vän och som nu skulle bli hennes död. Byns öde var beseglat i och med ängelns död föregående natt.
Varulven bestämde sig för att besöka siaren först, det kändes roligare så. När hon kom dit var dörren öppen och varulven kände sig lite nervös när hon gick in. Hade siaren hittat på någon fälla eller vad var det frågan om? Hon började ångra sitt val att gå dit först, men en påbörjad attack är en påbörjad attack så hon gick in.
- Välkommen in, du är väntad! sa Lady P
Varulven ryggade till.
- Jag har bara ett enda önskemål; fortsatte Lady P. Låt det gå fort, både för mig och min vän.
Varulven tittade på henne en kort stund, hon hade inte varit ond så länge så det goda i henne var inte helt borta utan det kämpade för att få övertaget, för att få ondskan under kontroll. det gick inte. Med ett vrål kastade sig ulven över Lady P, dess forna vän. Lady P dog inom ett par sekunder, sedan halsen blivit uppsliten.
Efter att ha gjort vad hon skulle inne hos siaren Lady P gick varulven vidare mot nästa stuga.
Där inne låg bybon Nitra98 och försökte sova.
Varulven Mirinda smög in i sovrummet och innan Nitra98 hann få fram ett ljud så var även hon död.
Varulven stannade i byn en kort tid innan hon instinkterna tog över och hon bestämde sig för att ge sig ut i världen och försöka hitta en ny by att ta över…
GRATTIS "ONDA SIDAN" (SLEMMIS, SVARTTUSCH OCH NYBLIVNA ULVEN MIRINDA) - NI VANN! Bättre lycka nästa gång "goda sidan" - det var nära för er :-)
ROLLISTA
01. Tjattehonung (lynchad natt 4, back-up=ängel, attackerad av ulvar natt 2, skyddad av ängeln)
04. Mirinda (bybo, förvandlad av demonen - varulv)
05. Lady P (siare, tidigare Elin-Li)
06. Svarttusch (varulvsdemon)
07. strindberg07 (varulvsoffer natt 3, bybo)
08. Slemmis (lynchad dag 3, varulv)
**SMF 237 Sweet Dream's
Nä nä mensan! Jag är egentligen en bybo och har förlorat.😟
Grattis ni riktiga varulvar! Det gjorde ni bra.🏆 Ni var ju bara två den här gången också. Hatten av för ditt dubbelspel, Svarttusch. Jag fick tidigt nån sorts känsla som inte stämde med vad jag tänkte. Avfärdade mitt frö av misstanke, för det fanns ingen logik i det. Du var så skicklig på att rösta att du lyckades "vrida runt skallen" på mig rätt ordentligt.
Sist och allra störst; Tack mina kära bybokämpar!🌺🌺🌺 Hade vi kunnat hålla ihop bättre redan från början, så hade vi hängt upp varulvsfällar på väggen i bystugan vid det här laget.😃
Tjoho! Jag som alltid brukar spela dåligt :D
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Suck…ja..grattis då…. 😃
Attans! Men det var nära… Bra jobbat allisammans!!! ;) Nästa gång tar vi er varulvar… ;)