Bilder på Varulvar
Har nyligen fått reda på namnet som dåliga skinnys/håriga skinnys brukar kallas för, Varulv.
Nu vill jag se bilder på Varulvar! :) Så släng in alla bilder ni har på era varulvar <3
Här är min varulv; Skinny chocolate bebis vid namn Dexter <3
Kom ihåg att inte lägga upp andras bilder utan fotografent tillstånd samt att inte kopiera bilder utan lov!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Aha!
Är det så varulvar ser ut? Det var en liten söt en.
Annars brukar varulvarna på MiF se ut som vem som helst. De är i alla fall betydligt styggare än denna lilla gleshårige gris.😉
Skämt åsido; jag vill gärna se fler av dessa fyrbenta "varulvar".
Sorry - här smyger jag in lite OT-reklam för gratisnöje: Vill ni umgås med lekfulla varulvar och annat hittepå, så är ni välkomna att anmäla er till varulvsleken som snart nystartar för säsong 4. Se under kategori Lekar!
Ska man betrakta Dexter som en misslyckad Skinny?
Jag har äntligen hittat en Skinny-gris som jag faller för utseendemässigt. Heja Dexter!👍
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

#1 Haha ja tydligen så kan man räkna honom som misslyckad, men lika go för det! :) Jag hade ingen aning om att det fanns ett smeknamn för håriga skinnys/misslyckade (eller hur mna nu vill benämna det) men sökte lite på MiF och lyckades få fram lite äldre trådar, det var lite svårt dock med varulvslekarna som dyker upp först, haha ;)
Dexter är fortfarande naken på rumpan :P Syns inte på bilden dock men där är han naken och len :P Han är sådär skabbig i utseendet <3 Troligtvis så kommer han tappa och återfå pälsen under sin livstid, men han är så ung ännu så det återstår att se! :)
#2 Åh hej Hills! Har varit inne och tittat på dina skinnys några gånger! Kullen du fick med svarta och vita bläsar är bara FÖR góa! <3

#5 Så otroligt snygg! Vill ha! :) (denna kull jag syftar på i #4)

#4 Hej hej =) Roligt o höra att de finns folk som e inne o kikar på hemsidan. Du måste mena kullen som Ängla o Ädelsten är i va de på #5 o #6? =)
#8 Yes det är den kullen :D (#7)
Så oerhört söta! Jag älskar bläs och pannfläckar på alla djur oavsett art :P
Måste publicera en till bild på Dexter fotad med riktig kamera, dock har jag bara profilbilden från min hemsida då jag inte kan få upp photoshop och lägga in min logga på en annan bild just nu :P
Men har han inte det sötasre huvud ni någonsin sett? ;)
Gud så söta alla små varulvar är
#10 Vilken blick han ger oss, Dexter! Man vill bara ta upp den lille fulsnygge grisen i famnen, inlindad i det mjukaste och gosigaste man har och proppa honom full med allt grönt gott man får händerna på
.
Jag har alltid haft en svaghet för det som inte är perfekt. Vinner jag en nalle på tombola, kan ni ge er på att jag går hem med den som något sitter löst eller snett på. Min sons sist hemskaffade teddybjörn var en som satt i Stadsmissionens skyltfönster, med en papperslapp på örat: "Ska kläs på", stod det. Men det hade de glömt. Alldeles naken och ensam i ett skyltfönster…😢 Nu sitter han på sonens säng, iförd finaste babystassen. Det där var för många år sedan. De andra nallarna och gosedjuren är undanplockade och bortskänkta. Men inte denne "hittenalle". Han är ständigt fyra år och kommer säkert följa med när min grabb en dag flyttar hemifrån.
❤️Dexter och alla de andra goa små varulvarna som blev lite gleshåriga och långt ifrån perfekta kommer att vinna hjärtan i längden, tror jag.🙂
Här har vi två tort´n white-färgade marsvin utan rutor (ska vara rutiga för att platsa i rasklass). Varken vi eller marsvinen bryr oss. Den ene är dessutom så fel i proportionerna (knappt några skuldror) och kostade oss en rejäl slant hos veterinären när han behövde opereras och kastreras. Han är ett resultat av en "hoppsan"-parning (uppfödarens uttryck) mellan far och dotter. Allt detta är vår charmige "fulgris" Dumle lyckligt omedveten om. Tuffare och gladare marsvin får man leta efter. Han tuggar glatt på allt som kommer i hans väg och älskar att retas med sin burkompis, den lika rutlöse Gozo.
Våra orutiga hälsar till alla era gleshåriga: "Vi struntar i utställningsidéalen; mer gurka åt oss med en egen stil"!😉
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Tycker skinnysar är ganska fula och även varulvar då det blir lite fel med päls, men #10 HERREGUD 😮HUR SÖT KAN MAN VARA?! GE MIG!😂
#13, hehe jag har samma inställning :)
Tycker skinny är så fula så de blir söta (inge elakt riktat mot skinny älskare) men efter att ha beskådat denna lilla flodhäst/elefant/norhörning-bebis som min pappa och några vänner kallade honom så smalt mitt hjärta. Han är så otroligt charmig i temperamentet :) Nu är han något av det vackraste jag vet bara för han är min <3
Efter att ha lärt känna Dexter och läst mer om Skinny så vet jag att om jag någon gång skaffar fler marsvin i framtiden så är det varulvar jag vill ha. Gärna flergärgade så som de högre upp i tråden! De där black/white är för bedårande <3
*putt* Nog måste det finnas fler Varulvar där ute!