Kand dom gå i hopp?
Som många vet här så ska min ena hona ha bäbar men kan hon gå kvar med sin bur kompis när ungarna har kommit?
Det tycker jag absolut. När mina honor haft kullar så har burkompisarna varit framme och hjälpt till med ungarna när mamma vill vara ensam en liten stund, det är nog nyttigt för de andra att få känna på små bebbar, spc. om dom själva ska gå i avel senare.
Hanna
kompisen ska inte in i avel då hon är två år
Okej, men hon kan nog tycka det är kul med småttingar ändå, iaf. i början. Sen kanske hon tröttnar ^^
Hanna
jo det är nog så men tänk om hon blir elak i mot dom då?
#4 - Ja isf. är det ju bara att sätta henne i egen bur, du kan ju lika gärna göra det då som nu. Men jag tror ju inte hon är elak, har svårt att tro att en marsvinshona skulle anfalla marsvinbäbisar. Stör hon sig på dom så kommer hon bara att ignorera dom. I det vilda lever ju marsvin i stora grupper, då kan jag tänka mig att alla honorna är med och uppfostrar det små.
Hanna
Hon bör gå kvar med burkompisarna. Varför skulle de andra honorna vara elaka mot ungarna?
Antingen brukar de bara ignorera dem eller så hjälper de faktistk till med dem. Och ungar brukar liva upp det segaste gamla marsvin… ;)
Okej då blir det perfect då för skade som är två år beter sig som om hon vorre 6 månader i bland *L*
#7 - Hehe :) När beräknas bäbbarna komma?
Hanna
om ca 6 dagar 

jag tycker inte du ska skilja dom åt hon kan få hjälp av den andra med sina bebisar. så låt henne vara kvar oss sin kompis. ;))