Försäkringar
Har en fråga, hur gör ni med försäkring till era grisar?
Alla är försäkrade. Har inte tillval såsom medicinering etc eller försäkring upp till 20000 som Agria erbjuder. Jag har sparat mycket pengar på att ha dem försäkrade.
Våra marsvin är också försäkrade, fast i Sveland. Vi har också sparat rejält med pengar på att ha försäkring; flera tusen den gången en av dem behövde opereras.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Nej, ingen försäkrad. Har buffert istället.
Känner det att det är det bästa. Hade jag bara haft två grisar hade jag försäkrat men med sex stycken känner jag att det är bättre med buffert.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ingen försäkring. Om marsvinen skulle ha det så skulle mina kaniner också ha det och då blir det väl mycket pengar till försäkringsbolaget. :P Jag försöker ha en buffert istället.
Jag har alla försäkrade, totalt 20 st med mina föräldrars marsvin som står på mig. Skulle aldrig dra in på den kostnaden, det är en trygghet om något skulle hända. Jag har Sveland och är mycket nöjd med dem, har aldrig haft några bekymmer om jag behövt utnyttja någon av försäkringarna. 🙂

Jo jag tror det blir försäkring för oss, men då är frågan vilket bolag?
#6 Jag hade valt Sveland före agria. Men det är för att jag inte är direkt förtjust i Agria. Vissa är andra inte.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har ingen försäkring. Har pengar på sparkontot om något skulle hända. Men om det skulle bli aktuellt med en större operation så får jag ta ställning till det då. Vet inte om jag vill att de ska genomgå något som kan innebära en stor risk för dem och som kan bli svårt att återhämta sig från. Då tycker jag att det är bättre att de får somna in. Vill inte riskera onödigt lidande som kanske ändå går åt fel håll i slutändan.
Jag har ingen försäkring jag har en buffert i stället eftersom jag har så många marsvin och ett omplacerings hem så om dom av någon anledning behöver åka till vet självklart så får dom göra de och få den hjälp dom behöver!
#6 Kolla försäkringsvillkoren för bolagen och jämför!
När vi tecknade försäkring för c:a två år sen var kostade Agrias och Svelands nästan exakt lika mycket. Skillnaden mellan försäkringarna (i a f då) var att när självrisken räknats bort så ersatte Sveland med 5% mer än Agria. När veterinärräkningen slutar på över 7000 kr så märks den skillnaden.
Jag har Sveland. Lägre fast självrisk, mindre o mer personligt bolag… Jag har haft båda o gått över helt till Sveland.
De har inte den där konstiga regeln som Agria har att man bara kan skicka i ett kvitto åt gången heller.
Betalar 27 kr / marsvin och månad.Det är mindre än 1 kr/dag o gris.
Sveland har direktreglering på dagtid. Det innebär att vi inte behöver ligga ute med pengarna. Veterinären kontaktar Sveland som betalar direkt till dem. Så vi behöver inte skicka in kvitton. Det enda vi behöver tänka på är att veterinären behöver försäkringsnumret. Vi brukar ta med försäkringsbrevet till kliniken.