Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 923 ggr
Moa-Indra-Limo
0

Vad ska jag bygga? :)

Min lille gris har flyttat från en 700x1000 bur till min 300x100 bur. I förra buren bodde även 3kullar med 6,5 och 4 bebbar. Dem har han lekt, busat och klättrat med, men sen han flyttade till mig har han blivit rastlös och lite deppig. Såfort jag tar upp honom blir han ett helt annat marsvin, han leker, springer, busar och klättrar på allt som går att klättra på. Så kul som han har uppe i min famn vill jag självklart att han ska ha i buren oxå. Därför tänkte jag köpa någon leksak elr klätter grej till honom men ett litet fyrkantigt hus i djuraffärerna som är 15cm på varje sida kosta 399. Och så myc tänker jag faktiskt inte betala. Så därför tänkte jag bygga något själv, men jag vet inte vad. Någon ide?? :)

chokladtassen
8

Han blir nog gladare om han får en burkompis :)

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

[[tjattehonung]]
4

Säger som ovanstående, om han först bott med flera marsvin och sen får bo ensam så är det inte konstigt om han blir deppig.

bohan85
1

Har han inte kompis måste han få en omedelbart, marsvin kan bli så deprimerande att de dör av ensamhet.

Moa-Indra-Limo
0

Oj glömde jag skriva de? Han har burkompis, han har två små grisar att leka med men han är inte särskilt intresserad av dem utan vill mest vara själv.

bohan85
0

aha ok.. kan du inte fixx lite tunnlar… http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90163257/

Dessa har jag, klippt bort botten. Fyller dem med hö, lägger lite fleece eller så kan de bara springa igenom.

Har han mycket hö att gömma sig i och leka i?

idipidi
3

300 x 100 vad? Centimeter? Millimeter?

Moa-Indra-Limo
0

#6 oj förlåt glömde skriva de cm #5 åh smart tack de ska jag göra, japp halva buren är typ fylld med hö ;)

idipidi
0

Så den förra buren var 10 meter?? Vad har du för gigantiska rum? Ett stall?

Moa-Indra-Limo
0

Nej nej de va hos förra ägaren han hade en sån typ hage de va inte ens en bur utan som en gigantisk hage i hennes gamla lada

Moa-Indra-Limo
0

Oj nu skrev jag han där på första raden menar "hon"

Atensia
0

Hur stor är buren han bor i nu?

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Moa-Indra-Limo
0

300x100

Atensia