Tappat marsvin ! och tuggad kabel
Hej vill bara säga innan jag skriver att just nu skriver jag på mobilen så Eventuela stavfel kan hända ;-) Hej min mamma bar mitt marsvin (Smulan) och tappade henne från ca 1m ner på stengolv men hon landade på alla fyra. Sen var hon nog i shock så mamma svepte in smulan i en fillt som hon älskar och var där 40 min hade inte ont vad vi kan se. Hon haltar inte och sitter nu och äter i buren som vandligt. Några saker man ska hålla koll på ? Sedan de med sladden Skulle sätta vår stationära telefon på laddning och inget hände. Kollade sladden och den var av. Men hon åt nog 3mm kabel :-( vet inte när detta hände igår eller iförgår Kablen var på 5 vålt och 0.5A vet inte om hon kände det Ser ut som Smulan har varit en otursgris dom senaste dagarna. Mvh Markus
Tänderna är viktiga att hålla koll på!! Dem kan blivit avbrutna
Better than a thousand hollow words is one that brings peace
Oj, det lät inte så bra. Fortsätt hålla koll så hon äter, går och beter sig normalt. Hon slog inte ut tänder? Håll koll på de också, för ibland kan skadade tänder ta lite tid på sig att lossna.
Det var ju ingen höjdare att hon dessutom tuggat i sig och sönder sladd. Om det var dagar sedan och hon inte verkar berörd så skulle jag inte oroa mig. Däremot i fortsättningen ha större uppsikt och säkra det utrymme där hon rör sig, så det inte finns sladdar eller annat olämpligt för henne att tugga/göra illa sig på.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Lite OT men jag vill bara nämna eftersom jag vill minnas att ditt marsvin lever själv (vad jag läst tidigare?). Det är inget illa ment men en anledning till att hon tuggar sladd kan ju vara tristess som kommer utav att inte leva med en artfrände som hon kan få utbyte av. I övrigt har du fått bra råd.