Sätta ihop två marsvinshanar
Köpte ett marsvin på blocket för ca 2 månader sedan. Fick veta för ca 2-3 veckor sedan att han tidigare bodde med sina föräldrar och syskon men hon ville inte säga hur länge han gjorde det. Så jag köpte en ny i fredags. När jag satte ihop dom så gick det jätte bra och de blev riktiga bästisar direkt. Men idag börja den jag köpte först bete sig annorlunda som att jaga den andra när den var nära hans hus osv. Det gick så bra i början..
Det bestämmer upp rangen. Låt dom hållas, men blir det riktigt bråk (alltså blod osv) får du ju sära på dom. Men att dom jagar varandra är bara normalt :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Okey tack :D Blev bara så orolig men då får de stå ut med varandra :D tror det kan ha att göra med ytan med. För är de ute på golvet är de värsta bästisarna men i buren så vill den första gärna ha allt för sig själv. Så på måndag blir det att köpa en ny och större bur :D
#2 låter som en jättebra plan tycker jag :) men bli inte orolig pm det tjabblas i den buren med, för det är bara rangordningen de gör upp! Helt normalt! Hade två okastrerade hanar ihop för några år sedan. Dom låg ofta tätt intill/nos mot nos/den ena under den andra och sov, även fast det var lite bråk (två gånger ledde det till och med till små sår). Så vänta bara ut dom! :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)