Att bestämma rang?
Hur länge pågår detta? Efter hur lång stund ska man sära på dem om de inte slutar?
Gud vad bra jag stavar…
Vissa håller på och smågnabbar hela livet ut. Man ska inte sära på dom, hur lång tid det än tar. Börjar de däremot bråka på blodigt allvar ska man sära på dom.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Okej så det är inget att oroa sig för? Så om det onte förekommer några allvarliga skador så är det ok? Eftersom de nya är ca 6 månader så lär de sig väl antagligen till slut? Dessutom har de inte bott ihop särskilt länge ännu så ifall det inte är nån fara så lugnar de säkert ner sig?
Gud vad bra jag stavar…
#2 absolut, det är ingen fara :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Gud vilken tur! Och tack för svar:)
Gud vad bra jag stavar…
Jag brukar ta lite parfym olja från body shop(inte så stickig som vanlig parfym) Putta på lite i rumpan på dom.
Brukar lugna sig, sedan vara vänner. De sover bredvid varandra nu. Inte hela tiden så klart, ibland vill den ena vara i fred. Men de bråkar inte alls.
De har dock var sitt hus och var sin matskål, var sin hög med hö. De blandar sig runt i varandras, men när den ena vill vara i fred så går den andra till den andra platsen.
Så gör jag :)
aha, bra tips så marsvin är inte lite känsliga för sånt?
Gud vad bra jag stavar…
Du ska inte lägga på mycket, bara lite grann så det förvillar dem lite. Klappar du dem alla sedan så ger det ännu bättre effekt(Deras egna dofter blir utsmetade)
Mvh
Lizett
Oki tack!
Gud vad bra jag stavar…