Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 822 ggr
Abico
0

Det var något nytt...

I fredags var vi på Ikea för att köpa hyllan Gorm som ska bli stommen till "min" nya bur. Men så var man tvungen att kontakta personal för att få veta var alla delar låg, så dom kunde skriva ihop en lista. Så vi hittade en ganska ung kille där och började beställa. Vi fick fundera en stund på hur många kryss som behövdes därbak på hyllan för att hålla ihop den. Killen frågar då:
Vad ska ni ha i hyllan?
Mamma: Djur
K: Djur?
Jag: Ja, marsvin! (som om det vore det självklaraste i världen)
K: Jaha, marsvin… (allmänt förvånad)
J: Jo, vi ska ju ha sidor på den och en playwood skiva i botten…
K: Här är eran lista (räcker fram listan, vi tar den och går. Han verkade väldigt lättad när vi vände oss för att gå).

En bit bort började jag och mamma asgarva, jag tror inte han hade hört den varianten tidigare XD

Hanna 

Blondi3
0

hahahahaha xD vilken lustig filur ;P vet han inte vad marsvin är? ^^

Abico
1

#1 - Kanske inte XD Men han lät så förvånad "Jaha, Marsvin…". Och jag och mamma bara stod där helt lugnt och förklarade saker och ting som om de vore det självklaraste i världen att vi skulle ha marsvin i lagerhyllan ;P

Hanna 

KvirrZ
0

Hahaha xD

- Mvh Emma

paronskrutten
0

xD

Helena

dreamiz
0

Jag har råkat ut för samma sak när jag kollade runt på olika hyllor o fick frågan vad jag skulle ha i dom… Skrattande

Abico
0

#5 - Haha, minen på honom är värkligen oförglömlig ;P

Hanna 

TRASAN
0

hahahaha det hade jag velat vara med på o se hans min hahahahaha ;))

Cuyi
0

Blev det nån bur ;)

Vilken "knäppgök" … XD

Ellinor_ludde
0

BILD!!! =D

Abico
0

#7 - Jag kanske skulle tagit mad mig kameran ;P

#8 - Jo, fast än sålänge är det bara en hög med brädbitar och lite skruv ^^

#9 - Det finns ingen bild ännu, varesig på killen eller på buren ^^ Men det är den här vi köpt: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S59821394 Dock blir det två 110 hyllor ist. för en 170 och en 110, så det är två lika höga.

Hanna 

Cuyi
0

#10 Aja, Lycka till … om det var jag skulle det förmodligen aldrig bli nån bur *haha*

Abico
0

#11 - Det gäller bara att pressa på pappa lite ;P

Hanna 

Cuyi
0

#12 Bra idé ;) Kmr du ta foto när det händer nånting då ?

monkan
0

Hur gör du marsvinsbur i den? Och hur håller man rent den? Låter som en bra ide, men jag förstår inte hur du ska göra…

bejtedejte
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Här är min gamla "Sten-hylla" (föregångaren till Gorm), hade plastmatta i bottnen och upp på sidorna. Funkade kanonbra!

idipidi
0

Jag förstår inte varför det är så måna som undrar hur man håller rent. Har sett det på andra ställen också.

Det är bara att använda en skyffel och städa ur spånet. Torka med trasa om det behövs. Nästan enklare än gallerburar eftersom att de sällan har helt släta bottnar.

Abico
0

#13 - Jadå, jag ska fota det hela ;P

#14 - Jag ska lägga en plywood skiva i botten eftersom hyllplanen som finns är det glipor imellan, sedan ska jag sätta upp 20 cm höga plywood sidor på tre av sidorna och därfram ska jag ha en 20 cm hög plexiglasskiva som går att lyfta borta. Till slut ska jag också ta och lägga in våtrumsmatta och lägga den en bit upp på kanterna. När man ska städa ur är det bara att ta en spade och ösa ner i påsar, är det kladdigt kan man torka ur med en trasa.

#15 - Fint, man kanske skulle ha nät på ena sidan så man kan fästa vattenflaskorna *tänka*.

Hanna 

Cuyi
0

#17 Ska bli roligt att se :)

Abico
0

#18 - Ja, visst ska det ^^

Hanna 

Cuyi
0

#19 När dina tjejor kmr så är den redan klar eller ?

Abico
0

#20 - Jo förhoppningsvis, annars får dom väl springa lösa på rummet tills den är klar XD Jag tror inte mamma och pappa skulle uppskatta det, dom tycker det är illa nog med att Sune har gått lös hur som helst nästan hela sommaren.

Hanna 

Marsviin_
0

Hehe ;P