Mina grisar är äntligen hemma :)
Ååh så söta! Grattis! Vad roligt :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Mulan? Eller kanske Jane? :) Men Jasmine är också fint! Och båda dina smågrisar var jättegulliga! ❤️
Jättesöta! Tycker de kan fortsätta heta Belle och Jasmine, fint med två disney-namn :D
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Vad söta 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om du vill köra på disney namn så tycker jag även Ariel, Nala och Melodi är fina namn :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Vilka sötnosar! Tycker också att de namn de redan har passar bra. Lycka till med dina nya kelgrisar!
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Va kul att ni tycker namnet passar för jag har bestämt mig för att låta henne heta Jasmine :) Och dem båda verkar äta bra och är nyfikna på sin nya bur Men dem verkar inte dricka så mycket .. kanske för att dem fått gurka?
Better than a thousand hollow words is one that brings peace
#7 Gurka släcker törsten rätt bra, så det kan bero på det :D Sen finns det marsvin som dricker mycket och marsvin som knappt dricker alls.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Åh blev totalt nerkärad i marsvinet längst ner i bild! Otroligt söt 😍
Den andra lilltösen var självklart också fin! Riktiga söta öron har dom, stora o fina ❤️
Vilka små tussar, gulliga!
Å så fina! 😃

Vilka fina tjejer :-)
Gu' va söta! Vad är det för ras? (Jag är nybörjare o kan ju inte raser än!) Namnen passar dem bra tycker jag.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Vilka sötnosar :)
#14 jag är inte heller så bra på raser
men dem är en virvelkorsning :)
Jasmine var ju alldeles underbar! Är hon black tan roan? Var kommer de ifrån?
Jag köpte dem från en uppfödare i Tibro . Marita Åhl.
det står på hennes stamtavla att hon är agouti dalmatian. Men Marita sa att de kanske va fel .. men så glömde jag bort vad hon sa för jag kan själv ganska lite när det gäller färgerna.
#18 Oki. Nu är min dator inte så jättebra med bilder men jag tycker att hon ser ut att vara tan och inte agouti. Är hon svart i pälsen förutom runt ögonen? Agouti är tickade överallt medans tan bara är tickade på vissa ställen tex runt ögonen och på magen. Dalmation och roan är samma anlag men om de har prickar kallas de dalmation och om de är mer melerade i vitt och färgat så kallas de roan. Ibland hamnar man lite i ingenmansland när det inte går att säga säkert vilken teckning de har och då skriver man det man tycker passar bäst, tex om föräldern är prickig så skriver man ungen som dalmation även om teckningen inte stämmer helt.
hon är helt vit förutom vid ögat så det kan nog stämma :)
Marita har tan inblandat bland sina pettar så det kan säkert stämma.
Uppfödare i Tibro minsann, jag som inte hittat nån uppfödare här i Skaraborg! Låter mycket intressant, vet du om hon har nån hemsida? Du får gärna PM:a mig om du inte vill lämna ut uppgifter här.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#23 jag hittade henne på blocket :)
kan skicka länken för den finns fortfarande ute.. tror dock alla marsvin på bilderna är sålda men hon har fått en ny kull .. dem är runt två veckor nu