Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 4439 ggr
malle75
0

Kön på våra marsvinsungar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

I somras köpte vi en kompis till vårt marsvin Edward. Ägarna sa att den vi köpte var en kille. Vilket vi kanske borde ha kollat upp själva. Förra fredagen fick det nya marsvinet tre ungar, en liten chock för oss. Vi tycker nu det är svårt att se vad det är för kön på ungarna. På dom vuxna ser man ju skillnad. Om någon har lust att kika på våran bild vore snällt. Tycker alla tre ser lika ut.

Tack!!

malle75
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Marsvin nr 2

Sandra-B
2

Jag tycker att det ser ut som två stycken hanar.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Ceratico
0

Första bebben ser ut som en hane men andra bebben är en rätt så otydlig bild och det är svårt att avgöra om det är en hona eller hane.

malle75
0

Tack så mycket för hjälpen ska försöka ta bättre bilder!

Misarn
0

Tycker också det ser ut som två hanar :-)

Mirinda
2

Inte för att jag är någon könsbestämmarexpert, men den första ser ut som en hane. Den andra bilden är lite suddig, men skulle jag gissa så säger jag hane där också. Uppfödare, som #2 Sandra-B, brukar vara fena på det här.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Eulwen
3

Hane på första, för suddigt på andra för att avgöra.

Vill bara inflika att om dina två ursprungliga marsvin gick ihop när honan födde sina tre ungar (eftersom de kom som en överraskning gissar jag att de kanske gjorde det) så är risken stor att honan är omparad då hon brunstar direkt efter födseln. Så ni har lite koll på henne framöver menar jag. :)