Marsvin i Värmland
Har ju länge tänkt att jag skulle bygga en större bur till mina småtjejer. ( Har en 140*70 cm bur) Men kom sen på att det behövs ju inte när jag kan inreda hela grovköket som deras krypin:)
Så nu känner jag att det äntligen skulle funka att utöka med en eller två honor. Skulle jättegärna vilja ha en kastrat också men marsvin här i Värmland är jättesvårt att hitta överhuvudtaget känns det som. Finns det någon mer från Värmland här eller om det finns någon som kan tipsa om någon som vet?
Har skickat en intresseanmälan på en blocket annons där jag fick intrycket av att marsvinet levde själv så jag hoppas hon finns kvar så hon kan få ett nytt liv tillsammans med kompisar.
Sen drömmer jag om att någon gång få ett marsvin med färgerna silveragouti / white. Tycker det är en helt underbar färgkombo:)
Men angående rubriken i inlägget….Finns det inget marsvinsintresse i Värmland? Finns det någon mer i Värmland här som gillar marsvin? :)
Jag finns i värmland! 😃Föder upp American crested black, en kull väntas i mars. Annars finns det en till här på iFokus som föder upp pet som bor i värmland, Mior heter hon här. Det finns också ett mindre antal petuppfödare runt omkring i länet, men de är svåra att hitta.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Låter ju toppen🙂 Jag skulle så gärna vilja ha en liten flock bestående av 4-5 individer men har än så länge bara lyckats övertala sambon till att vi kan ha 3 st. Men vad kul att veta att det finns några mer i närheten. Jag bor i Arvika så det är ju inte många mil bort. Är så trist för det finns egentligen ingen i umgängeskretsen som har marsvinsintresse…
#2 Skulle du i framtiden vilja köpa av mig så kan jag fixa transport minst halva vägen, kanske hela :D Min familj bor i en liten "by" utanför Kil och de besöker min farmor varje vecka i Arvika ;)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Vad snällt! :) Håller just nu på och ska ta körkort (är över 30 år men har inte haft lusten) så när det är avklarat har jag inga problem att ta mig till olika platser. När jag skaffade Ellie och Evita fick sambon köra lite över 20 mil enkelväg för att hämta dem så nu snart kan jag ordna sånt själv:) Men är himla glad över att man har en snäll sambo…
#4 Jag har heller inget körkort (är "bara" 24) men har en snäll make som fått köra en hel del för att hämta marsvin eller åka på utställningar ;)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Haha…ja det är tur att man har dom:)