Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 367 ggr
Nilah
0

Trolig urinvägsinfektion:(

Stackars Evita…Istället för att fira 2-årsdagen och bli lite extra bortskämd fick vi åka till veterinären istället. 

Igår kväll när hon kissade var det rosafärgat. Hade ändå tänkt ringa till veterinären för jag har märkt att hon under de senaste dagarna har varit lite blöt runt rumpan av urin så jag var redan orolig för att något var fel. Så nu fick hon ordinerat en kur på Bactrim under 6 dagar och så får vi hoppas att det hjälper. Annars är det risk för att hon har urinsten och det kan man upptäcka på en röntgen väl? 

Hon varken låter eller kisar med ögonen när hon kissar så jag hoppas att hon inte har ont. Men jag får sånt dåligt samvete. Kan hon ha gått länge med det här eller kan det faktiskt gå så snabbt som på några dagar?

Är alltid noga med kosten, vattnet och burhygienen men ändå så har hon nu råkat ut för det här. Stackars lilltjejen. 

Köpte även med Critical Care som var uppskattat av både Evita och Ellie som ville smaka. Tänkte att det var det kan ju inte skada att ge lite CC under behandlingen  men hur mycket borde jag ge? Hon äter ju och har inte minskat i vikt men vill gärna ta det säkra före det osäkra.

Någon som vet eller har egna erfarenheter?

Qiwi
0

Stackare :( hoppas hon mår bättre snart!