Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 594 ggr
zapx71
0

Tillräcklig golvyta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fortfarande känner jag mig som en nybörjare ibland.Vad tycker ni, är detta tillräcklig stor golvyta att springa på? Eller "måste" den vara ännu större? Kan de vara ute för länge på golvet? Ibland känns de lite rastlösa och verkar nästan längta hem efter npgra timmar på golvet men mest verkar de nöjda.

millib
0

Är bilden knäppt med vidvinkelperspektiv? Isf ser den ju mycket större ut än vad det är. Skriv måtten istället

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

wingren
0

Jag tycker det ser bra ut, man får ta det man har och marsvin är inte kända för att springa flera kilometer ;) Så Nej, det måste inte vara större. Om du vill ha uppe dem länge kan du ju istället byta inredningen i hagen efter en liten stund :) Då har dem "nya" marker att utforska. Eller gömma persiljekvistar eller annat gott lite här och var :)

Får också en känsla av att mina längtar hem efter 45-60 minuter sisådär, men har man hö, vatten och minst varsitt gömställe i rasthagen så kan de ju vara där hur länge som helst skulle jag vilja säga :)

zapx71
0

Nej varför skulle jag ta med vidvinkel? Bilden är tagen i trappan m mobiltelefonen. Ser nu att den inte blev så bra, staketet syns nästan inte och så luras filten att tro att hagen tar slut där =( jag har tre st sektioner av den hoppfällbara hagsytstemet.

[rumelle]
0

Tycker också att det ser bra ut. Mina grisar trivdes så mycket bättre i golvhagen än i buren så de får bo permanent där. :P