Hur mcket vägde era "mammagrisar"?
Jag funderade på vad era grisar vägde innan dom blev dräktiga och vad dom vägde precis innan bebisarna kom och hur många det blev :D
Min "lill"gris vägde 900g innan och nu som högdräktig väger hon idag 1418g :S och detta är första kullen.
Hur många tror ni det blir?
Har du någon bild på den blivande mamman? Det blir lite lättare att gissa hur många ungar det kan tänkas bli om man får se hur hon ser ut.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
OJ vilken viktuppgång! 500g!!? Mina brukar gå upp 300-400g mellan parning och födsel, har då fått 3-4ungar.
Du kan nog räkna med en stor kull, minst tre, troligen fyra, kanske till och med fem stycken. De brukar ju väga ca 75-100 när de föds. Kan väga mer, även mindre, lite beroende på hur många de är.
Jag hoppas allt ska gå bra! När är hon beräknad att föda, långt kvar?
Ja är är hon :)
Det dumma är att jag vet inte exakt när hon blev parad, tyckte jag kollade varje dag men inte såg något "där nere" så hon måste tvättat bort det snabbt så jag trodde till en början att hon inte va dräktig men det visade sig att det va hon ju.
Vet bara att det måste vara snart så stor som hon är.
Den förra honan som fick en kull fick tre och hon va inte allt så stor och tung som denna… så det blir spännande.. hoppas dock på en lagom kull.. större chans att alla mår bra då.
Sist jag såg någon såhär stor så va den 5 småttingar.. och då gick det inte alls bra :( (det va därimot inte detta marsvinet)
Kände ett "ben eller tass" eller något som sparkade mellan hennes FRAMben är det normalt att dom är ända där framme och sparkar?
det har jag inte känt förut :/
Inga bebisar än :/
Oj så stor hon är! Jag gissar att det blir fyra ungar.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Ja visst är hon, ändå tycker jag hon ser mindre ut på bilderna! Inga bebisar idag :/