Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 510 ggr
Ceratico
0

Hur stora uteburar?

Hur stora uteburar/hagar har ni till era marsvin? Själv har jag två sådana här som jag kopplat ihop: http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hagar_inhagnader/metallhagar/279155

Dock tycker jag att det blir alldeles för stort, då mina grisar är lite rädda av sig och blir stressade när man ska ta in dem, så ska gå ner till fem gallerrutor så det inte blir lika stort.
Dock gillar jag skarpt att ha stor hage till dem då man liksom kan inreda den lite mer roligt med lite mer olika miljöer :p

Fridaaaa
1

Ingen koll på hur stort det är 😛
Har en mindre som är i trä med nät som inte är så stor men lagom för två svin.
Sedan har jag en hage jag köpte på Lidl för några år sedan, typ liknande den du länkade till TS fast "rund" eller vad man ska säga (kan såklart göra fyrkantig med). Men den börjar bli dålig så vet inte riktigt vad jag ska ha till sommaren som hage. funderar på 4-8 kompostgaller med nät runt på utsidan men får se vad det blir till sommaren 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

marsisen
0

Jag brukar ta galler från en bur och lägga ut på gräsmattan, sen fäller jag upp ena långsidan och sätter ett hönsnät i båda sidorna😂

animal power <3

Ceratico
0

#1 Underbart ju :) Jag tycker det är väldigt kul att se grisar i stora hagar - det ser så underbart ut när dem har så stor yta att röra sig på! 😃

#2 När jag hade gallerbur gjorde jag nästan likadant.. visserligen behövde jag nästan aldrig gallerbur, för min lilla tjej jag hade då sprang aldrig iväg när man hade henne på gräsmattan 😛

Misarn
0

Vi hade en bur ifrån gnagarboden som hette Disney som jag minns rätt med träram och när runtomkring, tyckte den fungerade superbra, men nu vet jag inte alls vilken bur vi ska ha till sommaren till våra nya grisar.

millib
0

Jag tycker att buren ska inte vara störreän att du lätt kan flytta runt den. Jag vill inte ha ful sönderäten gräsmatta iaf, uran flyttar på buren minst två ggr/dag. Och att den är säker mot andra djur om man inte har 100% koll då.

// Milla - Alpaca och Peruan
http://www.millasmarsvin.n.nu/

Fridaaaa
0

#3 Visst är det 😃

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.