Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
LĂ€st 523 ggr
Madde_Warrior
1

Hon kissar pÄ sin burkompis

Hej alla marsvinsexperter đŸ˜‰

Jag behöver lite hjĂ€lp, mitt Ă€ldsta marsvin Belle kissar pĂ„ sin burkompis Jasmine. 
Om jag har förstÄtt rÀtt sÄ Àr det normal beteende Men Jasmine lukter ju fruktansvÀrt illa nu och jag vill ju inte bada henne hela tiden dÄ hon hatar det. Jag har haft dem i en vecka och har redan behövt bada henne en gÄng och hon behöver egentligen bada igen!

Men finns de nÄgot jag kan göra för att fÄ bort kiss lukten utan att bada henne?

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Apolloon13
0

Jag Àr ingen expert.. Hehe, men jag tror det finns olika sprayer som tar bort urin lukt :) typ "urin-off" men det kanske man bara kan spruta pÄ möbler, jag vet inte riktigt?! VÀrt att kolla pÄ Iallfall, eftersom de inte ska bada för ofta, vad jag vet ;)

Misarn
0

Om hon Àr sÄ nerkissad sÄ kanske hon behöver ett bad till, annars kan du bara badda dÀr kisset hamnar pÄ henne. :-) Att anvÀnda en massa sprayer med en massa kemiska medel och tok i, skulle jag verkligen inte rekomendera att ha pÄ djur eller mÀnniskor för den delen heller. Om du bara har haft marsvinen en vecka, kanske dom gör upp rangordningen sÄ att Belle blir irriterad pÄ Jasmine och dÀrför kissar pÄ henne? :-)

Apolloon13
0

#2 Ahh, tÀnkte inte sÄ lÄngt.. ;)

Madde_Warrior
0

#2 det mÀrks vÀldigt tydligt att Belle Àr irriterad pÄ Jasmine
Jasmine Àr vÀldigt nÀrgÄngen av sig Àlskar att mysa med sin syster
Men Belle vill gÀrna var ifred och dÄ sÀger hon ifrÄn genom att kissa pÄ henne och hon kan till och med nafsa lite

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Misarn
0

#4 Tycker det borde vara en övergÄende fas nÀr allt har lugnat ner sig hos tjejerna :-) tills dess Àr det nog bara att tycka om lÀget, Àven fast det inte luktar alltför gott.