Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 793 ggr
[Emma--]
4

Ska låna marsvin

I helgen kommer min kompis hit och så ska jag få låna hennes två marsvin och se om jag tål dom. (Har allergi mot råttor)
Tål jag dom så ska dom få stanna här. 🙂

Längtar! 🙂

Qiwi
2

Det där med allergi är så lika.

Min man tåler marsvin, men har problem med kaniner (dock inte rex).

Han tåler hundar men har problem med katter.

Lycka till =)

Fridaaaa
0

#1 Rex är inte mer allergivänliga, är en myt 😉

TS: Hoppas det går bra! Vad är det för marsvin?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Qiwi
4

Vi har haft rex och han tåler dem bättre. Dem fäller inte lika mycket päls som vanliga och därmed flyger inte pälsen runt lika mycket i luften. Vi har provat både rexade och normalpälsade och han klarar rexade utan problem =)

Fridaaaa
2

#3 Många rexar fäller mycket😉 Då hade ni mer tur att den inte fällde så mycket skulle jag säga 🙂
Vissa tål bättre, andra inte men är som sagt en myt att de är mer allergivänliga, är en slump helt enkelt vilken ras man tål eller inte.

Qiwi
5

Jag har haft 6 rexar genom åren och alla har gått bra =) Men normalpälsade går inte, så jag åller fast vid att han tåler rexade :P Hade kanske varit en slump om det rört sig om EN rex.

Ska inte kapa tråden för TS =) Berätta gärna hur det går!

Fridaaaa
0

#5 Jo men menade att det är en ren slump vad man tål och inte tål 😉 Alltså både individ och raser 🙂

Qiwi
2

Jaha du menar så ;) Ja, det med allergi är så individuellt! Det som funkar för den ena funkar kanske inte för den andra.

busKotten
0

Hoppas att det går bra för dig TS och att marsvinen kan få stanna kvar!

[Emma--]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Jo det enda jag känt av är råttor så jag hoppas ju att det ska gå. Men läkaren var inte så positiv förstås men dom tycker ju inte jag ska ha något djur bara för att jag känner av råttor. 

#2 Det är två honor med okänd bakgrund. Lägger in en bild på dom som jag fick från min kompis. 🙂
Dom är ungefär 6-7 månader gamla.

#8 Hoppas jag med 🙂 Har inte känt något när jag varit hos min kompis så tror nog det kommer gå fint.

Qiwi
0

Vilka söta tjejer :)

busKotten
0

Oj vilka sötisar!

Apolloon13
0

Jag förstår inte vad alla menar när de skriver TS, kan någon förklara :/?

Fridaaaa
0

#12 TS = trådskaparen/trådskrivaren, alltså den som gjort tråden 🙂

[Emma--]
1

Nu har dom varit här sen i fredags, och nu ska jag försöka lära känna dom. Sitter med dom i soffan just nu och dom tycker nog det är lite läskigt men har gått runt lite och pratat. 

Tur dom är van med katter så då är det en mindre sak att vänja sig vid. 🙂

Än så länge känner jag inte av dom men vi får se hur det går med den biten.

Så mysigt med marsvin som pratar ❤️