Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1116 ggr
Qiwi
0

Burinredning, idétorka

Tycker mina killars bur ser så tråkig ut och jag har ide torka. Just nu är där ett hus, höhög, matskål, grönsaksskål och en vattenflaska. Ska köpa tunnlar i tyg på Ikea där man klipper av botten. Men vad mer kan man hitta på? Lägg gärna in bilder på er burinredning.

CatchFatch
0

Gjutrör i papp!! :D

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[Indexs]
0

Gå ut i skogen och hämta kvistar, kan dock vara smart att vänta tills det blir vår/sommar. Borra hål i de och trä ståltrådar genom så kan man bygga egna tunnlar, broar, hus mm. :)

busKotten
0

Fleecemys tycker i alla fall mina väldigt mkt om. Det går att köpa fina saker från marsvinsmys av Charlie_ här på marsvin i focus, men man kan även göra enkla grejer själv.

Jag har gjort "puffar" till mina grisar. Har då klippt ut två runda stycken utav flecce. Syr ihop dem med avigsidor ut och lämnar en liten bit för att kunna vränga och fylla med stoppning. Sedan har jag bara kastat igen hålet… Mkt uppskattade…

Qiwi
0

Många bra tips :D tack så mycket!

mammagrön
0

Ska du på IKEA så passa på o ta ett par pallar till småbarn. Hare heter dom. Lätt att såga ut ett dörrhål i ena kortsidan. Eller i båda o gör en tunnel mellan två pallar. ..

Qiwi
0

Tack :)

wingren
0

#5 Hittar inga "harar" på ikeas hemsida, var det längesedan du hittade dem pallarna? Eller de kanske inte finns med på sidan? :s

Någon som vet? :)

philippazon
0

Jag är väldigt pysslig av mig så jag brukar göra tunnlar och små mys-korgar :) och samma andra saker!

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

mammagrön
0

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60248418/

Pallen heter numera Försiktig :D flåt

mammagrön
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen bra bild…men så har jag använt dom…

wingren
1

#9 tack så hjärtligt! :D

emmaaslund
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en av burarna hemma hos mig. Där är hus, broar och "fleecemys". Jag upplever inte att marsvinen behöver så mycket saker i buren, de är ju t.ex. inte lika intresserade av leksaker som en råtta kanske är. Sen är det ju såklart viktigt att marsvinen blir någorlunda stimulerade, men det upplever jag att mina blir med den inredningen de har. De gnager, hoppar upp och ner på hus och broar, pysslar i höet o.s.v. :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white