Varulvsleken - Julomgången 2013:2
Fortsättningstråd för Varulvsleken Julomgången 2013.
Tråd 1 hittas här.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

NATT 5
Ytterligare en natt passerade. Rädslan var väldigt närvarande hos alla de goda i den lilla staden. Herodes och hans Krigare lurade i byn och hade under lång tid lyckats förvilla de som ville utrota ondskan från Vemville.
Förra natten blev Tjattehonung attackerad, men hon lyckades mirakulöst överleva! Likaså fick Mirinda flest antal röster och var på väg att avrättas - men räddades av Senvemlaren!
Denna natt gav Herodes och krigarna sig ut i byn, på jakt efter ett nytt offer. Herodes var förgrymmad, ett sådant nederlag som det var att förlora mot Tjattehonung var nästan för mycket för honom att stå ut med.
Han och krigarna gav sig ännu en gång iväg mot huset där Tjattehonung bor. Ännu än gång fick de se sig besegrade då det visade sig att Tjattehonung hade änglaskydd igen!
DET ÄR DAG!
Deadline är onsdagen den 22 januari 2014 klockan 21:00
DELTAGARLISTA
1. J-Artur-K (vemlare & dårvemlare, död dag 2) "Slemmis"
2. Nitra98 "Toffsen"
**3. MelvinMimmiLufsen
****4. Onyxia
****5. Svarttusch
****6. Lady P
**7. Toffsen (vemlare och presvemlare, död natt 3) "Nitra98"
**8. Bello_O
**9. maijasjodin (vemlare, död natt 1) "Elin-Li"
10. Tjattehonung (attackerad av Herodes natt 4 & 5 -änglaskydd båda nätterna)
11. Elin-Li "maijasjodin"
**12. strindberg07
**13. emmaap (vemlare, död dag 3)
14. Mirinda (utröstad dag 4, räddad av senvemlaren)
15. Slemmis (tomtenisse, död dag 1) "J-Artur-K"
16. Candy123 (grinchen & borgvemlare, död natt 2)
ROLLER
För beskrivning av rollerna se inlägg #46, #47 samt #48 iden här tråden.
Goda (10 st)
1 Jultomte
2 Tomtenisse (1 död dag 1) Uppstod natt 2
1 Sissi Lizzi Vem
1 Jesusbarnet (offrade sitt liv för Tomtenissen natt 2)
7 Vemlare (1 död natt 1, 1 död dag 2, 1 död natt 3, 1 död dag 3)
Onda (5 st)
1 Herodes
3 krigare
1 Grinchen (död natt 2)
Neutrala (4 st)
1 Presvemlare (död natt 3)
1 Senvemlare
1 Borgvemlare (död natt 2)
1 Dårvemlare (död dag 2)
**SMF 237 Sweet Dream's
Men vad är det här!? Tur att vi har dig, Sizzi Lizzi Vem! Men varför ger sig krigarna på tjattehonung hela tiden? Hmm… Hur som helst så är jag glad att du är oskadd tjattehonung!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tur att vi har dig, Sissi Lizzi Vem! Det är andra gången du räddar mitt liv nu.
Yes!! Vilken underbar skyddsängel vi har i denna by! Nu fick Herodes ännu ett slag på näsan, hahah! Nu måste vi bara lyncha en av dom onda…dock är det kanske inte det enklaste nu när senvemlaren verkar vara på deras sida…Vi måste vara listiga nu bybor!!
Only the dead fish follow the stream...
Åh vilken tur! Men nu ska vi allt visa dom vem som bestämmer här i byn!
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Vilken tur du har Tjattehonung! Nu ska vi allt visa den där Herodes vem det är som bestämmer!
Tack och lov Tjattehonung! Underbara Sissi Lizzi Vem var på rätt ställe igen.
Han måste verkligen vara korkad den där Herodes. Fattade han inte att det är meningslöst att ge sig på Tjattehonung? Nu fick han och hans anhang lång näsa igen.
Jag vet vad flera av er tror om mig. Men besinna er kära Vemlare - det är precis vad Herodes vill att ni ska tro. Att ni ska fixera er vid mig och inte upptäcka var mörkermännen gömmer sig någonstans. Se er om och tänk till!
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#7 Mirinda. Jag misstänker dig pga vad du säger, inte vad de andra säger. Men, det betyder inte att jag misstänker andra heller. Jag har några på min lista, någon mer misstänkt än andra. Men just nu är du den första jag tänker på när någon nämner krigarna/herodes. Tyvärr.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#8 Förstår inte vad jag sagt som gjort dig misstänksam.
Det är ju Strindberg som påstår att jag är ond. Henne har ingen synat i sömmarna än. Hur kan ni lita på henne så oreserverat?
#9 ska jag vara ärlig, har jag misstänkt dig (mer eller mindre) långt innan strindberg uttalade sig. Och vad gäller strindberg, har vi visst synat henne i sömmarna. Bara det att vi (åtminstone jag) sedan blivit övertygade om att hon är god. Av olika anledningar.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#10 Vid det här laget misstänker jag dig också. Särskilt när du går ut så hårt och försvarar Strindberg. På vilket sätt har någon synat Strindberg i sömmarna? Den enda som är bevisat god är Tjattehonung. Herodes och hans krigare skulle aldrig ge sig på en av sina egna.
Nej, trots att jag tvivlade från början så tror jag mer och mer på Svarttusch teori om att Strindberg fintar.
Ingen är bevisat god förrän den dött och vi alla får veta eller den har blivit anfallen på natten.
Vad har du ihop med Strindberg, MML?
#9 Vi har inga bevis på att Strindberg är god eller ond, men det har vi inte på dej heller. Så vad ska man tro? Jag hade också börjat tvivla på dej innan Strindberg berättade och när hon sa att hon var jultomten så är det ganska självklart för mig att misstänka dig.
Om nu Strindberg INTE är tomten så är det konstigt att inte "den riktiga" tomten och tomtenissen har sagt något i så fall. Jag tror på Strindberg.
#11 jag försvarar inte strindberg hårt, utan du frågade hur vi kunde lita på henne och jag svarade. Vi alla disskuterade fram och tillbaka om olika teorier, men de flesta kom ändå fram till att vi trodde på strindberg. Hur kommer det sig att du helt plötsligt misstänker mig nu? Är nyfiken. Jag undrar däremot vart du fick att jag försvarade strindberg? Jag svarade ju bara på din fråga. Börjar du kanske bli nervös?
Har ingenting ihop med strindberg, förutom att vi båda är goda (eller ja, är iaf ganska säker på att strindberg är god. För veta 100% kan jag ju inte veta).
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Och förresten, jag var ganska drivande i förra röstningen mot Mirinda. Hur kommer det sig att jag var nära att dö natten därpå?
Ja det skulle också kunna vara en anledning till att du blev attackerad igen, att någon ville hämnas!
#15 Tycker inte du var särskilt drivande. Det var Strindberg som drev röstningen mot mig. Hur det kommer sig att du blivit attackerad två nätter i rad får du fråga Herodes och hans grymma krigare om. Men om du hade varit drivande mot mig och om jag hade varit ond, så vore det väl både uppenbart och ytterst korkat att anfalla dig?
Kan bara upprepa att jag är jätteglad att du fortfarande lever, Tjattehonung och skicka massor av beröm till Sissi Lizzi Vem, som väljer vem hon skyddar så klokt.
Vilken tur att Sissi Lizzi Vem prickade rätt inatt igen!
Nu vill jag yttra mina tankar som är allt annat än samlade. Just nu lutar det åt ett av följande alternativ:
- Strindberg är ond och försöker få oss att vända oss mot mirinda. Varför då kan man fråga sig? Om de vill ha bort Mirinda borde de helt enkelt döda henne. Samtidigt, varför låter de Strindberg, som kallar sig tomte, leva? Skulle de inte vilja bli av med henne?
- Strindberg är god och har rätt om Mirinda. Eller god och ljuger ihop det här om mirinda. Frågan kvarstår ju, varför dödar inte herodes och hans mannar henne? "Struntar" de i tomten och försöker istället komma på vem som är Sissi Lizzy Vem? eller njuter de av showen?
- Både strindberg och Mirinda är onda och detta är någon form av skådespel för att uppehålla oss med annat medan de dödar resten av byn? Är någon av de onda dessutom senvemlare så har de ju haft oddsen på sin sida och kunnat spela på bra utan förluster. Det kan ju dock inte ha fungerat i och med att de senaste två nätterna har de inte lyckats döda någon vemlare.
Jag vet inte vilken jag tror helt på, men det lutar just nu åt den tredje. Det finns för många frågetecken i de andra varianterna…
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Jag har tänkt lite…
Jag tror Mirinda är ond och då måste även senvemlaren vara ond. Så om vi alla röstar på Mirinda igen kommer senvemlaren bara rädda henne…igen…
Så om vi istället bestämmer oss för att rösta på fler än en person, förhoppningsvis en eller flera onda, så kan vi se till att det blir lottning om vem som ska lynchas. På det sättet skulle inte senvelmaren kunna rädda dom onda eftersom hen inte kommer veta vem lotten faller på. Och då kommer vi få fatt en fuling!
Jag vet att det är lite riskigt…det kan ju råka bli så att en oskyldig hamnar i lottning…men jag tror, om vi slår våra kloka huvuden ihop, kan vi nog finna dom andra fula fiskarna och få ett stopp på det här!
#19 det var faktiskt en ganska smart tanke. Några tankar om vem som mer kan vara ond?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
LadyP, jag har tänkt något liknande, att vi måste försöka sprida ut rösterna så senvemlaren får problem. Jag kan direkt säga att Svarttusch står högst på min lista över misstänkta, hon är väldigt angelägen om att försöka bortförklara vad Strindberg säger och vill gärna kasta lite misstankar om att Strindberg egentligen är ond.
Men jag håller fast vid att både tomte och nisse borde protesterat om Strindberg är ond och ljuger. Jag vill också nämna för tredje gången att anledningen till att inte Strindberg blir attackerad är för att då får vi troligen bevis för att hon verkligen är tomten och då vet vi också vilka som är onda, så det vore ju korkat av Herodes och hans anhang att mörda henne. Det är ju smartare då att försöka med Tjattehonung två nätter i rad för de hade väl inte räknat med att Sissi Lizzi Vem skulle skydda henne igen.
Okej, nu tänker jag gå ut hårt och säga vad jag tänker.
Jag tror först och främst att Mirinda är ond. Det har jag sagt förrut. Men, efter henne på min misstänkt-lista står faktiskt Bello_O. Hon har inte sagt en enda egen tanke under tiden som ondskan härjat här, utan endast hakat på de andra. Ja, hon röstade på Mirinda i lynchingen, men det är väl ganska självklart att hon gör när alla andra gör det. Hade hon gått ut och försvarat Mirinda när alla andra röstar på henne, hade hon verkat väldigt "udda", och förmodligen nästan avslöjat sig själv.
Sedan är det lite osäkert, men jag är inne på nitra98:as spår, att även Svarttusch är med i deras lilla onda gäng.
Sedan har vi en okänd kvar, som jag faktiskt inte har någon aning om. Men det kommer!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag tänker inte med hull och hår svälja vad andra säger att de är eller inte är. Om Strindberg nu är tomte, varför har herodes inte dödat henne? Och varför skulle den "riktiga" tomten protestera? Det låter ju faktiskt i så fall som en plan från den onda sidan. För det är inte smart att öppet säga vilken roll man har eller inte har, man har då direkt en måltavla på ryggen. Att Strindberg inte fått denna tycker jag är ett litet bevis på att hon faktiskt är ond.
Jag tror att de som är onda vet hur spelet ska spelas helt enkelt, och de har lyckats vända alla emot varandra. Vilket är synd, för vad vi behöver nu är sammanhållning.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag har ju en teori om varför Herodes inte har dödat Strindberg och det har jag sagt nu tre gånger.
Och hade jag varit tomten eller nissen och någon annan, troligen ond, hade påstått att de var tomten så hade i alla fall jag med alla medel protesterat.
Men det är klart att Strindberg kan vara ond och spela ett jättesmart spel men jag tycker det låter mer långsökt i så fall, jag tror helt enkelt att hon blev desperat och därför avslöjade sig.
Eftersom du, Svarttusch, envisas med att "bortse" från min teori om varför Strindberg inte blivit dödad och i stället fortsätter tjata om samma spår, att Strindberg nog egentligen är ond just för att hon inte blivit dödad, så känner jag mig övertygad om att det i själva verket är du som är ond.
Du är välkommen att tro vad du vill, men om du baserar det på att jag, precis som du, inte köper andras förklaringar så är vi i slutändan alla onda. Om du läste noga så skulle du se att jag inte alls vet vad Strindberg är, om hon är god eller ond utan allt jag gör är att "tänka högt".
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Om jag vore tomten och någon annan gick ut och sade att h*n var tomte så inte skulle jag våga protestera. Det vore att dra de ondas uppmärksamhet på sig. Jag skulle betrakta ett sånt utspel som en fälla - en krok som de onda försökte få mig att nappa på, så att jag avslöjade mig. Det är rena självmordet att gå ut och säga att man är Tomte eller Tomtenisse (siare), om man nu inte själv är ond förstås och vet att man sitter säkert.
MML misstänkte jag förut och det har jag inte släppt än. Strindberg och MML tycks ha något ihop. Nu verkar Nitra98 sälla sig till dem. Bello_O har jag misstänkt till och från. Men jag har blivit lite bränd av misstaget vi gjorde med Emmaap. Mitt skäl att rösta på henne var att hon inte uttryckte någon egen åsikt. Men hon var oskyldig. Alltså kan Bello_O mycket väl vara det också. Knivigt det där.
Har fortfarande dåligt samvete för Emmaap. Det borde Nitra98 också ha, för det var vi två som drev den lynchningen. Vill inte riskera att hamna i samma situation igen. Så även om jag misstänker Bello_O lite drar jag mig för att rösta på henne.
Jag tror fortfarande på Svarttusch. Varför går ni ihop mot henne?
#27 intressant hur du tänker, dock misstänker jag dig nästan mer nu. Varför tror du att jag och strindberg har ngt ihop? Jag pratar väldigt mycket, och kan få folk att försäga sig ibland. Strindberg går ut med att hon är tomte/tomtenisse, och du kanske vill få bort även strindberg för att hon har rätt? Anledningen till att jag tror att Bello_O är ond och inte emmaap är att emmaap försvarade sig med trovärdiga argument, och svarade på frågor vilket bello_O inte gör. Bello_O håller även med andra på "ett annat sätt" som verkar mer.. Tja, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Ont?
Vi går inte ihop mot Svarttusch någonstans, utan jag har sett två personer som håller med varandra.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#28 Den enda skillnaden jag ser mellan Emmap och Bello är att Bello är mer tystlåten. Det kan möjligen göra att man känner sig mer osäker på en person. Men, som Nitra98 så träffande sade då; Emmaap pratade mycket men där fanns liksom knappt något innehåll. Bello är mycket tystare och får därför just inget sagt. Förutom det beter de sig likadant. Har inte släppt mina misstankar mot Bello, men jag vill som sagt inte göra om samma misstag en gång till.
Jag tycker att det ser ut som om MML och Nitra98 går ihop mot Svarttusch. MML och Strindberg hade något ihop redan innan. Är det någon mer som kan ana ett mönster här?
Sen börjar jag fundera på var Strindberg och Onyxia håller hus. Det har varit väldigt tyst från dem båda ett tag nu.
#29 förstår absolut hur du tänker, men nu tycker jag det ser ut som att du försöker vända det mot mig? Är inte det också lite underligt, rädd att jag har rätt kanske? Nej, jag kan tyvärr inte lita på dig ett dugg längre.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
(Mirinda jag har haft en kompis här i helgen och har "glömt bort" det här lite grann, därför har jag skrivit så lite)
#27 På vilket sätt tycker du att jag och MML har något ihop? Det vill jag gärna veta, du har inte gett oss en förklaring än.
Även om Svarttusch inte vet vart hon har mig så tror jag faktiskt att h*n är god, det känns verkligen så, och just nu tror jag mej våga lita på min magkänsla.
Jag kommer nog faktiskt att hålla kvar min röst på dej Mirinda. Jag kommer inte att börja lita på hur mycket du än försöker övertyga mej att du är god.
(Hinner inte skriva mer nu, måste gå och lägga mej)
Någon mer måste väl ha blivit siad nu?
#31 Jag tycker jag har varit väldigt tydlig med varför ni tycks ha något ihop. I alla fall verkar MML helt oreserverat tro på vad du säger, samt försvara dig när Svarttusch ifrågasätter att du är god. Du har gång på gång hävdat att MML är god. Utan att egentligen ge några bra skäl.
Så jag tycker att det är jättetydligt att ni håller varandra om ryggen. Frågan är om Nitra98 tänker hänga på. Hon hugger direkt när Svarttusch ifrågasätter Strindberg. Ungefär som MML gör. Varför det?
Än så länge har vi bara ditt ord på att du är Tomten. Herodes och hans krigare har inte gett sig på dig och Sissi Lizzi Vem har inte skyddat dig. Tror inte Sissi L V på dig?
Så vilka bevis har vi för att du är Tomten? Inga alls. Vid det här laget vet vi alla att Tjattehonung är god. Men det är den enda man kan säga något säkert om.
Som jag frågade förut; är det någon mer som börjar ana ett mönster här?
Anledningen till du verkar tro att vi är onda tror jag kan vara att framförallt jag pratar mycket, och säger vad jag tror. Sedan tror jag även du försöker rädda ditt eget skinn, tycker det låter så när du helt plötsligt anklagar mig. Och sen: du och svarttusch är de enda som inte tror på Strindberg. En annan sak också. Strindberg, ngn mer borde väl blivit siad vid detta laget. Vem är ond och vem är god?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag röstar som förra gången och röstar på Mirinda! Min anledning till det är att du pratar mycket, men det känns inte som att det finns något innehåll, eller vad man ska säga. Det känns som att du kastar tomma anklagelser runt dej.
(Sen så vet jag ju att du är ond)!
Ska vi köra på taktiken LadyP berättade om? Jag tycker det låter som en bra ide.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vänta lite, Strindberg. Du måste väl siat någon mer. Kan du inte berätta för oss?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Dags för röstning igen då, jag vet inte om jag hinner senare ikväll så för säkerhetsskull så röstar jag nu. Jag är i princip osäker på alla. Förutom Tjattehonung då som är den enda vi kan vara säkra på. Men vem ska man rösta på? Att rösta på Mirinda verkar inte lönt då hon är under senvemlarens beskydd. Strindberg är jag fortfarande osäker på, men inte så osäker att jag tänker rösta på henne. Men det största frågetecknet är ju att fler borde vara siade vid det här laget, ändå är hon tyst.
Jag har en misstanke om vilka tre som ingår i det "onda" gänget, därför kommer jag rösta efter mina misstankar. Jag kommer inte säga alla tre för är jag gå något på spåren kommer herodes och krigarna garanterat döda mig nästa natt. Men min röst faller på "MimmiMelvinLufsen".
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#38 det hade varit roligt att höra din motivering till det :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag blir jätteosäker nu när vi inte får något besked om vem som blivit siad, såvida inte Strindberg är tomten och Svarttusch har blivit siad som god, Strindberg antyder i alla fall att hon tror Svarttusch om gott.
Men hur som helst så kanske jag måste tänka om helt igen nu. Jag går ju ut rakt och hårt när jag tror något, det kan säkert reta gallfeber på de flesta. Men jag vill passa på att poängtera att det är mina egna misstankar och självklart kan jag ha alldeles väldigt fel, oavsett hur säker jag låter.
Jag blir väldigt osäker när Strindberg inte rakt ut säger något om vem som blivit siad, hon har ju mer eller mindre gått ut med att hon är tomten och var väldigt tydlig med att Mirinda ska vara ond, så varför inte lika tydlig nu? Har vi blivit grundlurade precis som Mirinda och Svarttusch lutar åt?
Eller så är hon tomten men vill av någon anledning inte vara helt öppen, och i så fall är Svarttusch god, vilket helt raserat min teori. Så hur det än ligger till så är jag nu jätteförvirrad.
Jag kan inte lägga någon röst just nu, jag måste fundera över det här.
Jag tycker som sagt att vi ska "splittra"rösterna lite, så länge vi förvirrar senvemlaren och får fatt på en ond! Det finns ju som sagt tre till onda där ute som vi behöver få fatt i…
Eftersom jag är osäker på om jag kommer komma ihåg att rösta senare lägger jag min röst på en som jag har haft mina misstankar på ett tag… Jag är nästan 100% säker på att Strindberg är Tomten, för mig verkar det logiskt…jag tycker snarare att teorierna om motsatsen verkar ologiska…om jag var tomten skulle jag protestera som bara den om någon annan kom och påstod något annat…så någon som påstår att Strindberg skulle kunna vara ond litar jag inte ett dyft på! Fast som Nitra säger Strindberg verkar inte ha något emot Svarttusch… Vilket (nu i skrivande stund) gör mig mer osäker på mitt val…Hmmm…Äsch, rösten hamnar på Svarttusch, för jag har verkligen en dålig känsla över henne…måtte det vara rätt!
(sorry att jag varit borta så länge…) Men jag har läst, och min röst går till MelvinMimmiLufsen för att h*n går ganska hårt ut med sina anklagelser.
Jag röstar på ******Bello_O******* för att hon följer med strömmen så mycket. Det känns som om hon inte riktigt vågar vara med…
Jag röstar på ******mirinda****** för att hon helt plötsligt (när jag lägger fram fler och fler argument till varför just hon och bello_O är onda) börjar misstänka mig, jag tycker hon skriver saker som inte stämmer (som att jag och Strindberg har ngt ihop, att jag och nitra98 gaddar ihop oss mot svarttusch) och för att jag tror på Strindberg.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag röstar likadant som förra gången. MelvinMimmiLufsen får min röst. Jag har blivit mer och mer misstänksam mot henne.
Jag vet inte alls vad jag ska tro nu men har haft vissa misstankar om både Onyxia och Bello_O också så jag väljer att lägga min röst på Bello_O idag. Så är det i alla fall lite utspritt.
Alla som jag misstänker mest röstar på mig. Självklart ;) nu saknas ju bara en, och den tror jag kan vara onyxia. Men ville bara säga det, ifall det blir jag som blir lynchad idag.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Synd att jag inte är borgvemlare, det är så frustrerande när folk röstar ut en som jag tror är god……
Nu är det väl bara till att hoppas på ett mirakel. Tack tjattehonung, det som är väldigt synd är att du har rätt. Jag är god, och jag tror att de som röstade på mig också vet det. Men som sagt, idag hoppas jag på ett mirakel.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ja precis, jag litar inte ett dugg på de som röstat på dig.
*väntar med spänning på att se om jag dog eller inte*
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sorry, kom inte hem från skolan förrän klockan var över 20 igår och hade flera saker jag var tvungen att göra innan jag ramlade i säng. Denna dagen har också gått i ett och jag har inte kommit hem än, så det får bli en kort och tråkig uppdatering. Den goda Vemlaren MelvinMimmiLufsen blev dagens offer (finns ledig roll om du vill ta över en roll - skicka ett PM till mig då!). Det är NATT nu! Deadline (imorgon) fredagen den 24 januari klockan 21:00.
**SMF 237 Sweet Dream's
R.I.P MelvinMimmiLufsen! Jag misstrodde dig aldrig, och fastän det är ganska kört för oss bybor nu så är jag nästan säker på vilka de onda är.

INFORMATION FRÅN LEKLEDAREN! •MelvinMimmiLufsen tar över rollen från Elin-Li
**SMF 237 Sweet Dream's
Goddagens alla kära bybor! Eller ska man säga godkväll?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#55 Du är visst som katten; nio liv.😉Välkommen tillbaka i din nya roll!
Det var ett misstag att rösta på dig. Men vem du är nu vet vi ju inte än. Jag hoppas att du är en av oss goda vemlare. För dig vill jag inte ha bland otäckingarna som smyger runt i Vemville på nätterna och försöker dräpa folk. De är nog väldigt sura nu. De har ju fått långnäsa ett par gånger.
Vår kära Sissi Lizzi Vem har överlistat de där lömska typerna två nätter i rad nu. Vi litar på dig Sissi; att du håller dina skyddande vingar över rätt vemlare i natt med!
Förlåt, Mml! Det var synd att du oxå var en vemlare, men välkommen tillbaka!
Nej! Inte en oskyldig bybo! Det var ju dags för en fuling att dö!
Men bra att du har kommit tillbaka igen MML, undrade just vad som skulle hända med Elin-Li's roll…
Nu gäller det bara att överleva natten! Vi får hoppas att vår älskade Sissi Lizzi Vem lyckas överlista ondingarna igen!!
Det känns skönt att vara tillbaka. Men jag har inte ändrat åsikter, jag misstänker fortfarande främst Mirinda, Bello_O men även Svarttusch. Sedan, Nitra98 eller Onyxia?
Förresten, har inte fått svar från strindberg än. Strindberg, du måste siat någon. Vem är ond och vem är god?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Nej, inte en till oskyldig! Nu är det sista chansen att ta de onda!
Välkommen tillbaka i din nya roll i alla fall MML. :) Jag tror du är god nu med, annars borde väl Elin-Li ha ansträngt sig lite mer för att vara med tycker jag.
Och jag kan lova dig att jag också är god, Precis som dig så misstänker jag Mirinda, Svarttusch, Bello_O och Onyxia. Kan ju även vara Lady P men jag tror mer på de andra fyra.
Men Strindberg, vi vill höra något från dig nu.
Nu har vi inte hört någonting från strindberg, är hon kanske ond ändå?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sorry, igen. Har väldigt mycket att göra så jag hinner knappt med något annat… Herodes och Krigarna gav sig på vemlaren MelvinMimniLufsen denna natt, tyvärr fick hon inget skydd. Det är DAG! Deadline: Tisdagen den 28 januari klockan 21:00.
**SMF 237 Sweet Dream's
Men nej!! Inte MML! Igen!
Nu MÅSTE vi sätta dit en ond annars är det kört!
Jag har som jag nämnt tidigare haft stora misstankar mot Svarttusch och dom har bara förstärks nu! Fulingarna har tydligt varigt oroade över MML, hon måste ha varit dom i spåren så… Mirinda, Bello_O och Svarttusch ligger ju då risigt till…
Jag är näst intill säker på att Svarttusch är ond, även Mirinda har mina misstankar… Dock är jag osäker på Bello_O, jag ser inte varför så många misstänker henne, kan ni förklara varför?
Ni som undrar vilka jag har fått siade är; Svarttusch=god och Bello_O=ond.
#64 Okej, tack för informationen! Då kan vi rösta så att det blir lika mellan Bello_O och Miranda.
#65 det tycker jag verkar vara en bra idé, för då blir det ju lottning mellan de!
Oj strindberg, nu satte du oss båda på pottkanten. Nästa natt ligger vi illa till båda två. Men nu har du fått mitt förtroende i alla fall. Blev lite tveksam när du inte sa något mer om vilka som var onda eller goda.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Tack så mycket för upplysningen, Strindberg! Wow, jag har tydligen tänkt helt fel! Jag tror ju på att det är du som är Tomten så det måste ju vara rätt! Nu måste jag tänka om lite, om inte Svarttusch är ond vem är då det…
Nu vet vi i alla fall att Mirinda och Bello_O inte går att lita på! Men vi behöver lista ut två till…
Tjattehonung är 100% god, och jag vet ju även att jag är god…
Jag tror ju även att Strindberg är det… och om hon är det så är alltså Onyxia och Nitra onda…men om hon inte skulle vara den hon utger sig att vara så skulle det betyda att hon och Svarttusch med största sannolikhet är onda och då är Bello_O och Mirinda kanske goda… Gud vad det snurrar runt i mitt huvud just nu! Jag måste säga att Herodes och hans krigare är smartare än man tror…
Men vi ska överlista dom!! Vi måste bara komma på hur!
#67 var medveten om det. Men det verkade ju misstänksamt om jag pratat mycket och helt plötsligt inte gör det. Hoppas inte att du tog illa upp, men jag ville ju inte att folket i byn skulle rösta bort en oskyldig! Jag litar på dej Svarttusch! Vi får helt enkelt Hoppas (om vi överlever lynchningen) att Sissi Lizzie Vem skyddar rätt person!
Jag har ju kommit att tro på Svarttusch då hon ifrågasatt om Strindberg är att lita på. Och så gör hon ett lappkast och säger tvärtom. Varför det? kan man undra.
Det känns som om någon/några försöker vrida runt huvudet på oss. Och jag måste erkänna att de lyckas bra med det just nu. Nu vet jag inte alls vad jag ska tro.
Jag litar fortfarande inte på Strindberg. Det hon säger nu kunde hon ju ha sagt för länge sen. Det kommer lite för lägligt. Och så undrar jag som sagt varför Svarttusch plötsligt säger att hon tror på Strindberg. Mycket konstigt.
Men nej, inte MML igen! Men nu tar vi de onda!
Svarttusch har jag ju misstänkt men eftersom jag tror på Strindberg så får jag också tro att Svarttusch är god. De andra som Strindberg pekat ut som goda har ju också visat sig vara det så jag ser ingen anledning att tvivla, alltså måste de onda vara Mirinda, Bello_O, Onyxia och LadyP!
Snart deadline, var är alla?
Jag lägger i alla fall min röst på Bello_O.
Herregud! Jag vet inte vad jag ska tro…Är så förvirrad just nu…Väntar ett tag innan jag tar ett beslut…
Jag röstar på ******Mirinda*****
Jag röstar också på Mirinda!
Förlåt alla bybor för att jag inte har varit inne i byn på så många dagar. Annat i livet har kommit emellan. Tyvärr har jag inte heller hunnit gå in och läsa igenom vad ni har kommit fram till på sistone, så därför röstar jag på samma person som jag röstade på förra gången; Mirinda.
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
Måste bestämma mig för vem jag ska rösta på snart. Det lutar åt Strindberg för henne litar jag fortfarande inte på. Eller kanske Bello_O. Hon säger ju inte så mycket.🤔
Jag röstar på Bello_O. Missade att det var deadline så jag är lite stressad nu :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Jag röstar på Strindberg07.
Åh nej! Jag glömde rösta!! Attans! Men jag ser att alla verkar tro på Strindberg så vi får hoppas att det är rätt!! Håller tummarna!
*Puttar upp i väntan på uppdatering*

Sorry igen, har så fruktansvärt mycket med skolan och långa dagar där nu att jag knappt hinner med någonting annat… Har precis kommit hem och ska äta innan det blir pluggande igen, därför blir det bara en uppdatering även denna gång. Mirinda fick flest antal röster, men blev även denna gång benådad sv Senvemlaren (som nu inte har någon makt kvar)! Det är natt och dags för de med nattaktiva specialroller att göra sitt. Deadline på torsdag (imorgon) klockan 22:00
**SMF 237 Sweet Dream's
Tack snälla senvemlaren! Det är så skönt att veta att du tror på mig.🙂
Nu har du utnyttjat din makt för sista gången, senveml! re. Imorgon lynchar. vi en ulv.
Ja imorgon kan vi ju som välja själva vem som ska lynchas… nästan!
Blir det inte morgon snart? Jag går här och vankar. Kan inte sova för jag grubblar så på hur vi ska kunna jaga ut ondskan från Vemville. Måtte alla vara vid liv när solen går upp!
Skulle vi kunna få en uppdaterad rollista den här gången? Det underlättar inför röstningen om man ser vilka och hur många som fortfarande är med.
Uppdatering snart?

Jag är precis hemkommen, ska äta lite innan jag startar datorn. Måste även räkna lite på hur ställningen är innan uppdateringen görs. Är inte helt säker, men jag tror att det är avgjort.
**SMF 237 Sweet Dream's
Det blir roligt att få facit men tråkigt om det är slut nu. Så himla rolig lek ju! :)
Avgjort? Då antar jag att Sissi Lizzie Vem inte stod i vägen för Herodes och hans krigare. Fast jag är lite osäker på om jag räknar rätt.
Det ska bli kul att få veta vem som var vem.
#90 Visst är det kul att leka. Vi kan starta en ny omgång när denna är slut.
Jag har tyvärr dåliga nyheter. Sandras mamma har blivit allvarligt sjuk och det blev akut. Så hon har inga möjligheter att avsluta vår lek. Hon bad mig göra det. Det blir kanske lite trist och kortfattat. Sandra skrev i all hast. Kommer i nästa inlägg.
Under natten som gick dödade Herodes och hans krigare Svarttusch, som var byns hjältemodiga skyddsängel Sissi Lizzi Vem.
Detta gör att de goda vemlarna blir för få för att kunnna vinna. (Tre goda kan inte rösta ut fyra onda.)
SEGERN GÅR TILL HERODES OCH KRIGARNA.
Jag kan tyvärr inte uppdatera rollistan, eftersom jag inte vet allas roller. Men om alla som fortfarande är vid liv i leken berättar vad de var så kan vi få vår nyfikenhet stillad.
Vad tråkigt, hoppas det ordnar sig för Sandras mamma. :(
Jag är en vanlig Vemlare. :)
Och "Grattis" då, dumma Herodes och dumma krigare.. ;)
Hoppas att Sandras mamma blir frisk snart!
Jag var Tomten! :)
Vad tråkigt att höra om Sandras mamma! Hoppas hon blir bra snart!
Jag var en av krigarna! Tihi, vi vann ;)
Tack så mycket för en rolig omgång, bra jobbat allihopa!
Grattis då ;) Den här gången misstänkte jag dig inte förgäves, Mirinda! För du var väl ulv? Själv var jag först Jesusbarnet och sedan Tomtenisse.
Jag måste väl också säga grattis till krigarna… Bättre lycka för hos goda nästa gång! Jag var vemlare båda gångerna, men det vet ni redan :p
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag var oxå krigare, men det visste ni kanske redan;)
Det är väl ingen sensationell nyhet att jag inte var någon god vemlare.😉 Det var jag som var den elake Herodes.
Visst är det kul att vinna. Men jag måste säga att jag led med er vemlare när det inte gick att ta kål på mig fast ni försökte två gånger.
#98 Nog hade jag räknat ut att du var Tomtenissen. Men det gick ju inte att ta kål på dig heller, trots två försök. Vi trodde ju inte att Sissi skulle skydda dig två ggr i rad.
Stort Tack till mina skickliga krigare!🌺 En av dem var givetvis senvemlaren som höll mig vid liv.
~~~~~~~~~~~
Jag skulle kunna tänka mig att vara lekledare om ni vill köra en ny omgång. Det kan ju dröja lite, för den här gången har vi ingen anmälningslista för kommande omgång ännu.
Nästa gång (om jag ska leda) kommer det bli färre roller än i julomgången. Särskilt tveksam är jag till specialvemlarrollerna. Däremot tycker jag att det var bra att ha siarrollen uppdelad på två. Det blir svårare för ulvarna att få tag i siaren då. Martyrrollen (Jesusbarnet) är också en roll jag skulle kunna tänka mig att ha kvar. Sen finns det lite andra roller vi haft med förr; t ex Magikern och Spionen.
Vad säger ni? Vill ni leka igen? Säg gärna vilka roller ni tycker är bra att ha med!
Var ett tag sedan jag åkt ut nu (vilket förvisso var väldigt bra tajmat då jag blev sjuk i samma veva) men har följt leken leken vid sidan om sedan dess. Måste säga att det varit väldigt spännande att följa och jag trodde faktiskt ni vemlare hade en chans där innan miranda blev räddad av senvemlaren. Men grattis till er krigare :p Var även väldigt kul att få vara med och leka även om det var liite krångligt. Men antar man lär sig bättre hur det funkar efterhand. Skulle vara jätte kul om det blev en omgång till så man får chansen att öva lite till.:)
Hälsningar Emma! :)
Jag vill köra igen:D Magikern och spionen och de har jag aldrig testat förut, det skulle va kul!
#101 Första gången ni försökte var det inte jag som skyddade tjattehonug. Det stod i reglerna att jesusbarnet skyddas atomatiskt första gången den nya rollen attackeras :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#104 Men vad sjutton, där hade vi ju kunnat fått en liten ledtråd på vägen om vi tänkt så långt..! Hade varit jättebra om vi hade haft de funderingarna då och åtminstone misstänkt något! :)
Mirinda, en ny omgång skulle vara jätteroligt! :)
Ja, en ny omgång skulle vara jättekul!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Då ska jag göra en anmälningslista i fråge- och anmälningstråden.
Hoppas att ni har en bra helg allihop. Här har det blivit sena nätter (tyvärr inte på grund av festande😉) så just nu behöver jag ta mig en liten tupplur. Men när jag piggnat till ska jag fixa den där listan.
Nu finns det en anmälningslista för en ny omgång. Nu kommer de onda att bära päls igen men lite av nyheterna kommer nog att bli kvar. Jag har satt upp mig själv som lekledare. Behöver en "själslig rensning" efter att varit iklädd rollen som den läskige Herodes.😉
Ni hittar anmälningslistan i den gamla frågetråden:
http://marsvin.ifokus.se/discussions/52151f8fce12c458a5000e90-varulvsleken-4-fragor-och-anmalningar?discussions-1
Jag hoppas bara att du låter bli att ha med senvemlaren. Väldigt jobbig roll! ;)
#110 Nej, några specialvemlarroller som röstas fram kommer det inte att bli.
Skriv gärna i frågetråden om ni har synpunkter och önskemål angående rollerna!
#111 Vad bra! Man blir ju så frustrerad när senvemlaren komer in och räddar den onda ;)