Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 644 ggr
Cuyi
0

Vad tycker ni ?

Min kompis har 3 marsvin. Två honor & 1 hona . Honan köpte hon för att den skulle paras med den ena hanen . Just nu tror kompisen att hon är dräktig .. men hon vet inte ! De ena hanen går ensam för att den andra hanen går ihop med honan .. jag vet det låter verkligen snurrigt ! Men fråga annars om ni inte fattar :/ (Honan är inte mer än typ 3 månader, och hanen som hon går ihop med 7 år !)

Cuyi
0

*putt*

Abico
0

Jag förstår inte riktigt frågan…

Hanna 

Cuyi
0

Min kompis har skaffat en hona . Hon hade redan 2 hanar . Och nu tänker hon para båda hanarna med henne . Och hon kan inget om dräktighet osv .

Abico
0

Båda hanarna :O
Säg till henne att läsa på mycket, det är så mycket som kan gå fel. Om du kan hindra henne, så gör det!

Hanna 

Cuyi
0

#4 Hon ska inte para hanarna direkt med henne, just nu går hon ihop med den ena hanen . Sen (antar jag) kommer hon att para henne med den ena :/ + att hon är en sån som man tyävrr itne vågar säga till … Hon är bara 3 månader och hanen 7 år !

Abico
0

Om hon redan gå med hanen är chansen stor att hon redan är parad, marsvin väntar inte direkt på tillstånd från ägaren innan dom börjar skapa fler marsvin. Om du ändå inte vågar säga till henne så förstår jag inte varför du överhuvudtaget lagt ut frågan? Då får det väl vara då, vi kan ju knappast ringa hem till henne och kräva att hon tar isär djuren. Det spelar ingen roll hur gammal hanen är, dom kan gå i avel hela livet dock har jag hört om hanar som blivit sterila när dom blir äldre.
Jag skulle sagt till henne att skaffa en till hona som kompis till den första och sedan frågat om hon värkligen tänkt över det hela, chansen är stor att allt går bra men lika stor att honan och alla ungar dör.

Jag menar inte att låta otrevlig (trots att det nog är så jag låter, men jag blir lite irriterad på sånt här)

Hanna 

TRASAN
0

hmm ska hon para den gamla hanen på 7år med den som är 3månader nu? jag tror inte den 7åriga hanen kan bilda familj när han är så gammal han blir ju 8 innan du kan para henne med honom. men jag vet inte om det inte kan eller om det går när hanarna är så gamla. jag har hört att dom blir sterila. hoppas att det är någon annan som kan bättre. ;))

Cuyi
0

#6 då får jag väl säga åt henne då !

Abico
0

#8 - Gör så :)

Hanna 

Cuyi
0

#9 Japp ^^, .. nyfiken på vad hon ska svara o.O
P.S  Skrev inlägget för att veta vad ni tycker !