Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 3326 ggr
marsvins
1

bygga bur? hjälp!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

heej jag har en byrå från ikea en MALM byrå som gått sönder men lådorna är hela så jag tänckte att om han bygger ihop alla lådorna så blir det kancke en bra marsvins bur. och att han tar bort baksidan på alla lådor och liksom bygger ihop det till en stor låda o lägger vaxduk? blir det en bra dur? det kancke hjälper om ni googlar på malm byrå =)      75*140 stor blir den och 18 hög men dom går aldrig ur buren även om man inte har hågot staket :)   vad tror ni? kom VÄLDIGT GÄRNA med tips och sånt =)

råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂

marsvins
1

ingen som kan hjälpa💣😕

[vanja123321]
1

Rolig planering på bygge, ska pröva det! :). Men du skulle ju kunna ha ett galler ovanpå lådorna, ;). Vet ej, det kanske hade passat bättre som hamster bur… :/.

marsvins
2

Hamster bur? Hur täncker du nu är den för liten?#2

[vanja123321]
1

#3 Maybe, jag är själv inte så bra på breddtal och centimeter :)

Apolloon13
2

#2 en hamster hade gått vilse!! Låter som en bra storlek, testa och se hur det blir, det värsta som kan hända är ju att det inte går som det var tänk, den var ju ändå sönder, så då gör det inte så mycket ;)

tildajosse
3

Så gjorde vi! Plastglas som fönster, vaxduk i botten. Fråga mer om du behöver.

tildajosse
2

Här är bilden

marsvins
1

#7#8 väldigt fin bur! jag funderar lite hur jag ska fästa vattenflaskan några tips?🤔

marsvins
1

ingen som kan hjälpa med hur jag ska fästa vattenflaskan eller vaxduken?

Madde_Warrior
1

#9 vaxduk fäster många med hjälp av häftpistol eller lim

http://marsvin.ifokus.se/articles/4d716ad9b9cb462227078a14-gor-det-sjalv-innebur

bland kommentarerna i länken finns bilder på hur du kan fästa vattenflaskan :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

marsvins
1

tack#10

marsvins
1

vill gärna ha mer tips och bilder på era hembyggda burar

marsvins
1

kan man limma fast vaxduken med trälim?

Maelis
1

Hej TS! Om du tycker din tråd är lite för trög och vill ha svar snabbare så gör sökningar här på sidan. Det finns hur mycket bilder på burar som helst. Jag tror att folk nästan känner sig tjatiga om de laddar upp sina bilder igen och igen i massa olika trådar. Hittar du sökfunktionen? Tror det står "sök på sidan". Sök till exempel på "fästa vaxduk" eller "fästa vattenflaska" så kommer du hitta massor med svar. Berätta gärna hur det går med buren, jag hoppas dina marsvin kommer stortrivas!

marsisen
0

Här är våran nybyggda bur som är 150x80 cm

animal power <3

marsvins
1

tack tänckte inte riktigt på det😃🤫

#15 super fin!! precis så jag har tänckt mig!

wingren
0

Här är en bild på min hemmagjorda bur. Spånskiva i botten och (tror det heter) osb på sidorna och sedan en våtrummsmatta i botten. Den är 180x65 cm och innehåller två grisar :) Man ser Rapunzel titta ut ur skokartongen ;)

wingren
0

Förresten, eftersom kanterna på den blivande buren inte kommer vara så höga så ha den stående på golvet först ett tag för att vara helt säker på att de inte hoppar ut och slår sig :)

Maelis
0

#16 Varsågod, det är lätt att glömma bort sökfunktionen! Fast den är så bra när man väl kommer ihåg den. Jag använder den mycket!

marsisen
0

tack🙂

animal power <3