Coffee Break har vandrat vidare...
För ett tag sedan skrev jag i en tråd att jag hade en sexåring hemma full av krut, och jag såg ingenting som tydde på att hon inte skulle leva gott med hälsan i behåll länge till.
Det tog inte mer än dagar innan jag såg att något inte stämde. Hon verkade täppt i näsan. Jag gav henne extra näringsrik och vitaminrik kost, och hoppades att det var övergående.
Hon blev snabbt sämre, och jag bestämde mig för att vi skulle åka in och se till att hon fick antibiotika. Jag tog upp henne ur buren och insåg att hon bubblade vitt skum ur munnen, och förstod att det redan var för sent.
En tid för avlivning bokades dagen efter, men en timme innan vi skulle åka andades hon in för sista gången i min famn, och sedan fanns hon inte mer.
Det har tagit hårt på oss alla, att förlora vår krut-tant. Men nu skuttar hon glatt på de evigt gröna ängarna, evigt ung och frisk.
Flyg älskling flyg, du är fri. ♥
2008? - 2014
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Nej, inte Coffee Break 😭
Vila i frid söta Marsvin!
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Så tråkigt att höra. Beklagar verkligen😭
Vila i frid ❤️
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej, men vad tråkigt! Lilla nossingen, va söt hon var. Beklagar sorgen!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Vila ifred söta marsvin!
Checka in @gnagarboden på instagram 
Ledsen för din skull, Charlie. Det är alltid svårt att mista ett djur man haft länge. En tröst är väl att hon fick somna in i din famn.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Tack så mycket. Ja, det känns tufft att förlora en av de man haft längst. 2011 åkte vi och hämtade henne, och hon var vår första avelshona och mamma till vår första kull. Hon var mamma till vår mycket speciella Chifu, och lite av urmodern till Nums marsvin. Det tar nog ett tag innan man vänjer sig vid att inte ha någon tant hemma längre, resten av gänget är ju rena ungdomarna med sina knappt 3 år de äldsta.
Extra tråkigt är när jag insåg att detta var tredje rexen vi förlorat i rad. Petronella, Martina, Coffee Break. Jag föder upp rexar säger jag. Och nu finns här bara en rex kvar, och han är infertil tror vi.
Men men. Så mycket bärare vi har nu så ska väl rexungarna ta övertaget detta året. 2014 blir Nums rexår, det är jag säker på. :)
Tjejerna skickar tröstkramar.
åh lilla vän :(
Beklagar 🌺
Tack så mycket!
Sov gott CB :'( Du var en mycket speciell gris <3
Beklagar sorgen, sov gott fina marsvin… Gör lite extra ont i marsvinshjärtat att läsa detta då man själv har en 6 åring här hemma..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tack för alla fina inlägg!
Styrkekramar till dej!! 🌺