Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1678 ggr
EvaLuna
0

Rullande ögon - vad hände

Vaknade av att någon av mina två 5åriga damer skrek. Särade på dem (de bråkar ibland) & märkte då att Sarah va jättekonstigt. Hennes huvud rörde sej från sida till sida & ögonen fladdrade snabbt fram & tillbaka. Detta pågick en liten stund, nu är hon precis som vanligt - äter, dricker, muckar me sin sambo & har inte ont nånstans.

Vad hände? Har nån sett nåt liknande?

emmaaslund
0

Blev hon biten, kanske? Har du tittat igenom henne? Jag var med om något liknande i somras och då hade den ena honan fått sig ett rejält bitsår i kinden.

Eller så kanske hon "bara" slog i huvudet i något i all hast. Då kan ju rycka lite och gny strax efter :/

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

EvaLuna
0

Tack för svar! Har klämt & känt men hittar inget som är ömt & inga sår. Har frågat henne men hon vill inte berätta ;-) De som gjorde mej orolig va ögonen som for som flipperkulor en stund. Jag va jätteorolig att de va hjärnblödning som drabbat henne men nu verkar hon ok. Äter, dricker & bråkar med sin kompis…. Ingen annan som har nån idé

Frida B
0

Finns det epilepsi för marsvin kan det ju vara någon form av det, men vet inte om det finns för marsvin…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

EvaLuna
0

Hmm… kanske de… Fast hon krampade inte som man tänker sej vid ett ep-anfall…

Frida B
0

#4 men det finns olika sorters epilepsi, iaf hos oss människor :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

redets
0

Hon kanske har haft en liten hjärnblödning, låter som när jag upptäckte det på en av mina honor för flera år se'n men det varade lite längre och hon var ganska "högervriden" se'n.

EvaLuna
0

Ja hjärnblödning va det jag misstänkte. Följde råden på hemsidan http://www.oginet.com/pgurney/index.html dvs att bara låta henne vila & ha de tyst & lugnt resten av dan. Hon verkar inte ha fått några men iallafall, va de än kan ha varit

Opalen
0

vet bara att det kan även bli så för hundar, våran hund fick så i somras men det gick över och hon är helt som vanligt igen :)

MVH Lovisa och kaninerna.