Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 7280 ggr
Mariaairam
2

Recept på marsvins"godis"!

Tjenare! x)
Många här letar efter recept till sina små grisar. Även jag har gjort det och idag hittade jag den här sidan http://home7.swipnet.se/~w-77537/marfest.html med massor av recept som privatpersoner skickat i efter att ha testat på sina egna marsvin. Hoppas att ni hittar något som just era marsvin tycker om!

Om ni testar något som era grisar tycker är gott så kan ni ju skriva här vilket recept det var! Eller om ni har något eget så kanske ni vill dela med er? :)

Ha det bra! /Maria

Mariaairam
0

Upptäckte dock att sida är ganska så gammal men det borde ju inte ha någon betydelse.  :P

Wiizy
1

Jag har i stort sätt gett dom s*it mycket därifrån, många recept som jag använt där i snart 2 år. :)

tipsar er om att dom äter mkt därifrån, iaf mina! ^^

Mariaairam
0

Okej, det låter ju bra! :)

FeliciaS
1

Mina marsvin verkligen älskar Critter Berries, från Oxbow :) Man kan köpa de på SMF's utställningar för 50 kr (en förpackning). Nyttigt och supergott godis alltså. Det är det godiset som de får, annars får de massor med olika grönsaker som de tycker jättemycket om. Gurka och sallad någon gång i veckan också, det är väl det :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

paronskrutten
0

Åh, jag såg inget sånt i Kallhäll.. kanske inte fanns där, vem vet? :P

Helena

FeliciaS
0

#5 Kanske bara Västra som har det? Eller så kanske det var slut?

Mvh Felicia

paronskrutten
0

Jag vet inte faktiskt..^^

Helena

emput
0

ska kika in sidan ja =)

Wiizy
0

Paprika mums brukar mina marsvin få ungefär varannan månad. =) dom älskar det. :P

Även "Party mums" gillar dom…

torkade bananer gillar dom sådär. :P

Mumsblandning och "fruktsallad i en skål" gillar dom med. ;P

Alltså, detta är jätte bra tips på den sidan. ;)

gulzebra
0

Åh, nostalgi… Kikade in på övriga sidorna och kom in på favoritdjur, där finns mitt första marsvin Zorro och syrrans första marsvin Lurvas <3
Och tävlingsrecepten på receptsidan, kom på delad 3:eplats med gnagartårta x) <3

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

FeliciaS
0

Måste nog ta och skämma bort grisefisarna någon dag, med extra mycket gott :)

Mvh Felicia

Mariaairam
0

#8 Gör det du! :)

#9 Ska kanske testa ngt av det då! :)

#11 Gör det! ^^,

Igår gjorde jag en egen blandning. Och den verkade de gilla! :)
1 bit riven gurka
1 tärnad körsbärstomat
3 msk havregryn
2 msk linfrön
1 msk solrosfrön
(+lite vatten om det behövs)

Det gillade mina grisar iaf! ^^ Men man behöver ju inte ta tomat om man inte vill och så kan man ju även liva lite morot och ha i! ;)

idipidi
0

#4 Varje lokalavdelning bestämmer själva vad de vill köpa in. Saknar man något kan man lämna förslag till styrelsen.

Bästa godiset såhär innan gräset kommit ute tycker jag är att odla havregräs.

paronskrutten
0

Jo, havregräs ääälskaaar mina grisar :)

Helena

Tusselut
0

Nåt som mina marsvin älskar är kuskakli gröt, 2 mått kuskakli o vatten (en del marsvin vill ha mkt vatten en del lite) och riv i små bitar av t.e.x lål morröter eller gurka. i början ville inte mina grisar äta det men nu är dom galna i det =)

Mariaairam
0

#13 #14 Det kanske man ska testa! :)

Jag odlade alfalfagroddar till marsvinen, första gången jag gav dem det så slukade de alltihop. Men nu äter de knappt något utav dem.. :/

FeliciaS
0

#13 Okej :) Ja, havregräs älskar mina marsvin också!

#16 Samma här, med mina marsvin. Det är så konstigt….

Mvh Felicia

Mariaairam
0

#17 Jaa faktiskt. De flesta säger ju att marsvinen brukar gilla det.. :/

Creation
0

#18 De kanske kan bli trötta på det? ;) Min Maja åt jättemkt en gång, sen ville hon aldrig ha nåt mer :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

svampi
0

Bra sida

Mariaairam
0

#19 Ja det är klart att de kan tröttna.. Men de hade ju bara ätit den en gång så lite konstigt.. :S

#20 Jepps, den är bra!!

FeliciaS
0

#21 Ja, det är skumt…

Mvh Felicia

[julia&marsvin]
0

Här var jag lite uppfinnsingsrik och gjorde ett recept en dag när marsvin var på sitt allra matgladaste humör! http://www.kokaihop.se/recept/marsvinsgodis