Hos veterinären
Idag har Cayenne och jag varit hos veterinär Carola.
I måndags kväll på motionspasset i köket upptäckte jag att lillfröken bitvis hoppade på 3 ben. Blev väldigt orolig och vi undersökte henne efter bästa förmåga. Hon visade inte att det gjorde ont nånstans varken i tassen eller benet. Men hon ville inte stödja på vänster framtass. Mail till veterinären som hade fullt upp hela dagen igår men ringde på kvällen. Vi fick komma idag istället.
Cayenne fick mycket beröm för att hon var vacker,snäll och väldigt medgörlig. Första marsvinet någonsin hos Carola som talat om var det gjorde ont. Hon har förmodligen halkat på golvet och sträckt sig ordentligt i muskeln under skulderbladet. Varje gång Carola tryckte där sa hon pip.
Inget farligt alltså som väl är. Det kommer att läka och hon kan vara som vanligt i och utanför buren. Sjukgymnastik behövdes inte sa vet med ett flin.
Besöket tog en halvtimme med lite prat om dom andra grisarna med och kostade 250 kr.
Vad hon behöver göra nu är som på bilden. Ta det lite lugnt.
Vad bra att det inte var något allvarligt!
Jätte snällt marsvin du värkar ha ;)
MVH Lovisa och kaninerna.
Men pluttan då. ♥ Vilken tur att det inte var något allvarligare, och gud så fin hon har blivit. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Ja det var tur. Jag var nervös där ett tag. Hon är gudomlig den här lilla. Sååå snäll och söt ❤️
Känns skönt och läsa då batman reagerar exakt så som du skriver. Då behöver man kanske inte åka in och får hoppas på ngt liknande? Eller vad tror ni?
Det är svårt att säga. Jag visste inte vad hon hade råkat ut för men med den skadan var det troligast att hon hade halkat på golvet. Jag tyckte det var bäst att kolla upp det.