Unge eller Vuxen?
Hej! Ett utav mina marsvin gick tyvärr bort idag. Hon hade lunginflammation och gick på penicillin, men klarade det tyvärr inte. Nu är Muffin själv kvar, vi ska självklart skaffa en kompis till henne. Men frågan är kan man skaffa ett vuxet marsvin till eller måste det vara en unge? Hur ska man vänja dem med varandra? Finns det någon artikel om detta eller en bra sida att läsa på? Tacksam för svar! Mvh Olivia 🙂
Unge är lättare vad jag vet, dock aldrig behövt sätta ihop någon utan dom har kommit till mig i par! :)
Med honor brukar det inte vara några problem att sätta ihop olika individer i alla åldrar. Jag har satt ihop två vuxna och vuxna med barn och det har inte varit någon större skillnad.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Honor brukar kunna gå med annan vuxen hona också 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad tråkigt att ditt ena marsvin dog! Och lycka till med att hitta en ny kompis till det som är kvar. Jag hade nog försökt hitta en jämngammal hona, men du kan ju som sagt välja lite som du vill.
#4 det här är ganska onödigt (?) att påpeka men jag trodde att du skrev: jag hade nog försökt att hitta en JÄTTEGAMMAL hona xD
MVH Lovisa och kaninerna.
Hehe! En jättejättegammal hona kanske..? Minst åtta-nio år. :-D
Tack för alla svar! Vad bra att man kan försöka med en lika gammal hona. Det var tanken men visste inte riktigt. Tack igen! 🙂