virvel pet: växer deras päls?
Virvelpetar vet man aldrig med eftersom de är just de är pet, så beror ju på vilka raser som är i marsvinet 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Precis, eftersom att det är en pet så kan de bli både korthåriga eller långhåriga. Det kan vara svårt att veta när de är små.
de är ju inga långhåriga på hennes stamtavla. Om de nu spelar någon roll..
får la tvätta henne lite igen istället
Better than a thousand hollow words is one that brings peace
Om hon har den stammen som jag tror så har det kommit en del långhår därifrån.
hennes mamma heter Marsha's Pina Colada
och pappan heter Smoke on the water
Pina Colada, vilka är hennes föräldrar?
Marsha's prince och Curagao

Vi hade en långhårig virvel och hans päls var så tät att han inte kunde ha lång päls för att det blev svamp och klåda.
Okej. :) Då har jag inte koll. Pappan känner jag till, men inte mammans stam. När jag köpte min hona som är halvsyskon till din med samma pappa, så pratade vi om möjligheten att hon skulle bli långhårig, men det har hon inte blivit.
Nu när du har en långhårig liten gris så får du räkna med att pälsen växer hela livet och måste klippas.
Jag har oxo ett halvsyskon till din "virvelpetter", samma pappa. Han är ung ännu, ca 3 mån, och inte så långhårig, men uppfödraren sa att han kan komma att bli långhårig. Han har Rex-anlag fick vi veta.
Nu är jag ingen mästare på att bedömma, men jag tycker ju att Smokie själv är ganska långhårig. Vi fotade honom i tisdags, när vi hämtade Noggy.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Pina colada's päls är ungefär likadan som Jasmines, Så de blir nog att köpa en bra frisörsax .. så lite of topic bara älskar namen på alla Maritas maravin :) mitt andra marsvin har jag döpt till Belle (disney) och hennes pappa heter blixten mcqueen!! :) #10 Noggy föddes väl den 21/11?? För då skiljer det faktiskt bara en dag mellan honom och Jasmime :D
#10 Visst är han det! Min hona har dock inga långhårstendenser alls, precis som jag ville. Kan visa bild på henne vid tillfälle.

#13&14 oj vad fin hon är :-)