Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1122 ggr
[Kamillah]
0

Skrikande marsvin

Hej. Jag har ett litet problem, i form utav ett teddymarsvin.
Det är en kille på ca 1 ½ år nu, som helt okontrollerbart har börjat skrika hela tiden sedan 2 månader tillbaks.
Han har hö, vatten, grönsaker, mycket golvtid, en kompis, uppmärksamhet och ja allt man kan tänka sig att de behöver. (så detta behöver ej frågas om)
Han har även vart hos veterinär på koll och de hittade inget, han är normalviktig och frisk i övrigt.
Så fort man går in i rummet, han hör något ljud utanför rummet, han hör mig hålla på med någonting som ger ifrån sig ljud, såfort de får mat, vatten, städar buren, ja allting som händer runtomkring honom reagerar han på och han SKRIKER rakt ut varje gång. Det har bara blivit värre och värre och nu är det tyvärr en ohållbar situation då jag fortfarande bor hemma och det hörs över hela huset när han skriker så mina föräldrar har börjat klaga.
Sen så klarar jg inte av det heller, då jag får ont i öronen varenda gång och får huvudvärk av skrikandet.
De bor i mitt rum.

Min fråga är enkel: Finns det något sätt att träna bort detta eller är vissa marsvin så bara i personligheten?

chokladtassen
0

Han skriker för han tigger skulle jag tro ^^

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

Svarttusch
2

Skulle också tro att det är tiggeri och det enda sättet att motarbeta det är att inte ge vid tiggeri. Ge mat och grönsaker först när han slutat tigga. Annars märker han ju att det funkar att tigga ibland :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[Kamillah]
0

Självklart så ger jag inte honom mat och klappar när han skriker :)

cinderellaghost
0

Vet ngn som hade problem med sina marsvin för de inte kunde se ut frn deras bur. Vad har du förbur?

marsisen
0

mina marsvin skriker så fort jag prasslar med något eller gör ett ljud med munnen, men då är det för att de tigger🙂

animal power <3

[Kamillah]
0

En stor bur som även är öppen fram så de kan kika ut utan problem :)