Mina marsvin *bildtråd*
I söndags fick jag hem två underbara marsvinskillar. Peek-a-boo's Rob Lowe som nu kallas Gandalf, han är 4 år i Mars och är silveragouti/white och "Nidos" Aranco, som är 3 månader och är silveragouti/white. 🙂
Tack Eva och Emma för all hjälp och tack för pojkarna! Jag är så nöjd med dem! 🙂
Först ut är Gandalf! ❤️
Aranco! 🙂
Gandalf! :)
Aranco igen! :)
Båda tillsammans! 😃
Så fina killar :)
Vilka gullegrisar! 😃😊
//Med vänliga hälsningar Ida
Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎
Dem tackar! 😃
Vilka sötnosar! Är lite smått avis nu, har länge haft en liten förkärlek till bland annat den färgkombon… Jättesöta!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Dem tackar och bockar! 🙂 Ja jag älskar också denna färgkombon, de är så fina tycker jag! 😊
Kul att du är nöjd med Aranco och superfina bilder på dem båda! Men nu har du väl ändå glömt någon? 😎 Emma och jag har uppfödningen tillsammans och Aranco har vi båda fött upp. 😉
#10 Ja såklart Erika, förlåt mig, mitt misstag! Tack så mycket till dig med, och tack för burarna! 😃
Ååh vilka fina killar :)
#12 Tackar! :D
Nu välkommnar vi hem "Ethels" Nancy black/white och "Ethels" Elton Goldenagouti/black7white. :) Tack Jennifer för dem! :) Min mamma och min syster blev helt kära i dessa. Elton är min systers och kallas Olympus och Nancy är min mammas. Nancy är coronet och Olympus är Sheltie. 🙂
Olympus! :)
Nancy! 🙂
Lilla Olympus! :)
Sen har vi ju min lilla Aranco! 😃
"Det här är min morot…."
Förstår du det!!!???
Aranco vill visst inte dela med sig av sin morot! ;)
Aranco är en matglad kille, det är en sak som är säker. Morötterna och paprikabitarna ryker direkt! ;)
Gandalf tar någon tugga och drar sedan in moroten på sitt gömställe! ;)
Sen är det dags att posera framför kameran! ;)
:)
Tittut! 😃
#17 & #18 :D :D Haha!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Vad snygg Aranco är, han växer fint ❤️
Åh gud så söta grisar😍 Är nog lika kär i dom som du är🤪
animal power <3
#24 😃
#25 Ja visst är han! 😃
#26 Hihi dem tackar för komplimangerna! 😃
VAMPYREN Gandalf! 😮
Gandalf tyckte att paprika var gott! 😉
Öppen mun också! ;)
Nancy! :)
Nu sticker jag!
Nu när Nancy och Gandalf bor ihop så bor Aranco och Olympus ihop, det funkar verkligen jättebra! 🙂
Gandalf!
Vad för du matte? 😎
Nancy! :)
Tittut! :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En video på gullungarna! 😃
Nu välkomnar vi hit "Ekskogens" Eileen, kommer nog kallas Sally! :) Hon är de white. :) Hon är drygt 4 månader. :)
Samtidigt som vi hämtade hem denna tjej så kollade vi även på Evas marsvin! Vilka härliga lugna marsvin och så fint dem hade det! :)
Nyfiken tjej! :)
Nancy och Sally bor nu ihop, allt funkade jättebra. Satt även ihop mina tre hanar. Var ju beredd på att det inte skulle gå, men tur som jag har så har jag bra flockdjur. ;) Alla hanarna funkade ihop. Jag delade av buren så nu är den ena 80x80 och den andra 95x80 just för att det är tre hanar i ena buren. :)
Söta Sally! 😃
#44 ÅH gud sötaste bilden!! 😍
#45 Hihi! 😃
Så glad jag är att hon hamnade hos dig. 🙂 Hoppas allt ska gå bra nu!
Är det Eileen som är Arancos blivande flickvän? Jättesöt :)
Se upp bara med burarna sådär. Pojkarna hoppar lätt över om de vill!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#47 åh jag är så glad att jag fick köpa henne, tack!! 😊
#48 Ja, det blir nog så ja! 😃
Ja jag har satt dit mittenväggen ordentligt och så är den ju ca 40 cm hög och jag var noga med att inte ställa något som de kunde klättra upp på där. :) Men jag håller koll såklart! :)