Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 1543 ggr
dorisochlovis
0

Två små marsvin i himlen.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina älskade marsvin Doris och Lovis har idag vandrat vidare.

Då de matvägrade har jag försökt med allt, men det blev till slut omöjligt att få i dem CC och inatt dog min Doris efter en hemsk kväll av smärtor. Kramade om Lovis ordentligt imorse och funderade hur vi skulle göra med henne, då hon var piggare än Doris varit, men till slut kom vi till det svåra beslutet att låta henne somna in också, vi ville inte att hon skulle behöva lida så som Doris gjort.

Usch detta har varit en hemskt svår dag. Men nu vilar de under en tall ute på landet, med utsikt över solnedgången.

Vila i frid mina små vänner ❤️

[erikam]
2

Nej vad tråkigt! Jag skickar massor kramar till dig 🌺

Arecinium
2

Usch vad jobbigt! Lider med dig. Det är tufft nog att förlora ett marsvin, ännu värre med två på en gång. Det värsta är att man känner sig ansvarig oavsett hur exemplariskt man skött dem. Lägg inte skulden på dig själv för detta, jag är övertygad om att du gjorde allt du kunde för dem!

Min marsvinsblogg: http://tresmagrisar.wordpress.com/

Idakarrlsson
0

Usch da! *styrkande kramar*  <3

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Idakarrlsson
0

Usch da! *styrkande kramar*  <3

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Arinah
0

Det gör mig ont att höra att de somnat in. Men nu får de lugn och slipper all smärta. Stor kram till dig som verkligen gjort ditt bästa. Det låter som ett fint ställe de får vila på.

godisgrisen
0

Jättetråkigt.😭

Du har gjort vad du kunnat och det bästa för dina marsvin. De har inte varit friska men det är inte ditt fel med hjärtfel i bagaget så blir det så.😕Hoppas du inte blivit avskräckt och orkar skaffa nya marsvin snart. Du har haft äcklig otur med dina det är knappast så det brukar vara.

dorisochlovis
0

Tack alla 🌺

Kommer nog inte ha djur på ett tag… får se om det blir något mer marsvin i framtiden.

Ska försöka att inte känna ansvarskänslor, men det är svårt 😕.
Fy så hemskt det var att ta bort Lovis, kände bara "nej vad har jag gjort" när hon fått sprutan. Jag vet att det var rätt beslut, men tvivel finns alltid ändå. 

Hua vad tyst det är hemma nu. Och ingen som tjuter när man skär grönsaker 😕.

Marsvinsmamman
0

Usch så sorgligt! Många kramar till dig!

mrsLadybug
0

Usch så hemskt, beklagar verkligen! 😕