Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 442 ggr
estelleandersson
0

Blivit med marsvin

Jag har precis fått hem mina små grisar. Jag köpte dom på en djuraffär eftersom jag inte hittade virvelmarsvins uppfödare här i Skåne, på djuraffären sa dom att jag skulle vänta i en vecka ungefär innan jag började ge dom grönsaker eftersom jag antar att dom inte fått några där. Ska jag vänta så länge? Eller kan jag ge dom det tidigare? Dom ska ju ha grönsaker dagligen egentligen så det känns som en lång tid utan.

[erikam]
4

Nej ge direkt. Marsvin behöver dagligt intag av c-vitamin. Grattis till dina nya kompisar! 😃

Svarttusch
0

Håller med Erika! Ge du med en gång :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

estelleandersson
0

okej, så dom kommer inte bli dåliga i magen eller något?(:

[erikam]
0

#3 Nej, de kommer klara det fint 🙂

idipidi
2

Jag tycker att du ska ta det lite försiktigt och inte vräka på med grönsaker då de förmodligen aldrig smakat grönsaker förut, så att de inte blir dåliga i magarna.

Svarttusch
0

#5 Vilken tror du är den "snällaste" grönsaken att börja med? Kan tänka mig att vitkål inte är det? :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

emmaaslund
2

Man ger ju aldrig några enorma mängder, oavsett om de är vana eller inte :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

idipidi
0

Nej, men jag skulle introducera väldigt försiktigt och inte börja med kålsorter t.ex.

estelleandersson
0

men paprika, är det bra?

Frida B
0

#9 också väldigt mycket c-vitamin. Du kan ju börja med lite gurka och sallad. Även morot och broccoli har jag för mig är lite mildare :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

estelleandersson
0

jaha okej, tack så mycket(: