Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 480 ggr
dragonstar
0

Marsvin med katt?

HUr funkar det att ha marsvin och katter tillsammans?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Hanna
0

Vår katt var livrädd för marsvinen. Så länge inte katten kan komma åt dem bör det inte vara några problem.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Nelley]
0

Min syster hade en katt och ett marsvin och hennes mamma(halvsyster då) fick ett ryck eller nåt och la dem i samma rum och lät dem va där i en halv dag typ:) ,när hon öppnade och släppte ut dem så hade dem blivit bästa kompisar och sprang runt och lekte:D det här var ca15 år sen så jag såg det aldrig själv och dem är ju döda nu men man ska aldrig säja aldrig:D är dock såklart inget jag rekommenderar men men,.. det kan ju gå som det vill:) Och om jag var du skulle jag hålla dem isär;)

[heda23]
0

Jag hade marsvin och katt för mer än 15 år sedan. Marsvinet var vuxen när kattungen kom till oss (bokstavligt). Katten förstod aldrig att marsvinet är bytesdjur, men marsvinet var jätterädd för katten. Därför var dörren till mitt rum alltid stängd. När den hade av misstag öppen hittade (varje gång) katten i marsvinshuset, marsvinet på huset dödsförskräckt.

Jag anser att visst kan man ha både katt och marsvin. Men åtskilda.

dragonstar
0

okej =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Fridaaaa
0

Vi har 2 katter och 6 marsvin, fungerar utmärkt här. Såklart aldrig obevakade tillsammans.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

marsisen
0

Har två katter som äter hö tillsammans med våra marsvin:) (fast hö får katterna bara tugga lite på ibland) Vi har en till katt som är ca ett halvår gammal, han tycker att det är väldigt kul att leka med dom.. Och det får han förstås inte. Så man måste ju ha koll;)

animal power <3