Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1625 ggr
Twili
4

Påminnelse om Sommaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I år, när solen är något av en ovanlighet och både människa och djur känner saknaden efter värmen,lyckan och ljuset den skänker - då känner jag att det är dags att vi måste få glädjas åt den igen.

Denna tråd tycker jag vi fyller med våra härligaste sommarbilder!

Gärna marsvin, men har du även en annan sommarbild som du bara måste dela med dig - gör det! ☀️

Mitt första sommarbild är på ett marsvin som inte längre är med oss, och tyvärr bara fick uppleva en sommar. Men bättre sommar kunde han inte ha fått, de fick vara ute nästan hela tiden och äta sig mätta på härligt gräs dagarna i ända.

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Twili
4

Som uppfödare har man tagit det tunga ansvaret och valet att avla på sina käraste. Om allt har gått bra så får man ta del av något speciellt, de första stegen in i en ny, grön värld.

Twili
3

Inget marsvin på bilden, men dem skulle man ju inte se ändå om de traskade omkring på detta vackra fält.

Twili
3

Inte bara i sverige som sommaren är slående vacker, här har vi Holland 2013, nära Amsterdam.

Twili
2

Ett hav av grönska, perfekt marsvinsgräsplockarställe.

Twili
3

Är man ett litet marsvin så försvinner man lätt i gräset.
Nu har jag delat med mig av mina bästa sommarbilder ☀️

Tex&Tillman
3

Bjuder på en bild på världens bäste missekatt Luna ❤️ Tog med henne på en utflykt i skogen och hon älskade varje sekund av det 🙂

godisgrisen
5

Sommar.

Frida B
0

Har massa sommarbilder, men inte på den här datorn… Tassar in här så får jag lägga upp bilder sen! Underbara bilder ni lägger upp, man längtar verkligen till sommaren nu..

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Misarn
0

Åh vilka härliga sommarbilder, längtar sönder till sommaren!

Linnea1990
1

mys i gräset

marsisen
2

Åra, alltid matglad😍

animal power <3

marsisen
2

sockersöt😊

animal power <3

marsisen
1

Tre vänner som alltid håller ihop! Olivia som är i mitten bor tyvärr inte hos oss,  utan hon bor hos grannarna en våning under oss!

En liten historia om Olivia.❤️

Vi vaktade henne i åtta månader, mamman till barnet som hade marsvinet bestämde att vi skulle få Olivia, för "Barnet" (nämner ej namn) kunde inte ta hand om dom! Hon tröttnade snabbt på marsvin, och märkte inte ens att hennes ena marsvin var sjuk som hade tappat all päls och kunde inte ens äta. Tyvärr somnade hon in:( 

Dagen innan julafton kom "Barnet" upp och hämtade Olivia.. Vi blev jätteledsna såklart, eftersom vi älskade henne över hela vårat hjärta:( Marsvinen blev jätteoroliga, precis som oss. Det var då allt hände med Kim osv.  (PS Vi är 13 år)

En dag lånade vi upp henne, smal som en pinne, man kände varenda ben på henne, ögonen var variga.. Hon fick träffa sin älskade vän Polly som slickade rent Olivia.😕

Så sommaren blev underbar, bättre än julen😐

animal power <3