[OT] Marsvinsspelet
Den andra tråden om marsvinsspelet var så himla lång, så jag startar en ny =)
Det har ju nyss varit omstart, nu dax för omgång 7… vilka spelar även denna gången, och vilka raser har ni valt?
Mina konton heter Coppermine och JumJums, och jag kör vidare med abessinier.
För er som inte vet vad marsvinsspelet är så kan ni kika här…
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
jag börjat med????
?????? sheltie som förut
hur börjar man en "uppfödare"?
NOlife whiteout pets <3
Men den funkar ju inte så hur kommer ni in och spela? Det står ju att sidan är tillfälligt nere.
alltså förut när det gick men inte nu!!!
såhär står det just nu på sidan:
Tillfälligt nere
Marsvinsspelet är tillfälligt avstängt p.g.a. en bugg som påverkat användaridentifieringen. Spelet kommer förhoppningsvis upp igen inom någon dag när problemet är identifierat och löst.
Det finns ingenting som tyder på att någon har kunnat komma åt t.ex. databasen, så all användarinformation bör vara säker.
så att alla vet :)
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Jag tänker fortsätta föda upp Teddy tror jag,
gjorde det förra omgången också, vilket var min första omgång! :D
mina konton: Zafej och Fejhn !
marsvinsspelet har hackat, därför fungerar det inte längre.
Jag tänkter dock inte vara medlem längre tänker inte riskera något :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag heter "Rainflowers" och "Skinny Queen" :) Föder just nu upp Skinnys , men kanske kommer byta ras. Får se hur jag gör ;) Längtar verkligen tills spelet fungerar som det ska igen så man kan logga in :)
#7 Sus nekar bestämt att det ska vara hackat eller några användare som skulle ha fått sin information utgiven/funnen står det ju, men …. varför var det flera användare som fick besök och blev av med marsvin precis innan sidan stängdes ner ??
Jag var inne på "hackarens" sida och kollade innan spelet stängdes ner. Verkade vara ett sorts skämt, hon kallade sig Kidnapparen och "kidnappade" marsvin från inloggade användare och skrev att h*n ger tillbaka marsvinen om hon får 1000 kr eller lösenord. Verkade mer som att h*n hade tråkigt än att h*n var ute efter användarinformation. Jag tror att h*n kanske hittade och utnyttjade en bugg som gjorde att h*n kom in på andras sidor.
aha, ok.. hehe… kidnapparen det var ju ett fint namn..jag råkade ju komma in på en annans sida när jag surfade runt i går fm, ska inte berätta hur jag gjorde. Men jag tror att jag har gjort samma sak tidigare, utan att jag fått ändrad inloggning. … så det känns som att det blivit ett kryp hål på något sätt. Det var alltså en inloggad spelare typ på spelet ??
Vet du om sus vet om detta du berättar om #10 ?
Jag vet inte om hon vet, men jag tror det. Blev varnad av Lyxiga_Klubben om att det var en medlem som gick in och sålde inloggade användares marsvin och att jag inte skulle ge bort 1000 kr eller lösenord. Bl. a. hon och festispraline hade fått sina marsvin "kidnappade" + lite random användare.
Jo jag vet att festispraline blev av med dem, men hon kanske blev av med dem en gång till då på dan ? På natten hade ju alla hamnat på omplaceringshemmet oförklarligt.. Ja det var nog Lyxiga _klubben som varnade mig också när jag loggade in snabbt på eftermiddagen.
Ja, hon blev av med dem en gång till. Misstänker att det kan ha varit samma person som skickat dem till omplaceringshemmet på natten.
Nu fungerar marsvinsspelet igen! =)
fungerar inte nu får förbjuden tillgång till sidan på det eller något sådant som meddelande fungerar det för er andra?
Nej, det fungerar inte för mig heller :/
det funkar för mig nu, har startat min uppfödning m.m. men en fråga? om man köper de odöpta, kan man icke ge de namn!?! har köpt en å det e så trök utan namn på den :O
NOlife whiteout pets <3
spelet är uppe och funkar nu!
18 - förstår inte vad du menar? är ju bara att klicka "namnge" och ge marsvinet ett namn? alla som inte är namngivna heter "odöpt".
#19 hittade det nyss xP blinda jag såg inte haha :P
NOlife whiteout pets <3

Åhh! På lördag är det dags för omstart igen. Ska bli så kul! Vilka spelar fortfarande? Jag heter Coppermine där inne och har denna omgång fött upp abessinier. Blir nog såna nästa omgång också tror jag.
Nej inte redan!!
Jag startade igen efter ett lååångt uppehåll, heter Stirrup och föder just nu upp rex, mestadels i färgen orangeagouti och kom faktiskt så långt som till 87p med egna uppfödda djur, något jag aldrig tidigare lyckats med :-P
Så jag ser nog ändå lite fram emot en nystart så man är med redan från början :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Började nyss (har haft några konton innan, så har startat upp ett av dom igen) och jag ska föda upp crested :) Jag heter melvinmimmi
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Idag har det varit omstart av marsvinsspelet! :) Vilken/vilka raser tänker ni satsa på? Jag kommer satsa på skinnysar som vanligt. Har fastnar för den rasen ;) Mvh Rainflowers/Skinny Queen
kommer försöka satsa på self!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Satsar på rexar den här gången :)
Jag kör på med rexar även denna omgång :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ha ha ahaa nu ska jag vara med för första gången. Fattar inte mycket men har lyckats köpa/fått fem marsvin och anmält några till en utställning. Matat dem har jag också gjort. Pengarna är helt slut men två är till salu så kanske får jag nya pengar men hur hittar någon dom då? Ja ja det löser sig och lite kul hade jag.
Ja just ja selfar ska jag föda upp men lyckades få tag på en skinny och en teddy det blev ju fel så de säljer jag.
Jag heter Skata.
#29 Heter du godisgrisen även på MS ?
Har du röstat på frågan på första sidan ? Då får du 5oo extra, samt har du två konton kan du ta och koppla ihop dem, då frå du totalt 5000 att jobba med från början.
Tips två mata inte ner alla marsvin, bara de som ska paras bör ligga på 8 vid parningen för att födas med 10. De du vill behålla ser du till att de inte ligger över 19, har de 20 så går de över till omplaceringshemmet nästa natt..

Är det fler som inte kommer in? Får upp inloggningsidan men därefter tar det stopp.
#32 Jaha nu var jag inne för första gången och öppnade två konton. Jag kom in.
Nu blev jag pank. Hur lång är en vecka i spelet? Vill ha nya pengar så mina låssasmarsvin inte svälter.
#33 du kommer inte kunna mata ner alla marsvin i längden bara vänja sig du får 1000 kr varje vecka ifrån banken på måndagar som måste hämtas samma vecka. Ms fungerar nu igen :)
Men äsch då! ;-) Får hoppas folk köper mina salu djur då så får jag pengar.
Hur lång är tiden i spelet i övrigt? Hur lång tid är ett speldygn i verkligheten?

Ett speldygn är en månad. Om du vill offra riktiga pengar kan du köpa 7000 spelpengar för 20:- Det hittar du under länken Extra.
#36 Det har jag sett men tycker det är lite fusk. ;-) Eller så behärskad av speldjävulen vill jag inta vara…
Tack då vet jag hur fort mina kära växer.
Hur fort äter de upp sin mat? Behöver jag vara orolig för helmatade resp. halvmatade marsvin?

Det dras en mat per dygn…
#38 Puh!
#39 vad har du för använda på ms godisgrisen
jag har samma namn där vad har du valt för ras att ava på?
jag har en fråga : när man ska köpa ett marsvin … måste man söka på ras och färg ? (=
nej det behöver man inte ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
för jag hittar inte sök knappen XD!
var hittar man djuraffären? när jag kolalr på marsvinen i till salu kategorin så ser man att de köpts ifrån djuraffären, men var?
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
såklart att när man precis frågat så hittar man
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
hur föder man upp marsvin ?
hur ska man göra för att söka på alla marsvin i säljes sökningen ?

klicka på länken Marsvin till salu. Allra längts upp har du två länkar, Till Djuraffären eller Importera ett marsvin

först går du in på marsvin till salu sen ovanför de du söker så står de djuraffären =)
ok , men man kan ju sälja marsvin … så hur köper man från andra uppfödare utan att söka på en speciel ras och färg .
För att få upp de andras till salu djur, så behöver du skriva 0 istället för 5 i hur många gånger djuret har varit utställt annars får du inte upp några djur. Ändring den här omgången.. borde stå lite info på den sidan efter ändringen..tog ett tag innan jag såg det också ;)
tack! men hur köper man nu då ? :p

Ni kan messa frågor direkt till mej på marsvinsspelet, Coppermine, så slipper den här tråden bli så himla lång :)
Skulle nog rekommendera att pröva lite själv, :) och läsa all info du kan hitta på sidan och sen fråga..!
#40 Jag har två. Skata där föder jag upp selfar och Starbar där föder jag upp nonself agouti. Hur förvirrad som helst är jag även om jag hittat mycket nu å jag fattar det mesta tror jag. Kul det här. Vadheter du själv Aristarcos? Vad föder du upp?
#53 Vad har du för raser? :-)
#55 Aristarcos och Arista :)
Blanco är jag och föder upp shelties som vanligt 
För er som missat detta och er andra också så är det strax omstart på marsvinsspelet!
Rekomenderar varmt att spela det är lite farligt bara… beroendeframkallande liksom.😉
18/11 på måndag är sista dagen på denna spelomgång. Antar att den nya börjar samma dag. Kul att vara med från början.
Länk till spelet finns i trådstarten.

Det ska bli kul med omstart…har fortfarande inte bestämt mig om vilken ras det blir…men det lutar åt roliga färger på nonselfar…tror jag 😃
Ja fy så taggad jag är! Jag har bestämt mig. Kör satiner på ena kontot som förra omgången. Det gick ju hyfsat den här gången ska det gå jättebra hade jag tänkt. På andra kontot ska jag köra choklad i self och nonself dalmatiner. Antar att det är smartare att köra samma tema på båda kopntona och sammarbeta men jag tycker att det är så kul med två olika tänk i samma spel. Ska bli kul! Kan knappt vänta!😃
Jag skaffade marsvinsspelet igår, heter chokladtassen
Föder upp coronet :o
Checka in @gnagarboden på instagram 

#61 det är ju omstart i morgon, så då blir du av med alla pengar och marsvin, och får börja om 😕
#62 Det spelar ingen roll, just nu håller jag på att lära mig alla saker 😃
#61 Det är ju jättesmart att gå in och testa och öva lite. Du får snart nya marsvin och pengar vid omstarten. 😃
#64 Japp, så jag tänkte :)
Vad händer om man sätter ihop 2 konton?
#65 Om du har två konton på samma dator blir de på något sätt kopplade till varndra automatiskt. Det är bra för då kan man skicka mrsvin mellan kontona och köpa marsvin av sig själv och på så sätt föra över pengar. De flesta kör samma ras på båda kontona och skickar sina djur fram och tillbaka det kan vara bra när man ska planera kullar mm. Att ha två konton är dubbelt så kul.😉
Längst ned på marsvinets sida finns några funktioner där man säljer djur och kan föra över till sitt andra konto mm.
Ska försöka spela igen! Nu var det länge sedan, hade till och med glömt av detta spelet… :o Blir förmodligen Selfar denna gången, ingen specifik färg.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Klockan 18.00 19 november startar det om. Så kul det ska bli!😃

Ja nu är det nära!
Ja.
Varför visas inte vissa bilder på marsvinen? :o
#71 För att endel udda varianter ännu inte finns på bild.
Det får bli Shelties den här gången! Skulle inte ha ork att rulla och ställa i verkligheten så då blir det bra i datavärlden ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Finns coronet i choklad, lilac eller creme i bild ?
#74 Jag vet inte egentligen men det tror jag det är hyfsat vanliga färger. Det är mest virvlar och lite udda färger som saknas. Det finns någon funktion där man kan söka djur har jag för mig där kan man se. Minns inte hur just nu.
#75 Okej skulle vilja föda upp choklad men hur ska jag få den färgen?
Hur kopplar man 2 konton? Ny på det här, lagom till 10:omgången de jag 😃
~Some of my best friends, never say a word to me~ 
#77 Om du startar två konton på samma dator så kopplas de automatiskt. Man kan inte koppla fler än två.
#76 Vänta tills det dyker upp en choklad eller annan chokladbaserad färg och köp den. Senare då du ser stammen på djuren kan du para marsvin som har chockladföräldrar då kan du få choklad. Det fungerar genetiskt precis som i verkligeheten.🙂
#77 under inställningar :) på båda kontona..

Det blev nonselfar för mig den här gången Coppermines/JumJums.
Lyckades få en skaplig totalplacering i förra omgången iallafall…
Totalt nr 42
Satinsheltie nr 3 och Sheltie nr 10 😃
The Love Thief (coronet) kom 1/10 Cert på första utställningen :D
Vart 17 får alla marsvinen ifrån!? Och pengarna!? Jag har typ tre marsvin än så länge, och hittar inga i den rasen jag vill föda upp som är till salu.. self..
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#82 jag har selfar till salu;)
#83 vad heter du? :o
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#84 marsvin-90 o marsvin-900 ;)
#85 såg det :p
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#86 Ja hoppas mitt tips hjälper dig nåt =D E inget ja brukar dela med mig ;)
#82 Jag får inte heller tag på vad jag behöver men med tiden får man bra marsvin. Tålamodsprövande spel det här. 😃

#88 Jag som tycker de e enklast o få tag på marsvin de första dagarna av omstarten :P
#89 Ja fast de är så dyra nu i början att man inte kan köpa de man vill ha. Det jag menar är att man får ha is i magen och ta tillfällena när de kommer. Kan vara irriterande men gör spelet lite mer spännnde. Fast jag håller med dig #82 att det inte finns selfar till salu. Jag vill köpa selfar helst honor i chocklad eller beige och har inte sett en enda trots att jag varit inne och letet pinsamt ofta. Har bara hittat en enda chokladbaserad släthårshona att köpa överhuvudtaget. Det är som på riktigt de marsvin man vill ha finns inte alltid att få tag på.😉

#90 Jag sålde en self choklad hane iofs i förgår. Om man gör som mig så är de inte så dyra fått tag på 9 avelsdjur i crested och 2 svarta selfar, 13 nonselfar, 4 skinnys + 4 marsvin till och då har ja ändå sålt 15-20 marsvin 😉 Jag har inte köpt några spelpengar alls 😃
#Humpf… hur gjorde du det? Så många har jag inte fått! Har nu 8 satinavelsdjur som jag är nöjd med och lika många nonselfar som jag inte i alla fallen är nöjd med. Har sålt fler än tio. Tror jag budade på din chokladhane men du ville tydligen inte sälja till mig. ;-)

#92 Hemlis ;) Nä men de e rätt så enkelt om man bara tänker efter precis som o köpa aktier typ haha. Jo såg de va nån som budade men strax därefter så va de en som köpte den till de priset ja ville ha ;) E ju bara ett spel så då får man ta till alla knep man kan 😃
#93 Såg att han var borta och anade att det gått till så.😃
Vad betyder dom små röda rosetterna som dyker upp efter marsvinens namn? :)

# Rosetterna betyder att marsvinet är bäst i sin färg i sin ras. Rosetten försvinner om något annat marsvin får högre poäng.
Alla marsvinen utom 1 fick rosetter :P

5/11 av mina fick rosetter 😃
3/6 :D
Tycker det är dåligt med coronets.
Har bara 4, men kommer bli fler om ''2 månader'' 😉
Jag har Shelties på ena kontot och abbesinier på andra kontot :) Det fick bli vad jag fick av djuraffären. Just nu är det "dödläge" tycker jag, alla säljer sina marsvin dyrt för det finns mer efterfrågan än tillgång, men snart föds det ju lite bebisar, då hoppas jag priset sjunker ;)
En fråga bara, jag har aldrig spelat klart en omgång utan tröttnat efter ett tag. Dör djuren någongång? Eller har man kvar dem för alltid (om man nu inte säljer eller ger till omplaceringshemmet)?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Oj, finns det kvar? :-o kul! Spelade detta spel mycket förr :-D
#101 Om du inte ger dom mat *20/20 hunger* så tar omplaceringshemmet dem

#101 när marsvinet uppnår 21 i hunger hos dig, så går det automatiskt till omplaceringshemmet. Väl där stannar det tror jag 3 dygn innan det pensioneras och är borta för alltid i spelet…kan man väl säga att det dör..
Men jag kan ju inte svälta de stackars grisarna :( Men då förstår jag i alla fall. Tänkte att det måste bli många gamla marsvin annars :P
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#105 tror annars att du kan skicka dom till omplaceringen när dom är tillräkligt gamla faktiskt :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

när dom är 49 månader kan man pensionera dom…och dom försvinner då ur spelet….
Wie!!! Min hona fick en choklad/vit kille! 😃
Men The Love Thief heter numera ''SCH'' i början av namnet, vad menas med det?

#108 Det betyder att han blev champion =) När de fått 3 cert på utställningen så blir de det. =)
#110 Ja du. Denna omgång bara en men förra… det var knappt rätt sorts päls på en enda och snopp på alla. Man kan verkligen bli överraskad. Nu är jag istället riktigt nöjd med första kullarna. Fick båda könen också och vissa har bra poäng och andra har rätt färg..
#108 Åh det ju det man vill få! Lyckliga du. Jag har ingen ännu.
Kul nu är det igång på riktigt. Önskar bara jag hade fyra konton till.😉

#112 Jodå de e jag de =D Kan de ha varit en Self svart ja köpte av dig? ;)
#113 Svart var hon, men self tror jag inte.. ;)
Ingen som har en satincrested hane till salu? 🤪
Annars blir det inavel bland mina och det vill jag ju inte 😃
Fick fram 2 fina marsivn i senaste kullarna, en sheltie och en satin crested. Både fick varsin cert på första utställnigen 😃
#115 jag har inte satincrested, men jag har en sheltie och en self choklad 😎
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#116 Sheltie kör jag också på 😉
#117 har en till salu, bara så du vet ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Skulle vilja ändra namn på mitt ena konto, men såg att det inte gick så nu undrar jag, går det att radera ett konto på marsvinsspelet??? 🤔

Kontakta sidans admin så kanske de kan göra något. Men är det bara uppfödarnamnet du vill ändra så kan du göra det på inställningar.
Massor med coronettar till salu! :) 300-400 kr
Hur går det för er?
Själv går det dåligt, får inte sålt på mina coronettar
Marsvin ligger ju ute för 1 kr
Har iallafall 3 buffagouti! :D
Jag har inte fått någon champion ännu lite surt då de har fått flera cert men ett par i var liksom. Annars så går det hyfsat bra. I natt blir det kul då kan jag planera flera kullar på båda kontona längtar till midnatt.😉
#123 Varför just inatt? :o
#124 Det är rätt många bra ungdjur som vuxit till sig lagom. Vid midnatt laddar det om och jag orkar inte vänta utan ivrig som jag är gör jag det direkt.😉
#125 Haha, smart! 😃
Ingen som vill köpa coronettar billigt?

#126 Beror på vad för gener de bär på. Har de lämnat merino/rex/crestedrex så ja kanske att intresse finns :p
Detta måste jag testa! :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#127 Hehe, tyvärr bara coronet i stamtavlan.
Men jag har parat en choklad/golden merino och en svart merino :)
Har massa selfar och nonselfar till salu på båda mina konton nu! Eventuellt en skinny!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Är medlem där och äger några marsvin och vill gärna para några av dom men de är inte stora nog
Varit medlem där förut men blir alltid uttråkad då jag inte lyckad få några "bra" marsvin (utställning) :p

#132 Luckylapine.com är kanske mer din stil av marsvinsspel då :p
hej, jag heter denaknaprinsarna på marsvinsspelet och har för tillfället 3 skinnys till salu, för 100 kr
mvh slemmis

Min finaste hane (färgmässigt) är skinnybärare. Så surt. Men behåller honom ändå, men lär få massor av Skinnys i framtida kullar.
#135 haha samma här, min bästa hane över huvud taget är skinny, vars föräldrar uppenbarligen är skinnybärare, men vet inte vilken…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
nu har jag några fina crested för 100 kr. föräldrarna är skinny och coronet
coroneten är crested bärare. och snart får jag coronet bebisar och skinnysar😃
mvh slemmis
Har massa olika raser :D
Ska nog dock välja Nonself och crested
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Säljer alla coronettar eftersom jag byter ras till merino, ska föda upp lilac eller svart merino :D
Har svårt att sälja dom jag inte ska använda eftersom jag har lite planerade kullar nu också :)
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Säljer nästan alla marsvin som inte ska användas i aveln nu
#141 Vad heter du på msp? :)
Moppie
#130 Vad heter du på msp? Är intresserad av nonselfar :)
Ingen som säljer en fin Nonself tjej med färgen silveragouti himalaya?
#144 mitt till salu konto heter melvinmimmi men har även några till salu på mitt andra konto (melvinmimmilufsen) också :) föddes en kull agouti imorse!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#145 Då ska jag försöka hitta dig :)
Är Nonself och Self samma sak??
#147 Nonself är flerfärgat marsvin (t. ex black/white) medan self är enfärgat marsvin (t. sx white) i övrigt är de lika.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#148 Okej :) Lite ny du vet ;)
#149 Alla är vi nybörjare i början :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#150 Någon gång måste man ju börja 😃
#133 är medlem där. Förstår dock ingenting? o.o Är folk mest intresserade av döpta eller odöpta djur eller spelar det ingen roll? :p
#152 Jag bryr mig inte om dom är döpta eller odöpta :)
jag har bara 4 kr kvar. jag har många 79,3-8 till salu skinnysar och en 80,3 crested. snälla kan nån köpa nån av dem små sötsnosarna
mvh slemmis
Säljer 4 Teddy bebisar för 70 kr :P + en rex bebis
och även vuxna rex för 100 (men kan sänka bara nån köper xD)
Kan man föra över kr mellan kontona?
Har en nonself svart himalaya och en satin svart himalaya till salu. Trodde jag ville börja med dom men gick över till skinny. Har även en self och två nonself (svart, svart/vit och choklad/vit) till salu då det blev en liten överpopulation med en testparning. Är ny på spelet jag med. :)
Heter Cahira där.
Är det mitt internet eller är marsvinsspelet väldigt segt just nu?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
^ för mig är det normalt.
Satt i en kvart utan att någonting hände så började undra, då iFokus och facebook funkade galant ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hm kanske var nån tillfällig grej då. :)
10 minuter kvar tills jag får se min bästa hanes resultat, kan knappt bärga mig! Någon annan som sitter uppe nu?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
JAG
Imorgon åker en del marsvin till omplaceringshemmet Så vill ni ha coronet köp :D Buda får ni också göra
Min bästa hane fick 80.5 lite surt då han fått 80.1 p :(
Min bästa hane (egenuppfödd dessutom) gick ner från 81p till 80,9p… Bläh. Och fick ingen titel heller… Hoppas på bättre resultat nästa gång!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Förstår inte riktigt det där med utställning men ändå :P
#167 ju högre ett marsvin får, dessto bättre :p
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#168 Haha 😛
Vilken dag uppdaterar sig banken för ny vecka? Måndag?
Måndag. Eller efter midnatt rättare sagt.
Nu har jag fått ca 5-6-7 kullar och de flesta kommer säljas på mitt säljkonto; Moppiethabest
Det är av rasen Nonself , Self och Sheltie
Alla kommer vara odöpta, Och kosta mellan 100-500 kr
Det har inte gått lång tid och jag har redan tröttnat, som vanligt haha xD
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Haha,
Har inte spelat sedan omgång 6, och de gick de asbra!
Denna gången började jag efter alla andra, men fick första certen i förrgår. Hoppas jag kommer ikapp, vill inte köpa in för mycket. Kör på mina egna avkommor, mycket roligare.
Heter Polly98, avlar på teddys :)

Jag har inte spelat sedan 2009, men kunde inte låta bli att hoppa på det denna omgång. Heter Mosie_Sassa (och har även kontot Sassa). Föder främst upp svarta selfar, men det blir lite lilac och choklad (kanske även beige längre fram) i kullarna och är de fina så stannar de kvar trots att de inte är svarta. Har rätt många till salu och har satt höga priser, men det går bra att buda om man vill.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Vad går marsvinsspelet ut på?
Varför står det t.ex 80 P på vissa men andra står det (80 p)?
Marsvinet har sina poäng inom parenteser tills dom blivit utställda 4-5 gånger då försvinner parenteserna.
Detta p.g.a. att ett marsvins poäng kan ändras, inte särskilt mycket men t.ex. 79,8 kan bli 80 p och 80,9 kan bli 81,1 :)
Har en del teddysar på säljkontot: mosquito4ever, kommer inte ha kvar dom så länge, så köp nu om ni vill ha ;)

#135 Båda ;P Recessivt anlag - båda föräldrarna måste vara bärare för att de ska få skinny.
#152 Tar ett tag att lära sig sidan men alla är hjälpsamma där och det finns massor av hjälptrådar i forumet. Samt väldigt många svenska spelare. Gille, Acro och Kyla äro aktivast av de svenska luckylapine spelarna.
#156 För över ett marsvin du har satt till salu från ditt ena konto som du har pengar på till det andra kontot som ska få pengarna och köp det från det kontot som har pengar.
För varje utställning som går får mina marsvin sämre och sämre resultat i utställningarna, någon som vet hur det kommer sig eller är det bara en slump tro? Kan det ha med hur många kullar marsvinen får?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#183 det e för att det föds bättre och bättre marsvi.n hela tiden
är det bara jag som tycker att tråden börjar bli vääldigt lång?
har fortfarande massa skinnys några crested och några virvlar till salu. jag går med på dem flesta buden!!
mvh slemmis
Någon som vet om man kan ångra parningar? Råkade trycka fel, så råkade para far med dotter.. Dumma datormus..
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#186 Tror tyvärr man inte kan det :/
#187 synd… Urk, aja. Tur att det inte är på riktigt!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#188 Haha, ja. Tänk om man råka sätta in fel marsvin 😃
#189 haha det hade varit riktigt jobbigt!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

#183 Rensa ut sämre marsvin allt eftersom, precis som #184 skrev så föds det bättre marsvin hela tiden. Om du har typ 10 djur du ställer ut, sälj 2-5 av de som fått sämst poäng, avla de som fått bäst poäng (antingen med varandra eller något likvärdigt) och ställ ut deras ungar.
Bryr ni er om inavel? :o

Försöker undvika det, eftersom för hög COI ger dödfött.. Med min avelsteknik så brukar det inte bli så mycket inavel. Dessutom har jag alltid dalmatiner och/eller roan så då måste man ju avla ut det så det blir lite omrörning i grytan på grund av det.
På LL struntar jag fullständigt i inaveln men det är inte heller skadligt för dem att inavlas där (och dalm x roan parningar dödar inte heller).
Merino till salu! 100 kr styck eller buda :)
Är det nån speciell färg som man helst vill ha? (Dåligt förklarat.. xD)

#195 Nej, det är induviduellt. Vissa avlar för att ha det bästa marsvinet av den rasen i den färgen - vilket kallas BIRF (Bäst I Ras och Färg). Andra avlar på en ras i en specifik färg de gillar allra mest. Andra avlar bara på bästa (eller sämsta) marsvinen i sin ras och då blir färgerna vad de bästa djuren har för färg (efter några generationer blir de ofta väldigt homogena).
Vad tycker ni är vettigt pris för en teddyhona (80,3) Och en teddyhane (80 p)? Just nu säljs honan för 135 och hanen för 50
#197 Jag får inte ens sålt 80,3 poängare för 50 kr

#198 upplever också att det är supersegt med försäljningen just nu :( Jag hade en SCh crestedhane till försäljning för 100:- som slutligen gick till omplaceringen….
Jag gör en fuling och skickar försäljningsmejl till dom som har rasen jag säljer och som inte skrivit att den inte vill ha försäljningsmejl. Får faktiskt lite sålt på det sätter!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#198 nää sänkt till 50.. #200 smart! Vad ungefär skriver du? o.o ingen aninf vad jag ska skriva… xD
Tycker det är värre att hitta något att köpa! Jag vill köpa bra djur men det finns inga som passar. :-( Däremot säljer jag då och då.
#202 jag tycker köpa är ganska lätt ^^ Jobbigt när jag föder upp massor utan att tjäna pengar på det… Måste skänka alla till omplacerings grejen..
#202 då får väldigt gärna köpa av mig, melvinmimmilufsen heter jag 😎 har iof mest 79 och 80 med någon 80,4
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har väldigt fina djur på minst 80.3-4 till salu 😃 Oliviahack och Saad heter jag.
#202 Satiner över 81p. Self choklad och nonself choklad dalmatiner över 80,8 är intressant. Har du det så köper jag gärna.😃Fast jag har inte så mycket pengar just nu så de får inte vara dyra heller.😉
#303 Fast man ska väl inte tjäna pengar i marsvinsspelet det är ju poäng man ska samla eller få till roliga färger eller teckningar på sina låssadjur. Pengarna är ju bara ett verktyg för att man ska kunna göra just det.🙂Jag sätter ut alla som jag inte använder i avel till salu om någon köper är det bra men om ingen köper så gör det inget. De sitter där för att jag lättare ska se vilka som jag använder de som är till salu är blåmarkerade och matas inte. Vissa har alla saludjur på ett vist konto för att hålla isär dem men jag kör olika teman på mina konton så jag väljer att markera de jag ine använder med en blå rand= till salu.
#206 Nä men jag är knäpp och vill ha peengaaar! xD
Parade 2 Abessinier och fick en Self och en Crested, ska det vara så..? o.o (Kan absolut ingenting om marsvin.. :3)
#207 Då finns de antagligen andra raser längre bak i stammen. Råkade köpa ett sådant marsvin och blev arg på mig själv när jag inte märkte det förens 2 honor hade fått kull med den hanen… XD
#207 kolla bakåt i stamtavlan, finns det self och crested kan det komma self och crested :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#208 & #209 Nä det gör det inte :/
#210 vad heter du? Kanske kan hjälpa dig :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#211 Hyventus :) Har säkert typ sett fel i stamtavlan eller nåt.. xD
#212 den ena föräldern är ett djuraffärsmarsvin, vilket gör att det kan i princip komma vilken avkomma som helst :P
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Håller på att göra en helrensning nu, så finns massa fina grisar till salu! Allt från 79p till 80,3p (eventuellt någon 80,5p). Heter samma sak som här :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Skapade precis ett konto (har endast två marsvin 😂), men redan nu har jag märkt att det minsan inte är lätt att hitta perfekta marsvin… De som har marsvin för 81 poäng vill inte sälja dem och när man väl hittar en som har rätt bra poäng så är de jätte dyra 🤪
Får väl spara ihop lite pengar och avla själv 😃 Den 24:e kommer min första kull, lite kul ändå 😂
Men föder någon här upp svart/vita rexar med lite högre poäng så får ni gärna maila till mig, jag heter Crazys 🙂
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#213 Aha! ^^ Det visste jag inte :)
Seriöst ingen som vill köpa Teddys för bara 10 kr? Alla har 80 p
Heter Snutteboll
#216 tror ingen vill ha så låga poäng, får inte ens sålt med 80,8p xD

Kan vara värt att sätta ut de djur man inte vill ha kvar själv till salu så att andra har chansen att ta över de. Men räkna inte med att få de sålda. Men om man ställer ut de så de minst 2-3 gånger så ökar chansen att nån vill köpa (men då slösar man och andra sidan mer än man tjänar - men testställ ut 1 gång då så skräpet kan rensas bort).

Har dräktiga honor till salu, kolla forumet för mer info osv.
Säljer massa ungar nu, Heter Moppie på marsvinspelet
200-350 kr st

Har 10kr totalt just nu och några dräktiga honor i behov för nermatning innan deras ungar kommer så…
Hela mitt konto Modigkornet är proppat med billiga Merino's - om man färgavlar på Texel kan de vara av nytta också. Likaså om man färgavlar på Coronet och Sheltie och inte är rädd att få in strävhår.
30-100kr/st - bästa grisen är 82.3p