Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 680 ggr
[Fusion200]
0

Gillar dom mig?

Haft mina två Marsvin i ett par månader nu, och jag undrar, gillar dom mig? De är så att de springer ner man ska plocka upp dom, om en piper konstant när man håller henne och kryper gärna runt i famnen, den andra är still och tyst.

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
1

Omöjlig fråga att svara på tyvärr.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Svarttusch
2

De flesta marsvinen springer när man ska plocka upp dem :) så det är helt naturligt! Sen tycker inte alla marsvin om att vara uppe i famnen, de vill tillbaka till buren som är deras trygghet. Kanske saknar hon kompisen? Piper hon om du har bägge uppe samtidigt? 

Jag tror inte dina marsvin ogillar dig. Den ena kanske helt enkelt inte tycker det är lika kul att vara i famnen som den andra :) När jag haft marsvin som varit så har jag suttit i soffan med dem och haft dem t. ex under en filt eller tröja. Ibland har de krypit upp till min axel och tyckt det varit mysigt där :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[Fusion200]
0

Håller dom ibland tillsammans, men dom "nyper" varandra med nostippen så att ena skriker när det blir trångt, kan inte hlla dom i soffan då vi har kat och hund där ute, men håller dom ofta när jag spelar spel och tittar på Youtube, den ena tystnar i ett par sekunder när man kliar henne under hakan.

Fridaaaa
0

#5 De kanske inte gillar ljudnivån när du spelar och lyssnar på youtube?

[Fusion200]
0

Jag har nästan aldrig ljud på min tv för att jag lystnar på youtube (Prat) under tiden, och jag har hörlurar jämt.

Fridaaaa
1

#7 Ok, hmm. ja du har inet haft dem så länge, vissa tar längre tid på sig att bli riktigt tama än andra, och vissa är helt enkelt såna att de är svåra att få tag på i buren.

Svarttusch
3

Jag har en hona som är det allra första marsvinet jag köpte (självklart tillsammans med en kompis till henne). Jag har haft henne i ca 1½ år. Hon går fortfarande knappt att få tag på i buren, hon kan sträcka sig till att plocka mat ur handen, om det är riktigt god mat. Hon är inte den som är avslappnad i famnen. Sen har jag marsvin som är lättare att få tag på, som står och tigger vid kanten och gladeligen tar mat ur handen. Det är alltså individuellt hur tamt ett marsvin kan bli. För jag tror inte jag gjorde något fel med henne då den honan jag köpte samtidigt som henne var mer tam. 

Det är lite det som är tjusningen med marsvin! Inga är precis lika! Men fortsätt ta upp henne, och försök göra det så snabbt som möjligt så hon inte stressas för mycket. Sen hantera, hantera och hantera :) Då gör du åtminstionde vad du kan :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

[Fusion200]
0

Jag är dock väldigt trött på att hon biter så mycket, jag fick inte vet hur hon var innan jag fick henne, det var väldigt mycket på "short notice" eftersom dom bytte marsvin jag skulle köpa när jag var på väg till avhämtningen.

Svarttusch
0

Bitas ska de ju självklart inte göra :) Är det "bett" på det sättet att det är hårt eller nafsar hon bara lite för att se om du har godis på dig?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

[Fusion200]
0

Hårda bett som har get mig ett sår eller två, hon är som en liten hund eller nåt.