Vila i frid Timon!
Idag fick Timon somna in hos veterinären.
Jag tog beslutet att avliva honom för att han hade knappt någon päls kvar på kroppen och han såg risig ut.
Och kom inte undra varför jag inte behandlade honom mot skabb. För det har jag gjort två gånger innan.
Jag åkte till veterinären med honom i morse, kunde inte jobba i djuraffären mer än timme bara, sen var jag tvungen att åka hem.
Jag saknar dig Timon! Men jag hoppas du har det bättre där än vad du hade hos mig. Jag trodde att jag skulle aldrig behöva avliva dig så tidigt! Du blev så sjuk alldeles för tidigt! Saknar dig min bandspelare!
Vad trist, är du säker på att det var skabb då?
R.I.P Timon
Usch, jag tycker det dör alldeles för många marsvin just nu :/ Först Märtha och bebbarna, de där 30 marsvinen som antagligen dog av mögligt hö, Timon mfl.
Hanna

#1 Vad menar du med att många marsvin dör just nu?
#2 - Jag tycker det varit uppe jätte många trådar den senaste veckan om marsvin som dött. Sorgligt att den här regniga sommaren skulle bli deras sista :/
Hanna

#3 jo, det är så tråkigt när djur dör, man kan aldrig undvika det. Man får helt enkelt acceptera att djuren kommer aldrig finnas för evigt.
Men Timon fick somna in hos veterinären. För ingen visste vad det vad för fel på honom. För jag var hos veterinären med honom i våras, och då blev han behandlad för skabb.
Vilket är tre spurtor, en spruta per vecka. Men tydligen så hjälpte inte den behandling, sen gjorde jag ett försök själv. Mrn blev inte heller bättre.
#4 - Visst är det. Och det är ju något man får räkna med när man skaffar djur. Det var nog det bästa för Timon, även om han inte mådde dåligt av det just nu (?) så skulle det nog bli värre..
Hanna
Åh, du vet att du har mitt stöd. Vila i frid, lilla Timon
Helena
Vad tråkigt :(
- Mvh Emma

Vila i frid Timon<3

lite sent men skänker en varm kram. vila i frid lilla Timon.