Kan man ge dom solros blad?
Kan man ge grisarna blad i från solrosen?
Japp! Det är trevlig marsvins och kaninmat faktiskt. Det står t.o.m. i nån gammal kaninbok jag haft…
Okej för jag vet ju att man kan ge dom skot från solros men då ska mina genast få smacka på det *L* har en solros på 3 meter med massa blad
kn dom ävet få torkade då? för det håller ju litte längre än färska?
Ja, det har jag nästan glömt, men jag brukade torka solrosblad för en massa år sedan. Kan man plocka fram när det blivit kallt sen. :)
Ska genast hänga upp 5 jätte blad *L* pöva å gav dom litte det tyckte dom va kalas *L*
Jasså, det kan dom äta. Jag var helt säker på att det var giftigt ^^'
Hanna

vad bara jag har oxå stora solrosor som har jätteblad jag ska ut direkt o plocka dom. jag trodde dom var giftiga. ;))

Snackar ni om dom gröna bladen på växten eller? Min första tanke vid Solrosblad var dom gula på blomman :P
Min blev gör förtjusta i bladen dom gröna allså *L* har även hängt för torkning nu *L*

Oki, det ska jag prova nån gång ^^

Vilken bra tips.. Nu ska vi plocka av bladen på solrosorna.
Det är bra att få lite tips då och då, och vad man kan ta i naturen, och vad man kan torka. För ibland så blir det torka här uppe i huvudet på en själv vad man kan ge. Och det är ju roligt att få ge dem något nytt i mellan åt.
Provade med några lingon igår, men de var kvar idag…så det kan vi hoppa över.
Hur är det med sockerärtor? Någon som vet?
/Veronica
#10 - Lingon är ju inget gott ;P Ge dom ist. lite blåbärsris (mums!!)
Hanna
Abico, marsvinen kanske gillar lingon, prova…
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Lingon är ju så surt, kan inte tänka mig att marsvinen gillar det. Men jag vet faktiskt inte :) Blåbärsris och lingonris är däremot favoriter här hemma - särskilt bladen på stjälkarna ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#12 - Nä, både jag och Sune ratar det ;P Lingonsylt därimot… Fast det får inte Sune smaka på ^^'
Hanna