Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 2178 ggr
[jejjas]
0

Kan man ge dom solros blad?

Kan man ge grisarna blad i från solrosen?

idipidi
0

Japp! Det är trevlig marsvins och kaninmat faktiskt. Det står t.o.m. i nån gammal kaninbok jag haft…

[jejjas]
0

Okej för jag vet ju att man kan ge dom skot från solros men då ska mina genast få smacka på det *L* har en solros på 3 meter med massa blad Skrattande kn dom ävet få torkade då? för det håller ju litte längre än färska?

idipidi
0

Ja, det har jag nästan glömt, men jag brukade torka solrosblad för en massa år sedan. Kan man plocka fram när det blivit kallt sen. :)

[jejjas]
0

Ska genast hänga upp 5 jätte blad *L* pöva å gav dom litte det tyckte dom va kalas *L*

Abico
0

Jasså, det kan dom äta. Jag var helt säker på att det var giftigt ^^'

Hanna 

TRASAN
0

vad bara jag har oxå stora solrosor som har jätteblad jag ska ut direkt o plocka dom. jag trodde dom var giftiga. ;))

Thea-Cazzy
0

Snackar ni om dom gröna bladen på växten eller? Min första tanke vid Solrosblad var dom gula på blomman :P

[jejjas]
0

Min blev gör förtjusta i bladen dom gröna allså *L* har även hängt för torkning nu *L*

Thea-Cazzy
0

Oki, det ska jag prova nån gång ^^

Lo-Looks
0

Vilken bra tips.. Nu ska vi plocka av bladen på solrosorna.Flört

Det är bra att få lite tips då och då, och vad man kan ta i naturen, och vad man kan torka. För ibland så blir det torka här uppe i huvudet på en själv vad man kan ge. Och det är ju roligt att få ge dem något nytt i mellan åt.

Provade med några lingon igår, men de var kvar idag…så det kan vi hoppa över.

Hur är det med sockerärtor? Någon som vet?

/Veronica

Abico
0

#10 - Lingon är ju inget gott ;P Ge dom ist. lite blåbärsris (mums!!)

Hanna 

Diana61
0

Abico, marsvinen kanske gillar lingon, prova…

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

Lingon är ju så surt, kan inte tänka mig att marsvinen gillar det. Men jag vet faktiskt inte :) Blåbärsris och lingonris är däremot favoriter här hemma - särskilt bladen på stjälkarna ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#12 - Nä, både jag och Sune ratar det ;P Lingonsylt därimot… Fast det får inte Sune smaka på ^^'

Hanna