Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 2047 ggr
[Cocomo]
0

Vad ger ni för mat?

Vad ger ni för mat utöver hö och grönsaker?

Ger ni havregryn eller ger ni pellets? I sådana fall, vilken sorts pellets? 🙂

[Marsvinsliv]1
1

Mina marsvinskillar får havregryn.

Tex&Tillman
1

Just nu ger jag mina marsvin enbart hel havre. Men tidigare har jag gett en blandning på havregryn och hel havre.

Fridaaaa
0

Havregryn och havrekross 🙂Havregrynsgröt ibland.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Svarttusch
0

Jag ger havregryn blandat med Lottipellets. Lottipelletsen mest till buren där det finns en diande mamma. Hanarna gillar mest havregrynen och äter pelletsen när grynen är slut. Ibland gör jag kligröt, men det är bara honorna som tycker om det här :P

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[rumelle]
0

Brukar ge ett par matskedar av Risentas havrekärnor.

idipidi
0

#4 Vad gör du för kligröt som de inte gillar? Jag har aldrig mött ett marsvin som ratar kligröt. 😮

Svarttusch
0

#6 är det så illa? :O Oj då! Jag får testa igen då. Det kanske var att jag rev ned morötter de inte gillade :P Honorna fick utan morot och de åt glatt :P

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

idipidi
1

Illa vet jag inte ;) Men jag har verkligen aldrig mött ett marsvin som inte älskar kligröt. Vanligt vetekli uppblött i vatten så att det blir kladdig men inte rinner och så lite vetegroddar på det. Har aldrig provat att blanda in grönsaker eller annat.

[Gladamarsvin]
0

Mina får havregryn 🙂

Lilje
0

Mina gillar inte havregryn alls.. 🤔 Det blir aldrig uppätet, har testat flera gånger i brist på annat.

Men kligröt på Kruskakli får de ibland, och annars blir det havre/korn/vete-kross.

mansonreznor
1

Havregryn, kruskakli, solroskärnor och ibland kornkross, rågflingor, vetegroddar eller vetegroddolja^^ Ja, och färsk timotej som jag odlar inne.

Augustiskaniner
0

Jag brukar ge mina Cuni Nature tror jag det heter. De mumsar glatt i sig det! :)

http://augustiskaniner.weebly.com

Lejonhuvade och Rex blandningar.

Frida B
0

Havregryn :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaerikzzon
0

Ger just nu 1 del frö blandning och 2 delar pellets då den andra ägaren gav dom frövlandning såvill jag avvänja dom i en bra takt. Gör oftast lite olika, vissa dagar pellets och havregryn vissa dagar bara det ena. Gillar dock inte fröblandningar så det ska dom inte få som huvud kost. Dock så kan dom få nått frö när man gosar såklart :)

Elin-Li
0

selective :)

// Elin-li, 

[heda23]
1

vi ger hö ,salladsblad , vitkål, grönkål, broccoli, blomkål, kinakål, kålrot, brysselkål, stjälkselleri, havre, havregryn, solrosfrön,  banan, äpple, paprika och persilja.🥵

[heda23]
1

Fast inte på en gång så klart.🙂

Eulwen
0

Granngårdens originalmusli blandat med kornkross och havregryn. Och så hö och grönsaker förstås.

Teddymarsvinet
0

Selective och havregryn :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

djurflikkan
0

ni som skriver havregryn. är det vanlig mat havregryn eller vad är det för havregryn?

Linnea1990
0

Mina får Edel Kanin/Marsvin samma som uppfödaren hade

på helgerna bukar ja lxa till de med havregryn

Fridaaaa
0

#20 Vanlig havregryn som finns  matbutikerna. Jag brukar köra på den fiberrika.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.