Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1961 ggr
Blomman5051
2

Få bort urinfläckar från burens botten?

Hej!

Jag har två marsvin och deras urin sitter fast i botten. Jag tänkte köpa ett giftfritt spray att ta bort det 🤪med, men undrar om det går med något annat?

Rubriken och inlägget är redigerat av moderator. Att enbart använda versaler (stora bokstäver) innebär på "internetspråk" att man skriker så därför är det borttaget.

bohan85
3

är det vanlig plastbur så häll på vanliga ättika som man köper i maraffären, låt stå. Skrubba sedan med diskborste och skölj bort. Upprepa v.b.

Blomman5051
0

tack

cinderellaghost
0

Citron fungerar också i de flesta fall :)

farvendal
0

citronsyra! ättika fungerar men luktar verkligen inte gott!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Marsvinsmamman
1

Citronsyra är supersmidigt. Köps i mataffären bland kryddorna, och löser kalkavlagringarna blixtsnabbt. Jag brukar duscha bottnen ren i duschen, därefter strö på citronsyran på den fuktiga plasten. Det bubblar och fräser lite och så är kalken löst. Bara att tvätta bort!

jossanElsa♥
0

Det funkar med citronsyra

Man kan använda en blandning av 50% vatten 50%Ättika också

Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉

[Forest]
0

Här har jag lösningen. Jag köper Harpic toalettrengöringsmedel (det är den svarta som du ser på sidan) http://www.radron.se/Upload/Pdf%20tidningen/radron_03_2012_toaren.pdf 

Jag testa denna ren slup på hamsterburen, tog lite o vips så löstes det upp. Samma med marsvinskisset vips sa det så vart buren ren den var mycket fläckig (beg bur som jag fick med marsvinen). Jag låter det stå lite tar diskborste och diskar lite lätt det löser upp sig snabbt, inget skurande inget "gör om igen". Jag har medlet även på kalklagringar runt kranar vips så man slipper gno en massa för att få bort kalken med 😃

marsvins
0

HUR mycket kostar citroncyra

råttor är inte äckliga bara äckligt underbara🙂

[Forest]
0

8 Det beror på hur mycket du tänkt köpa på ÖoB har vi liten påse till större kryddburk inte farligt dyrt är det ändå.